Jeg kan ikke mere (problemerne vokser)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2020

sandramor

Sprit25 skriver:

Læste lige en artikel om en mand, der er dødelig syg  han ønsker at dø, men aktiv dødshjælp er forbudt. Gid han var en hund 

Begge mine forældre er døde af kræft og havde det ganske ganske forfærdeligt op til de døde..... ville ønske de kunne ha fået lov at ende livet noget før  så ja det må være ganske forfærdeligt for manden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2020

LSS

sandramor skriver:

Nu menneskeliggøre du jo en hund og det er altså uden sammenligning! Ja hunden er en del af familie men du har jo ikke båret den i din mave i 9 måneder, den bærer ikke dit DNA.... 

Synes faktisk det er lidt forkert det du skriver. Tror du ikke der sidder mennesker der har mistet syge børn fordi de ikke havde 1.6 mio til behandling i udlandet?? Jeg kender en!! 

men igen! Du menneskeliggøre et dyr og det er altså en hund ikke et menneske. Du læser jo heller ikke godnat historie for din hund vel? Du køber vel ikke tøj til den hver måned, betaler for den kan gå til gymnastik, dækker op til den ved aftensmaden hver aften, kører den i skole hver morgen? Investere du det sammen i dit husdyr tidsmæssigt, følelsesmæssigt, og økonomisk som i dine børn? 
hvis du behandler dine dyr som et menneske lider dyret uden tvivl.... 

Køber slet ikke tøj HVER MÅNEDE til mine børn. 

Anmeld Citér

22. august 2020

LSS

BAE skriver:

ja selvfølgelig må de da det. at du ligefrem har behov for at spørge... 

Det var det der blev skrevet

Anmeld Citér

22. august 2020

sandramor

LSS skriver:

Køber slet ikke tøj HVER MÅNEDE til mine børn. 

Det var simpelthen liiiige det du lagde vægt på i mit opslag? 

Anmeld Citér

22. august 2020

LSS

sandramor skriver:

Jeps

Anmeld Citér

22. august 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

Okay og alle meninger skal der jo være plads til. Men mener du det samme med børn? Hvis der ikke er råd til dyre behandlinger i udlandet fx? Skal man så bare aflive dem eller give dem væk?

Jeg håber, mine børn kommer til at overleve mig - det er meningen - og jeg håber ikke, mine dyr kommer til det. 
Mine børn har haft deres tid hér og skal videre i livet i nye omgivelser, skabe deres eget. Mine dyr skal blive i deres base her og kan ikke selv skabe nye rammer. 
Mine børn ville potentielt kunne få et godt liv, selv om de fik sygdomme eller handicaps, der forhindrede dem i at udfolde sig fysisk. De ville kunne trække på deres intellektuelle kapacitet og på nærvær med andre mennesker. Mine dyrs livskvalitet er fuldstændigt afhængig af deres muligheder for at kunne bevæge sig frit, og de kan ikke stilles med at læse, samtale, skrive osv.

Mine hunde, høns, vagtler og skildpadden tager jeg ansvar for deres liv ud. Herunder ved om nødvendigt at hjælpe dem til en rolig og værdig afslutning på livet og ikke bibringe dem unødvendig lidelse ved at holde dem i live af helt egoistiske årsager. 

Anmeld Citér

23. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
LSS skriver:

Det var det der blev skrevet

seriøst? Det er som at snakke med et barn��

Anmeld Citér

23. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
sandramor skriver:

Jeg er ret sikker på at bare vil være provokerende nu. Ikke gider at svare ordentligt, eller overhovedet svarer på tingene. 

Anmeld Citér

23. august 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
LSS skriver:

Jeps

Ej, LLS - jeg synes faktisk tit du kommer med nogle, mega gode og fantastiske råd og svar herinde. Men lige nu, graver du altså din egen grav  det er jo fint, du har dén holdning du har har - respekt for det og fordi du ikke rykker dig en meter - men nogen gange skal man så bare få stoppet diskussionen i tide. Og det er nok nu - når man læser med udefra 

Anmeld Citér

23. august 2020

LSS

CKJ skriver:

Ej, LLS - jeg synes faktisk tit du kommer med nogle, mega gode og fantastiske råd og svar herinde. Men lige nu, graver du altså din egen grav  det er jo fint, du har dén holdning du har har - respekt for det og fordi du ikke rykker dig en meter - men nogen gange skal man så bare få stoppet diskussionen i tide. Og det er nok nu - når man læser med udefra 

Tak for de pæne ord dog synes jeg ikke jeg er galt på den, tværtimod bliver rigtig mange her i tråden noget grimme i munden mod mig Fordi jef har en anden mening . Det er altså ikke okay. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.