Nielsen333 skriver:
Jeg tænkte faktisk nøjagtigt det samme, turde bare ikke helt skrive det
Både dét at få hjælp til ting med børnene af sine forældre, og dét at få lov til at være en stor del af sine børnebørns liv er store privilegier som man ikke skal tage forgivet. Det er bare ikke på nogen måde i orden at forlange det - fra begge sider. Som bedsteforælder har man hverken de samme rettigheder eller forpligtelser som en forælder, men hvis man gerne vil have mere af det ene må man efter min mening også tilbyde mere af det andet, igen fra begge sider. Så det er også er grunden til at jeg foreslår, at de evt kan inddrage farmor noget mere når den lille ny kommer - så kan det jo være at de hunde lige pludselig bliver lidt mindre vigtige 
Som jeg også skrev til en anden, så har vi aldrig forlangt noget som helst af hende, heller ikke denne gang, vi spurgte og hun sagde nej (fair nok) det min mand bliver skuffet over er selvfølgelig at hun gentagne gange giver udtryk for at hun står klar og genre vil hjælpe osv. Men når man så HAR brug for hjælp i en tilspidset situation, så kan/vil/ønsker hun ikke at hjælpe (føler han).
Nu kender jeg efterhånden min svigermor og ved at hun ofte lover og siger mere end hun kan overkomme og overskue, så helt bag på mig kom det ikke (men det gjorde det for min mand.)
Jeg følte mig i klemme i morges men det er pt løst så godt det kan blive lige nu. dog tror jeg ikke min svigermor skal regne med at hendes søn kommer og hjælper med bilen eller andet lige foreløbigt.
Min svigermor er ofte inddraget i vores børns liv, og vores børn er stort set altid med når min mand skal derud og hjælpe hende med ting (hendes ønske de skal med). Hun er mere inddraget end min familie men det nytter ikke at prøve at fortælle hende. Min svigermor er sød men lidt speciel.
Anmeld
Citér