LSS skriver:
Okay og alle meninger skal der jo være plads til. Men mener du det samme med børn? Hvis der ikke er råd til dyre behandlinger i udlandet fx? Skal man så bare aflive dem eller give dem væk?
Jeg håber, mine børn kommer til at overleve mig - det er meningen - og jeg håber ikke, mine dyr kommer til det.
Mine børn har haft deres tid hér og skal videre i livet i nye omgivelser, skabe deres eget. Mine dyr skal blive i deres base her og kan ikke selv skabe nye rammer.
Mine børn ville potentielt kunne få et godt liv, selv om de fik sygdomme eller handicaps, der forhindrede dem i at udfolde sig fysisk. De ville kunne trække på deres intellektuelle kapacitet og på nærvær med andre mennesker. Mine dyrs livskvalitet er fuldstændigt afhængig af deres muligheder for at kunne bevæge sig frit, og de kan ikke stilles med at læse, samtale, skrive osv.
Mine hunde, høns, vagtler og skildpadden tager jeg ansvar for deres liv ud. Herunder ved om nødvendigt at hjælpe dem til en rolig og værdig afslutning på livet og ikke bibringe dem unødvendig lidelse ved at holde dem i live af helt egoistiske årsager.
Anmeld
Citér