Fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2021

Baby.mamma

Synes også du lyder egoistisk. Når man har børn, kan man ikke bare regne med mig-weekender? Og bare fordi man er skilt, og har børnene mindre, end hvis man boede sammen med den anden forælder. 

Jeg kan ikke se problemet, og er enig med din partner. . . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2021

Kir

AnjaZenia skriver:

Jeg har et dilemma som jeg gerne vil have hjælp med. Eller måske bare nyt syn på det.

Sagen er den, at min kæreste og hans x har et meget flydende "samværs-skema". De har ikke en 7/7 eller en 10/4 men et skema der kommer an på hvad man skal de forskellige weekender. Dvs, alle uger er ikke ens og ingen uger er ens overhovedet. Det gør planlægning en smule svært men jeg prøver at bevare overblikket.

Jeg startede på arbejde her i august ligesom mange andre og kan nu allerede se, at alle weekender indtil november er besat. Samtlige weekender er enten med mine, hans eller vores begges børn. Der er ting på efterskoler, håndbold, fodbold, fødselsdage osv. UNDTAGEN en weekend i september. Den ene weekend er hel fri. Hvor hans x har deres børn og min x har mine børn. Dvs. en hel weekend hvor JEG kan komme forrest i køen og slappe af, lave det jeg har lyst til og ikke have nogle planer men være spontan på dagen og måske lave ingenting. Det ved jeg, vil være kærkomment.

Min ene bonus har fødselsdag i september. Men på den dag/weekend han har fødselsdag er der arrangement på hans efterskole. For forældrene. Han VIL have os med. Og jeg vil gerne med. Han vil ikke fejre sin fødselsdag men vil hellere have at vi tager afsted og oplever hans efterskole. Det er hans dag så han bestemmer. Meeeennnn.. så kommer spm. omkring hans familiefødseldag. Min kæreste foreslog, at det så blev den ene weekend hvor vi havde fri. For alle weekender var besat. Og så er det at jeg stejler. Og nu er det blevet til, at det også er bare er fordi jeg er hans bonus, at jeg ikke synes det er vigtigt. Men jeg forstår bare ikke, hvorfor det ikke kan ligge en fredag? Der er en del fredage fri, både før og efter. 

Det har intet at gøre med, at han er min bonus. Jeg får passet mine egne børn i min 7/7 ordning for at tage med til hans efterskole. Men ifølge min kæreste så trumfer "planer" altså "ikke-planer". 

Hvad synes I?

Jeg synes at det er helt fair du har brug for noget "mig"-tid. Selv uden tidligere stress er det forståeligt. Både fordi I har rigtig mange planer, men også fordi man godt kan bruge en pause fra sine børn engang imellem. Forstår ikke hvorfor det er så forfærdeligt i andres øjne at man har det sådan. Deg er jo ikke fordi man ikke vil sine børn eller ikke elsker dem.

Kunne forstå det hvis du snakkede om at tage på ferie en uge uden dem, men en enkelt dag/weekend, det synes jeg ikke er specielt voldsomt.

Når nu din kæreste ikke er så forstående, så kan det være du skal have weekenden for dig selv og så kan han holde fødselsdag. Det ville selvfølgelig være mest hyggeligt at I kunne lave noget sammen, men det vigtigste er vel at du får lidt luft. Og ift at du har "ikke-planer", så er det jo ikke rigtig. Du har planer om at slappe af og lave ingenting.

Og så ville det måske være fint hvis I kunne få en snak om jeres planlægning. Det lyder til at det ikke fungerer så godt for dig den måde tingene kører på. 

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnjaZenia skriver:

Ja det er der. Det er hver weekend. Og hver dag i weekenden. Og det er ikke noget der kan prioriteres væk for det er feks bare at man skal tage et barn til håndboldstævne. Eller han skal til fødseldag med efterfølgende kaffe. Og for mig er det en stor ting, at der sker noget hele tiden. Jeg har haft stress ad flere omgange så når jeg kan mærke det der hul i maven, så betyder det, at jeg skal passe på. og da jeg så kalenderen fik jeg hul i maven. Derfor er den weekend så vigtig. Det er et åndehul.

