1000 kr covid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2020

MEF

Jeg synes godt nok i er lidt hårde ved hinanden i den her debat! 
Inden i kaster jer over tasterne så tænk lige på modtageren - jeg er sikker på at i ikke ved nok om hinanden, til at gøre jer til dommer over andres holdninger og over hvordan andre lever deres liv. Vær nu søde ved hinanden. Det er helt gratis!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Det nok ikke alle der kan klarer en uddannelse søde skat.

Nu behøver en uddannelse ikke være på PhD niveau.

der er mange korte kurser/ uddannelser der stiller en bedre i forhold til at få et job.

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Mamman skriver:

Ja eller selv betaler for et truck kort

Nu er det ikk alle der har økonomi til at betale for et truckkort selv. Og det kunne jeg ikke. Havde en udbetaling på 9500 og regninger for i snit 8500 om måneden. Excuse me at jeg ligesom prioriterede mad på bordet og tøj på kroppen til min søn. 

Kæft en usympatisk kommentar. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det nok ikke alle der kan klarer en uddannelse søde skat.

Mange handler det vist om deres selvdisciplin mere end noget andet , så jo langt de fleste kan godt tage en uddannelse.

Anmeld Citér

3. oktober 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg har fået 1000 kr covid støtte, hvorfor ?

Jeg arbejder 33 timer og er altså ikke på overførselsindkomst?

Jeg har dog heller ingen feriepenge, da jeg først er ansat midt maj 2020, så jeg burde jo intet få

alle der var på overførsels indkomst i april har fået det.

Anmeld Citér

3. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mange handler det vist om deres selvdisciplin mere end noget andet , så jo langt de fleste kan godt tage en uddannelse.

Hun siger jo også at ikke alle kan tage en uddannelse.. 
Nogen kan ikke tage den som ung, og først får en som ældre, fordi der er sket ting, der gør at man ikke kan overskue en uddannelse, ikke ville kunne bestå en uddannelse.. og jamen det er da dejligt at du mener at det bare kræver selvdisciplin at tage en uddannelse.. 

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Babilooo

Hun siger jo også at ikke alle kan tage en uddannelse.. 
Nogen kan ikke tage den som ung, og først får en som ældre, fordi der er sket ting, der gør at man ikke kan overskue en uddannelse, ikke ville kunne bestå en uddannelse.. og jamen det er da dejligt at du mener at det bare kræver selvdisciplin at tage en uddannelse.. 

Ja ... der kan ske ting der overrasker en. Men det er ikke forbudt at forhindre, at man Fx bliver enlig ung mor, for det skaber ikke gode rammer for at tage en uddannelse. Det findes mange kurser, kortere uddannelser hvos man ikke behøver være boglig klog eller interesseret.

Det må være enhver menneskes største ansvar at gør alt hvad de kan for at blive selvforsørgende. Derfor har det for mig aldrig været en option at få børn, før jeg kunne få det til at løbe rundt . Samfundet bør ikke skulle betale for at man som 20 årig gerne vil være ung mor og derfor ikke får en uddannelse. Man må gerne tænke sig om og planlægge lidt mere langsigtet.

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Anonym

Tjullehej skriver:

Ja ... der kan ske ting der overrasker en. Men det er ikke forbudt at forhindre, at man Fx bliver enlig ung mor, for det skaber ikke gode rammer for at tage en uddannelse. Det findes mange kurser, kortere uddannelser hvos man ikke behøver være boglig klog eller interesseret.

Det må være enhver menneskes største ansvar at gør alt hvad de kan for at blive selvforsørgende. Derfor har det for mig aldrig været en option at få børn, før jeg kunne få det til at løbe rundt . Samfundet bør ikke skulle betale for at man som 20 årig gerne vil være ung mor og derfor ikke får en uddannelse. Man må gerne tænke sig om og planlægge lidt mere langsigtet.

Forbudt at forhindre at man bliver enlig!? Undskyld men har du helt tabt sutten. Der er kvinder bliver forladt af deres mænd under graviditeten, der er kvinder der opdager en graviditet for sent til at få det fjernet, der er kvinder der bliver fyret efter endt barsel osv. man er sq ikk altid herre over sit eget liv! 

Du taler som du har forstand. Du har aldrig stået i lignende situation og ved ikk hvad bage kvinder går igennem! 

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Har jeg skrevet, at jeg er utilfreds? Nej jeg er lykkelig for at få dem.. Men jeg er utilfreds med, at vi ikke har samme rettigheder som jer andre.. For havde vi det, så ville vi få vores optjente feriepenge.. Men det gør vi ikke.. Og skulle vi have dem, så ville det i mit tilfælde blive mellem 7000-8000 kr. udbetalt.. 

I får jeres løn uanset om I arbejder eller holder ferie.. Holder I ferie, så hedder lønnen bare feriepenge.. Vi får vores KH uanset om vi arbejder (praktik, ulønnet arbejde og jobsøgning) eller om holder ferie.. Men vi får ikke 3 ugers KH, selvom vi ikke har holdt ferie.. I får da i det mindste jeres løn/feriepenge stadig.. Så for os er det fuldstændig uændret bortset fra de 1000.. 

Hvorfor har folk så så ondt i røven over, at vi får dem? Jeg mener, at vi burde få vores optjente feriepenge i stedet for de 1000 kr., men det ville jo så koste samfundet endnu flere penge at udbetale 7000 kr. frem for 1000 kr. 

“...vores optjente feriepenge” Men du har jo ikke optjent feriepenge..

/ Taco78 

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Forbudt at forhindre at man bliver enlig!? Undskyld men har du helt tabt sutten. Der er kvinder bliver forladt af deres mænd under graviditeten, der er kvinder der opdager en graviditet for sent til at få det fjernet, der er kvinder der bliver fyret efter endt barsel osv. man er sq ikk altid herre over sit eget liv! 

Du taler som du har forstand. Du har aldrig stået i lignende situation og ved ikk hvad bage kvinder går igennem! 

Ja der er da nogen som 20 årlige oplever at præventionen ikke virker ... bliver gravide Og opdager det sent og så forlades af deres kæreste. Men det er nok fåtallet.

Hvis man ikke vil have børn kan man beskytte sig. Man kan få en abort i de fleste tilfælde, da man opdager det før grænsen.. og hvis man bliver fyret efter barsel og også bliver enlig mor hvor man HAR en uddannelse, er det altså sjældent det at man er mor, der forhindre en i at få en ansættelse et nyt sted. 
Man er ikke altid herre over sit liv... men at følge med i skolen, få en uddannelse og børn når rammerne er til det osv.. er altså bare sund fornuft. Det er mange som med lidt omtanke vil kunne skabe sig selv bedre rammer og ikke være så afhængige af staten.

Jeg er da også blevet fyre (flere gange). Men fordi jeg har en uddannelse er det ikke svært at få et job et andet sted. Jeg hsr da også søgt job og sagt at jeg har to mindre børn osv.  

Men hvis man er ufaglært som 30 årig med små børn alene så vil jeg næsten med sikkerhed kunne fortælle om et valg på vejen, der hvis man havde valgt anderledes havde skabt et lettere liv. Det er også et valg fx hvornår og hvem man vælger at få børn med (stofmisbruger, ingeniør, håndværker, komiker, kriminel ... osv) .  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.