Fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2021

fehår

AnjaZenia skriver:

Fordi hans børn jo også er en del af mig. Så i de weekender hvor han har børn vil jeg jo gerne være en del af dem også. Så plejer jeg bare at tage hjem søndag formiddag eller lørdag aften så de har noget alene tid også. Men det kan jeg ikke de næste mange måneder fordi der så er andre planer de uger. 

Okay. Jeg kan godt forstå, det er svært, men som du siger: du kan ikke styre hans planer, især når I ikke bor sammen. Derfor er du nødt til at finde din egen grænse og markere den. Sige ja til det, du kan overskue, og ellers sige nej - også selvom du så i en periode tilbringer lidt mindre tid sammen med dem, end du ideelt ville have ønsket. 

Jeg døjer selv med stress, og det er mildt sagt pisseirriterende, for man går glip af en masse for at sikre sig, at man får nok alenetid til at genoplade.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
fehår skriver:

Okay. Jeg kan godt forstå, det er svært, men som du siger: du kan ikke styre hans planer, især når I ikke bor sammen. Derfor er du nødt til at finde din egen grænse og markere den. Sige ja til det, du kan overskue, og ellers sige nej - også selvom du så i en periode tilbringer lidt mindre tid sammen med dem, end du ideelt ville have ønsket. 

Jeg døjer selv med stress, og det er mildt sagt pisseirriterende, for man går glip af en masse for at sikre sig, at man får nok alenetid til at genoplade.

Ja det sagde jeg også til ham. At så måtte jeg melde fra til fødselsdagen eller den der tur på bonus' efterskole men det skabte så en masse nye problemer. Og så følte han at jeg tvang ham til at vælge. Og det var ikke det jeg bad ham om..

Anmeld Citér

17. august 2021

fehår

Fortvivlet skriver:

Som udgangspunkt nej og slet ikke en hel weekend. Jeg nyder faktisk mine børn, tro det eller ej.

Ej men undskyld, men det lød bare enormt egoistisk dit startindlæg, at du har brug for en mig weekend frem for at holde fødselsdag for dit barn , bonus eller ej

... jeg nyder også mine børn, men derfor har jeg stadig brug for alenetid. Især fordi jeg har stress. Min psykolog har også anbefalet alenetid for at oplade - og for at være en bedre mor. Meget egoistisk af mig, hva'?

At en forælder har brug for pauser fra deres børn betyder IKKE, at de ikke nyder deres børn. Sikke en antagelse at komme med.

Anmeld Citér

17. august 2021

fehår

AnjaZenia skriver:

Ja det sagde jeg også til ham. At så måtte jeg melde fra til fødselsdagen eller den der tur på bonus' efterskole men det skabte så en masse nye problemer. Og så følte han at jeg tvang ham til at vælge. Og det var ikke det jeg bad ham om..

Han føler sig vel i klemme, men det er ikke på dig. 

Kan du ikke melde fra andre ting end de to ting? Hvis du kigger hele kalenderen igennem, er der så nogen andre muligheder for at finde luft? 

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnjaZenia skriver:

Meget af det er noget der ikke kan ikke planlægges. Og meget af det har intet med mig at gøre. Jeg bor ikke sammen med min kæreste. Han bor med sine børn og jeg bor med mine. Så derfor kan jeg ikke planlægge på hans vegne.. 

Men hvis det er hans, skal du så med til alt hvis du ikke er der? 

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
AnjaZenia skriver:

Deres far kommer sent hjem så de vil hellere være hos mig end alene hjemme. 

Men kan de ikke have legeaftaler også..

Og selvom de er der, behøver der vel ikke ske alverden.. Sæt jer ned og slap af. Hvis du havde været sammen med deres far stod du jo med dem alene alligevel og der kunne have været aftaler hver weekend...

Og de har vel også brug for at køle ned og bare slappe af. 

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
AnjaZenia skriver:

Fordi hans børn jo også er en del af mig. Så i de weekender hvor han har børn vil jeg jo gerne være en del af dem også. Så plejer jeg bare at tage hjem søndag formiddag eller lørdag aften så de har noget alene tid også. Men det kan jeg ikke de næste mange måneder fordi der så er andre planer de uger. 

Det er jo så dit valg.. 

Det kan man jo også gøre, når man bor med faren/moren til børnene, at kun den ene tager afsted. Det gør jo ikke at de ikke er en del af dig. 

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
AnjaZenia skriver:

Hvorfor kun de to ting? Du siger der er planer ind til nov, så må der da være noget andet.

Eller når i er på efterskole besøg, så tag en gå tur og de kan få lidt alene tid.

Fødselsdagen:tag lidt tidligere hjem. Det gør ingen skade.

Anmeld Citér

17. august 2021

My1234

Jan kan ikke lade være med at tænke på om din bonus søn overhovedet har lyst til at holde familiefødselsdag? 

Anmeld Citér

17. august 2021

kamikaze

AnjaZenia skriver:

Ja det er der. Det er hver weekend. Og hver dag i weekenden. Og det er ikke noget der kan prioriteres væk for det er feks bare at man skal tage et barn til håndboldstævne. Eller han skal til fødseldag med efterfølgende kaffe. Og for mig er det en stor ting, at der sker noget hele tiden. Jeg har haft stress ad flere omgange så når jeg kan mærke det der hul i maven, så betyder det, at jeg skal passe på. og da jeg så kalenderen fik jeg hul i maven. Derfor er den weekend så vigtig. Det er et åndehul.

Fra en der også har haft stress: jeg tror ikke det er den ene weekend der vælter læsset. Det er jeres flydende setup. Se at få nogle faste rammer så du ved hvad der skal ske og så der kommer auto-nej til nogle ting fordi man kun kan være et sted ad gangen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.