Oddi skriver:
Jo, jeg synes det er en selvfølge at man som pædagog/medarbejder henvender sig når der ankommer børn om morgen - og især dem man måske ved er lidt utrygge.
Jeg har desværre oplevet det mange gange - at jeg nærmest måtte tigge og be en voksen om at vinke med min søn.
Nu er der “heldigvis” Corona og de er tvunget til at sige godmorgen og give min dreng lidt opmærksomhed når jeg aflevere ham ind ad døren.
Det er slet ikke den oplevelse, jeg har med pædagogerne i min søns børnehave. Selvfølgelig kan de ikke altid slippe alt, hvad de har i hænderne og være 100% på min søn, når han afleveres. Der er jo ikke en til en bemanding, så der kan være andre børn, der er kede af det, har slået sig, skal skiftes osv. og derfor også har brug for opmærksomheden.
Er det så en dag, hvor min søn har brug for lidt hjælp til at komme i gang, så venter jeg gerne de par minutter det kan tage, før der er en pædagog klar. Generelt er de dog meget opmærksomme på børnene og, uanset hvad de er i gang med, siger de altid god morgen og viser, at barnet er set. Man er så heller ikke så skarpt opdelt i, hvilke pædagoger, man tilhører. Hos os tager alle pædagoger sig af alle børn, og det samme gør medarbejdere i andre funktioner som lederen, pedellen, rengøringen og køkkendamen. Børnene kender alle godt og kan modtages af alle.
Selvfølgelig er det et problem, hvis pædagogerne ikke er opmærksomme, fordi de sidder og drikker kaffe eller lignende, men i vores børnehave har jeg aldrig oplevet, at pædagogerne ikke var opmærksomme, medmindre de var i gang med at hjælpe et andet barn. Og det er ikke pga. corona, da vi afleverer indenfor ligesom vi gjorde før corona og skal ikke aflevere til en pædagog i døren eller lågen, som man gør andre steder.