Uenige om amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
LSS skriver:

Hvorfor kan hun ikke det? 

Fordi faren vil har lige så meget ret til at bestemme, det er jo også hans barn og hvis han kan argumentere hvorfor amningen skal stoppe, bør TS da selvfølgelig lytte til ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2020

kamikaze

Fortvivlet skriver:

Fordi faren vil har lige så meget ret til at bestemme, det er jo også hans barn og hvis han kan argumentere hvorfor amningen skal stoppe, bør TS da selvfølgelig lytte til ham.

Det er jeg faktisk loftet uenig i. Hvis de var skilt ville faren ikke kunne forhindre mor og barn i at amme. Så jeg kan ikke se hvorfor han skulle have ret til det når de nu ikke er.

@TS, prøv at finde ud af  hvorfor han ikke længere støtter op om amningen. Og prøv at forklare hvad det giver jeres barn af trøst og ro. Og immunforsvar -- lige præcis denne vinter er det jo også relevant.

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja netop. Er allerede medlem, men kender en del derinde og man kan ikke spørge anonymt 

Jo det kan du  Du skriver bare til en admin og beder dem lave et anonymt opslag for dig  har selv gjort det og set det nogle gange også 

Anmeld Citér

1. september 2020

Fortvivlet

kamikaze skriver:

Det er jeg faktisk loftet uenig i. Hvis de var skilt ville faren ikke kunne forhindre mor og barn i at amme. Så jeg kan ikke se hvorfor han skulle have ret til det når de nu ikke er.

@TS, prøv at finde ud af  hvorfor han ikke længere støtter op om amningen. Og prøv at forklare hvad det giver jeres barn af trøst og ro. Og immunforsvar -- lige præcis denne vinter er det jo også relevant.

Jeg er da godt nok glad for at jeg ikke er i forhold med dig så.

Selvfølgelig har manden lige så meget at skulle have sagt i forhold til amning som mor har, hvorfor skulle mor have ret til ene og alene bestemme det ?

Man er fælles om sine børn og den ene kan ikke køre sit eget løb ligegyldigt hvad det er

Anmeld Citér

1. september 2020

LSS

Fortvivlet skriver:

Jeg er overhovedet ikke enig. Hvad så hvis far slet ikke ønsker barnet skal ammes? (Fra nyfødt) 

Anmeld Citér

1. september 2020

Fortvivlet

LSS skriver:

Jeg er overhovedet ikke enig. Hvad så hvis far slet ikke ønsker barnet skal ammes? (Fra nyfødt) 

Så tager man jo selvfølgelig den samtale hvor man høre for og imod og så bliver man enige som voksne mennesker eller laver et kompromis, der fx kunne hedde de første 3-6 måneder, der er mange løsninger, men kvinden har sku da ikke retten blot fordi hun har madpakkerne

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Fortvivlet skriver:

Så tager man jo selvfølgelig den samtale hvor man høre for og imod og så bliver man enige som voksne mennesker eller laver et kompromis, der fx kunne hedde de første 3-6 måneder, der er mange løsninger, men kvinden har sku da ikke retten blot fordi hun har madpakkerne

Så manden har retten til at sige nej/tvinge til et "kompromis" fordi han ikke har madpakken? Ej vel 

Amning er sådan set DET sundeste for en baby. Et er hvis man ikke kan/har lyst. Men hvis man vil som mor, så har partneren én rolle (imo) og det et at være støttende as fuck! 

Anmeld Citér

1. september 2020

Fortvivlet

Så manden har retten til at sige nej/tvinge til et "kompromis" fordi han ikke har madpakken? Ej vel 

Amning er sådan set DET sundeste for en baby. Et er hvis man ikke kan/har lyst. Men hvis man vil som mor, så har partneren én rolle (imo) og det et at være støttende as fuck! 

Det er muligt at who anbefaler amning til 2 år, men der kan altså være mange gode grunde til at stoppe amningen, så TS skal da selvfølgelig lytte til hvad hendes mand har at sige.

Så igen ja manden har da selvfølgelig også ret til at være med til at bestemme. 50 /50

Anmeld Citér

1. september 2020

Panther

Profilbillede for Panther

Nu siger jeg det bare: WHO står for World Health Organization - deres anbefalinger går således til hele verden, nok endda særligt 3.verdenslande.

Deres anbefalinger om at amme til 2års-alderen skal således ses i den kontekst. Der er betydeligt forskel på det næringsgap delvis amning kan udfylde i Botswana og i Danmark.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor lang tid folk ammer deres børn, men lad nu være med at hive den dér WHO-anbefaling op af posen fuldstændig ukritisk og uden kontekst hver evig eneste gang.

Anmeld Citér

1. september 2020

fehår

Jeg har virkelig svært ved at se et godt argument for at stoppe amningen, før mor og barn er parat. 

Dårlig søvn: så må mor vel være den, der står for natteroderiet. 

Baby spiser ikke nok: det varierer. Nogle børn er hurtigere til at fatte det med fast føde end andre. Det gælder også flaskebørn. 

Intimitet: der er andet og mere i intimitet end bryster. 

Oplys mig venligst her, for jeg fatter intet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.