Uenige om amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.962 visninger
69 svar
232 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg fuldammede min datter i 6 mdr., og ammer nu delvist på 12. måned. Jeg elsker den ro og tryghed jeg kan give hende, og jeg nyder det rigtig meget 

Min kæreste (hendes far) derimod, synes at hun hænger i babsen heletiden og at det snart er på tide at stoppe for ellers “slipper jeg aldrig af med det”, som han siger 

Jeg eller vores datter har intet ønske om at stoppe amningen endnu, og jeg ser tiden an og håber på at hun selv siger fra når den dag kommer. Hvis ikke - må vi tage den til den tid. Jeg har ingen maks alder på nuværende tidspunkt for hvornår jeg mener at det er på tide at stoppe. Lige nu er slet ikke tidspunktet.

Er der andre som er eller har været i samme båd som jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2020

Babilooo

Jeg fuldammede min datter i 6 mdr., og ammer nu delvist på 12. måned. Jeg elsker den ro og tryghed jeg kan give hende, og jeg nyder det rigtig meget 

Min kæreste (hendes far) derimod, synes at hun hænger i babsen heletiden og at det snart er på tide at stoppe for ellers “slipper jeg aldrig af med det”, som han siger 

Jeg eller vores datter har intet ønske om at stoppe amningen endnu, og jeg ser tiden an og håber på at hun selv siger fra når den dag kommer. Hvis ikke - må vi tage den til den tid. Jeg har ingen maks alder på nuværende tidspunkt for hvornår jeg mener at det er på tide at stoppe. Lige nu er slet ikke tidspunktet.

Er der andre som er eller har været i samme båd som jeg? 

Jeg synes det afhænger af hvor meget hun spiser rigtig mad. På det tidspunkt har begge mine børn spise tre måltider rigtig mad og “kun” fået en natflaske. Jeg ammede til de var 8 mnd. 

Spiser hun fint rigtig fast føde?

Sover hun godt? 

Hvor meget ammer du.?

Jeg ville måske også kigge på hvad det er din mand evt. savner. For mig lyder det som om han kunne savne intimitet. 

Og bare fordi du har babserne synes jeg faktisk ikke man veto. Jeg synes da, at det er fair at mand også har en holdning til dette. Hvis din man er generet af, at du bruger timer og timer hver dag med at amme en et årig kan jeg faktisk godt forstå ham. Er det fordi han savner dig og jer som par..?

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg synes det afhænger af hvor meget hun spiser rigtig mad. På det tidspunkt har begge mine børn spise tre måltider rigtig mad og “kun” fået en natflaske. Jeg ammede til de var 8 mnd. 

Spiser hun fint rigtig fast føde?

Sover hun godt? 

Hvor meget ammer du.?

Jeg ville måske også kigge på hvad det er din mand evt. savner. For mig lyder det som om han kunne savne intimitet. 

Og bare fordi du har babserne synes jeg faktisk ikke man veto. Jeg synes da, at det er fair at mand også har en holdning til dette. Hvis din man er generet af, at du bruger timer og timer hver dag med at amme en et årig kan jeg faktisk godt forstå ham. Er det fordi han savner dig og jer som par..?

Hun spiser godt, og sover godt. Hun hænger ikke i brysterne hele dagen. Men hun får en tår når jeg henter hende fra Dagpleje, og igen til nat. Hun sover igennem 

Anmeld Citér

1. september 2020

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Du kan nok ikke bestemme det der alene.. Tænker du os skal lytte til din mand.. 

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Meld dig ind i ammenetværk 0-2 år på facebook, der er mange der har oplevet det der

Who anbefaler faktisk delvis amning til to år, måske din mand ikke ved det?

Du kan også spørge ind til hans tanker om hvor meget en etårig "bør" amme. Det er meget kulturelt med 1 år i dk. Det passer sjovt nok ca med en barsel..

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Altså jeg bliver simpelthen træt af, hvis folk blander sig i, hvor meget jeg ammer. Folk er altså også farvet af, hvad de gjorde, da de havde små børn, eller hvor lang tid, en barsel varer eller hvad venneparret eller naboen gør. Synes folk har så travlt, inkl. sundhedsplejersken.... mit barn er 14 måneder og jeg ammer stadig. Hvis din mand savner noget intimitet, så prøv at få det ind på en eller anden måde. Hvis han synes, du skal stoppe, bare fordi det er en holdning, han har, så ville jeg forklare ham alle de fordele, der er ved amning og se på, hvordan barnet trives. Trives barnet godt, så ville jeg fortsætte... ærlig talt!!

Anmeld Citér

1. september 2020

Lala

Profilbillede for Lala

Mit barn er to, og jeg ammer stadig. Som en anden siger, så anbefaler WHO, at man ammer til barnet er to.

Hvis du er glad for at amme, så vil jeg ikke anbefale dig at stoppe. Det er så special en tid og super vigtigt for tilknytningen. 

Anmeld Citér

1. september 2020

LSS

Mor-til-Alfred skriver:

Du kan nok ikke bestemme det der alene.. Tænker du os skal lytte til din mand.. 

Hvorfor kan hun ikke det? 

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Meld dig ind i ammenetværk 0-2 år på facebook, der er mange der har oplevet det der

Who anbefaler faktisk delvis amning til to år, måske din mand ikke ved det?

Du kan også spørge ind til hans tanker om hvor meget en etårig "bør" amme. Det er meget kulturelt med 1 år i dk. Det passer sjovt nok ca med en barsel..

Ja netop. Er allerede medlem, men kender en del derinde og man kan ikke spørge anonymt 

Anmeld Citér

1. september 2020

fehår

Jeg ville spørge min mand, hvorfor han har det sådan med amning. En bemærkning om, at barnet "hænger i babsen" ville jeg aldrig tage seriøst. 

Jeg lytter gerne til min mands tanker, og tager også hans mening om amning med i mine overvejelser, men kun hvis han argumenterer ordentligt for sin holdning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.