Okay jeg selv er pædagog må indrømme at hverdagen er presset. Det er heller utænkeligt at der er 1 medarbejdere til 10 eller 15 børn og måske der 3 der har svært Adhd som medarbejdende skal tilbage til li efter hun har hjulpet dit barn for ellers er alt kaos for alle børn.
Jeg tænker /nysgerrig på nogle af de ting du nævner.
1. Hvad gør institution for at han kan få dannet en breder relation til de andre voksne og børn.
2. Hvordan bakker I op om dette? Et eksempel kan være i også snakker om de andre end dem han kan bedst lide. Og hvad kan I gør for at støtte op om han kan få flere leg venner i børnehaven.
3. Har i nævnte til hand primære pædagog, at I har svært ved at aflevere til andre end dem (de to du nævner) kan være deres oplevelser/ obstipation af det er andrelse end jeres.
3. Måske skal du læse eller snakke med pædagog om afleverings vindue. For nogle børn er det kun 2-5 min og andre 10 min eller 20 min. Måske kan du selv finde ud af hvor han er. Tænker dog du skal snakke med pædagogen om dette. Hun kender ham. (det gør vi ikke) min erfaring er mange tro at de kan bruge langtid. Men det er desværre mange børn der ikke kan finde rundt i. Det er noget der skal bygges op.
4. Den måde du/din mand (far til dit barn) danner relation påtil jeres dreng. Påvirker også måden han danner relationer til andre mennesker på. Både voksne og børn. Prøve at Google tilknytningsmønstre.
- Der er den trygge tilknytningsmønster
- utrygge tilknytningsmønster
- Den undvigende tilknytningsmønster.
- Utryg afhængigt tilknytningsmønster
- Desorganiseret tilknytningsmønster
Jeg ved ikke om jeres pædagoger arbejder med dem. Men måske kan de hjælpe dig.
Jeg Ønkser jer alt godt frem over. Min erfaring er at mange tror kun at det er os (pædagoger og institution) der skal gør noget for at deres barn får det godt. Vi kan gør så meget. Men det hjælper ikke noget hvis forældrene ikke selv bidrager med noget og selv. Nogle siger prøve at hører en gang vi har en udfordring med dette som vi gerne vil have vi arbejder med.
Alt det jeg skriver er ikke mente andet en gode råd. Mvh 
Anmeld
Citér