Fortvivlet skriver:
Men hvorfor skal der lovgives om noget som "skal" når der lige nu er helt lige muligheder for at dele de 32 uger? - Det har jo intet med kun om os at gøre. Men det kommer til at ramme mange familie.
Som jeg skriver ville løsningen være at barnet skulle starte i institution som ca 6 måneder, der ville ikke være andre løsninger for os. Og det ved jeg er en realitet i mange familie, i Norge er børnene også blevet yngre når de starter i institution efter de regler er blevet vedtaget, hvor er børne perspektivet henne?
Jeg tænker at kvinder som er selvstændig ligesom mænd er folk som elsker at arbejde og det måske så er modsat at manden gerne vil holde barslen? Hvilket der jo er helt lige muligheder for at de selv kan finde ud af nu.
Der bliver jo ikke ændret på dine muligheder for at få orlov, der bliver ændret på statens understøttelse af barselsorloven, hvor man ikke længere vil give kvinderne penge for at gå hjemme et år.
hvis ens mand tjener så meget at man mener han ikke kan gå hjemme på barsel, så er der jo rig mulighed for at spare op til at kvinden kan gå hjemme uden løn, ligesom mange nu vælger at forlænge orloven med 8 eller 14 uger uden ekstra dagpenge.
men det handler også om at børnene ikke er kvindens pligt, det er er forældrenes pligt og ansvar. Det er underligt at 14 ugers tvungen orlov til mor, som reglerne er idag aldrig har været påtalt som et indgreb i familiens frie ret til at vælge, men 11 uger til far er noget nær et overgreb i visse politikeres øjne.
og lur mig om ikke det bliver helt naturligt at fædre tager 11-12 ugers barsel om nogle år, måske mænd ligefrem kunne begynde at skulle forklare sig over ikke at holde barsel, som man jo skal idag, hvis man som kvinde tager mindre 8-9 måneder.
og som mor kan man glæde sig over det tætte bånd far og barn også får lov til knytte
Anmeld
Citér