Jeg kan ikke mere (problemerne vokser)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2020

Abracadabra

LSS skriver:

Okay og alle meninger skal der jo være plads til. Men mener du det samme med børn? Hvis der ikke er råd til dyre behandlinger i udlandet fx? Skal man så bare aflive dem eller give dem væk?

What!?! Nej, men børn er ikke kæledyr!

Skulle mine børn blive alvorligt syge, skulle de have anerkendt behandling (i DK eller udlandet), men det er statsbetalt. Mine børn skulle ALDRIG NOGENSINDE udsættes for udenlandske kvaksalvere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2020

Sprit25

LSS skriver:

Okay og alle meninger skal der jo være plads til. Men mener du det samme med børn? Hvis der ikke er råd til dyre behandlinger i udlandet fx? Skal man så bare aflive dem eller give dem væk?

Du kan simpelthen ikke sammenligne et barn med hund  

Du må netop aflive din hund, hvis den er uhelbredeligt syg eller lider. Det må man ikke mennesker 

Et kæledyr og et barn er IKKE det samme

Anmeld Citér

21. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
LSS skriver:

nu går man ikke måske igennem flere års behandling eller 36 timers ve' er for sine kæledyr.. Man GØR alt for sine børn, de er ens liv. Behandler du også dine dyr præcis som din børn eller omvendt? spiser dine børn på gulvet og dyrene ved bordet? går dine dyr i skole og får en uddannelse? skal de passe på dig, når du bliver gammel? Tjener dine kæledyr sine egne penge? sover dine børn i en kurv eller i enden af sengen?
Hvad ville du gøre hvis du skulle vælge mellem dit barn og dit kæledyr? Vælge kæledyret, for de er jo ligevægtig. 
Og man GØR alt for sit kæledyr, men kæledyr og ens børn er IKKE det samme... og du vil altid (jeg vil i hvert fald) gøre mere for mine børn end for min hund(og nej jeg ville ikke bare slå min hund ihjel, for små ting) men mine børn, min familie og mit helbred er altså vigtigere(og hvis et kæledyr lever i evige smerter, intet kan hjælpe og bare ligge der, trist, ja så ville jeg få den aflivet, men ja det ville gøre fucking ondt) Vi fik vores kat aflivet efter 14 år, den var blind og døv, og syg. vi havde haft den siden min lillesøster var 2 år gammel. Det gjorde ondt, men det var bedst for den.. et barn der er døv og blind kan sagtens leve, fordi det præcis kan have hjælpe 24/7, det kan man ikke med et kæledyr, hvis man også har børn, en mand.. 

At du sammenligner dyr og børn, omkring død... WTF?

Anmeld Citér

21. august 2020

LSS

BAE skriver:

nu går man ikke måske igennem flere års behandling eller 36 timers ve' er for sine kæledyr.. Man GØR alt for sine børn, de er ens liv. Behandler du også dine dyr præcis som din børn eller omvendt? spiser dine børn på gulvet og dyrene ved bordet? går dine dyr i skole og får en uddannelse? skal de passe på dig, når du bliver gammel? Tjener dine kæledyr sine egne penge? sover dine børn i en kurv eller i enden af sengen?
Hvad ville du gøre hvis du skulle vælge mellem dit barn og dit kæledyr? Vælge kæledyret, for de er jo ligevægtig. 
Og man GØR alt for sit kæledyr, men kæledyr og ens børn er IKKE det samme... og du vil altid (jeg vil i hvert fald) gøre mere for mine børn end for min hund(og nej jeg ville ikke bare slå min hund ihjel, for små ting) men mine børn, min familie og mit helbred er altså vigtigere(og hvis et kæledyr lever i evige smerter, intet kan hjælpe og bare ligge der, trist, ja så ville jeg få den aflivet, men ja det ville gøre fucking ondt) Vi fik vores kat aflivet efter 14 år, den var blind og døv, og syg. vi havde haft den siden min lillesøster var 2 år gammel. Det gjorde ondt, men det var bedst for den.. et barn der er døv og blind kan sagtens leve, fordi det præcis kan have hjælpe 24/7, det kan man ikke med et kæledyr, hvis man også har børn, en mand.. 

At du sammenligner dyr og børn, omkring død... WTF?

Wtf selv du. Det er MIN mening. Du behøver ikke være flabet. 

Anmeld Citér

21. august 2020

LSS

Abracadabra skriver:

What!?! Nej, men børn er ikke kæledyr!

Skulle mine børn blive alvorligt syge, skulle de have anerkendt behandling (i DK eller udlandet), men det er statsbetalt. Mine børn skulle ALDRIG NOGENSINDE udsættes for udenlandske kvaksalvere. 

Okay og hvis mulighederne slipper op, hvad så?

Anmeld Citér

21. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
LSS skriver:

Wtf selv du. Det er MIN mening. Du behøver ikke være flabet. 

Jeg er skam ikke flabet, jeg er ganske seriøs.. og du vil ikke engang svare på det. men det er da godt at vide at dine børn og kæledyr er lige værdige... hvis jeg skal være flabet, ville jeg spørge om dine børn er i snor, når i går tur eller transports boks, når I rejser? Det er flabet. de andre er spørgsmål, når du sammenligner dyr med børn. 

Anmeld Citér

21. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
LSS skriver:

så gør man den sidste tid til den bedste i verden. ligesom når du har børn der får uhelbredelig kræft f.eks..  for det er ikke lovligt at slå sine børn ihjel, men en dyrlæge må gerne aflive børn. 

Anmeld Citér

21. august 2020

CBbaby

Der er en KÆMPE forskel på dyr og mennesker. 

Bevidsthed om fremtid og konsekvenser. 

Jeg har et barn i kemo. Hun er bange, hun forstå hvad der sker rundt om hende. Hun er utryg og forstår, at der er konsekvenser. 

Vores kat havde ikke den bevidsthed. Den blev aflivet og lå og spandt, da den fik sprøjten så den sov, også senere fik aflivningssprøjten.

DET er en kæmpe forskel!

(Og der er selvfølgelig mange flere)

Hvis jeg stod i din situation, TS, så havde jeg sagt pænt farvel. Det er hårdt, men nok for det bedste for alle (også dyret). 

Anmeld Citér

21. august 2020

Abracadabra

LSS skriver:

Så dør barnet. Men barnet skal dø derhjemme og ikke på et kinesisk hotel. 

Anmeld Citér

21. august 2020

LSS

BAE skriver:

så gør man den sidste tid til den bedste i verden. ligesom når du har børn der får uhelbredelig kræft f.eks..  for det er ikke lovligt at slå sine børn ihjel, men en dyrlæge må gerne aflive børn. 

Må en dyrlæge gerne aflive børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.