Anonym skriver:
Forbudt at forhindre at man bliver enlig!? Undskyld men har du helt tabt sutten. Der er kvinder bliver forladt af deres mænd under graviditeten, der er kvinder der opdager en graviditet for sent til at få det fjernet, der er kvinder der bliver fyret efter endt barsel osv. man er sq ikk altid herre over sit eget liv!
Du taler som du har forstand. Du har aldrig stået i lignende situation og ved ikk hvad bage kvinder går igennem!
Ja der er da nogen som 20 årlige oplever at præventionen ikke virker ... bliver gravide Og opdager det sent og så forlades af deres kæreste. Men det er nok fåtallet.
Hvis man ikke vil have børn kan man beskytte sig. Man kan få en abort i de fleste tilfælde, da man opdager det før grænsen.. og hvis man bliver fyret efter barsel og også bliver enlig mor hvor man HAR en uddannelse, er det altså sjældent det at man er mor, der forhindre en i at få en ansættelse et nyt sted.
Man er ikke altid herre over sit liv... men at følge med i skolen, få en uddannelse og børn når rammerne er til det osv.. er altså bare sund fornuft. Det er mange som med lidt omtanke vil kunne skabe sig selv bedre rammer og ikke være så afhængige af staten.
Jeg er da også blevet fyre (flere gange). Men fordi jeg har en uddannelse er det ikke svært at få et job et andet sted. Jeg hsr da også søgt job og sagt at jeg har to mindre børn osv.
Men hvis man er ufaglært som 30 årig med små børn alene så vil jeg næsten med sikkerhed kunne fortælle om et valg på vejen, der hvis man havde valgt anderledes havde skabt et lettere liv. Det er også et valg fx hvornår og hvem man vælger at få børn med (stofmisbruger, ingeniør, håndværker, komiker, kriminel ... osv) .
Anmeld
Citér