Men skal I alle med til alt.. Hvad med at aftale med nogle forældre at I skiftes til at køre?

Lad vær med bliv til kaffe.

Sig : kl.. Det og det er der stille tid..

Hvad med aftner?

Og et side spørgsmål, hvorfor er børnene der hver dag efter skole? 

Anmeld Citér

17. august 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Baby.mamma skriver:

Synes også du lyder egoistisk. Når man har børn, kan man ikke bare regne med mig-weekender? Og bare fordi man er skilt, og har børnene mindre, end hvis man boede sammen med den anden forælder. 

Jeg kan ikke se problemet, og er enig med din partner. . . 

Jeg regner heller ikke med dem. Jeg er stort set på hele tiden. Også i hverdagene og weekenderne. Både med hans og mine og dem allesammen. Men jeg vil gerne kunne planlægge en weekend hvor jeg ikke skal noget. Det er ikke anderledes end at man planlægger en fest eller andet. Her er det bare planlagt fri.

Anmeld Citér

17. august 2021

AnjaZenia

BAE skriver:

Men skal I alle med til alt.. Hvad med at aftale med nogle forældre at I skiftes til at køre?

Hvad med aftner?

Meget af det er noget der ikke kan ikke planlægges. Og meget af det har intet med mig at gøre. Jeg bor ikke sammen med min kæreste. Han bor med sine børn og jeg bor med mine. Så derfor kan jeg ikke planlægge på hans vegne.. 

Anmeld Citér

17. august 2021

AnjaZenia

BAE skriver:

Hvad med aftner?

Deres far kommer sent hjem så de vil hellere være hos mig end alene hjemme. 

Anmeld Citér

17. august 2021

fehår

AnjaZenia skriver:

Meget af det er noget der ikke kan ikke planlægges. Og meget af det har intet med mig at gøre. Jeg bor ikke sammen med min kæreste. Han bor med sine børn og jeg bor med mine. Så derfor kan jeg ikke planlægge på hans vegne.. 

Jeg forstår det ikke helt. Hvis du ikke bor sammen med din kæreste, og hans planer ikke har noget med dig at gøre, hvordan betyder det så, at du ikke har alenetid? Så kan han vel bare overholde sine aftaler alene?

Jeg er måske langsom, men jeg er ikke helt med her.

Anmeld Citér

17. august 2021

AnjaZenia

fehår skriver:

Jeg forstår det ikke helt. Hvis du ikke bor sammen med din kæreste, og hans planer ikke har noget med dig at gøre, hvordan betyder det så, at du ikke har alenetid? Så kan han vel bare overholde sine aftaler alene?

Jeg er måske langsom, men jeg er ikke helt med her.

Fordi hans børn jo også er en del af mig. Så i de weekender hvor han har børn vil jeg jo gerne være en del af dem også. Så plejer jeg bare at tage hjem søndag formiddag eller lørdag aften så de har noget alene tid også. Men det kan jeg ikke de næste mange måneder fordi der så er andre planer de uger. 

Anmeld Citér

17. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker man gerne må få en gang egoistisk tid, selv med børn. Du laver måske ikke noget alene uden børn? Men tak for din besked ��

Som udgangspunkt nej og slet ikke en hel weekend. Jeg nyder faktisk mine børn, tro det eller ej.

Ej men undskyld, men det lød bare enormt egoistisk dit startindlæg, at du har brug for en mig weekend frem for at holde fødselsdag for dit barn , bonus eller ej

Anmeld Citér

17. august 2021

AnjaZenia

Fortvivlet skriver:

Som udgangspunkt nej og slet ikke en hel weekend. Jeg nyder faktisk mine børn, tro det eller ej.

Ej men undskyld, men det lød bare enormt egoistisk dit startindlæg, at du har brug for en mig weekend frem for at holde fødselsdag for dit barn , bonus eller ej

Okay. Så er vi bare forskellige der. Jeg har brug for alene tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.