Jeg har selv erfaringer med, at ens forældre ikke er der for én.. De siger konstant, at de aldrig bliver spurgt om hjælp.. At de gerne vil passe eller hjælpe, og vi skal bare sige til.. At de aldrig ser os og vi besøger dem for lidt (de bor som sagt på Falster, og vi bor på Fyn, så det er en lang og dyr tur)..
Én gang har jeg spurgt min mor, om hun ikke ville komme over og hjælpe med at passe barnet på 15 måneder, da barnet havde haft feber, og jeg ikke havde sovet i 3 dage og bare gerne ville have et par timers ro og hvile, så min depression og belastningsreaktion ikke blussede op igen.. Min mor er førtidspensionist og havde netop masser af tid den dag, og hun har penge nok, da min far betaler regninger og mad.. Så hverken tid eller penge var en hindring, men alligevel fik jeg smidt i hovedet, at jeg da i ramme alvor ikke kunne mene, at hun skulle bruge 1000 kr. og 5 timers transport tur/retur for, at jeg kunne sove.. Men jeg var ved at knække fuldstændig, og det var min mor åbenbart pænt ligeglad med..
Sådan har det været stort set hver eneste gang, at jeg eller min søster har spurgt om hjælp.. Også hvis det bare var at få noget forståelse.. Fx da jeg mistede det første barn.. Der fik jeg af vide, at i det mindste var jeg da ikke så langt henne, så det skulle jeg være taknemmelig for.. Eller da jeg som teenager skar i mig selv og var tæt på at begå selvmord, der har jeg efterfølgende fået af vide, at jeg jo bare ville have opmærksomhed
.. Både jeg og min søster har nu fundet ud af, at vi bare aldrig får det forhold til vores forældre, som vi har brug for/ønsker.. Det er pisse hårdt at indse, men det letter utrolig meget, at man ikke har den forventning til dem.. Så bliver man ikke skuffet..
Så måske din mand skulle begynde at indse det, som en anden også nævner?
Anmeld
Citér