Min mand og hans mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2020

Anonym

Min mand har et lignende forhold til sin far og hans kone. 

Jeg holder mig simpelthen neutral og lader det helt op til ham hvordan og hvorledes kontakten skal være. For der et så meget historie bag at jeg kunne kender toppen af isbjerget.

I perioder hvor det har været helt galt har jeg måtte skrive til hans far at jeg holder mig neutral og at han måtte kontakte sin søn. Simpelthen for at det ikke har skulle ødelægge vores indbyrdes forhold 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Jo, når det er ens barn og det handler om akut bekymring for ens barnebarn - jo, så bør man smide alt. Og når det drejer sig om et hundepib flere timer forinden!?!? Jeg var blevet RASENDE, hvis jeg var blevet afvist på det grundlag. 

Og igen. Det er din holdning. Og den har du ret til at have. Men jeg har ligeså meget ret til at have min holdning. Din er rigtig for dig, min er rigtig for mig. 

jeg forventer aldrig at andre smider alt hvad de har i hænderne for mig. Ligesom andre ikke skal forvente at jeg smider alt hvad jeg har i hænderne for dem. Og slet ikk bare for at tjekke blodtryk. Som unicorn skriver. Havde, det været et spørgsmål om liv eller død. Så havde situationen været anderledes og det samme havde forventningerne 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og igen. Det er din holdning. Og den har du ret til at have. Men jeg har ligeså meget ret til at have min holdning. Din er rigtig for dig, min er rigtig for mig. 

jeg forventer aldrig at andre smider alt hvad de har i hænderne for mig. Ligesom andre ikke skal forvente at jeg smider alt hvad jeg har i hænderne for dem. Og slet ikk bare for at tjekke blodtryk. Som unicorn skriver. Havde, det været et spørgsmål om liv eller død. Så havde situationen været anderledes og det samme havde forventningerne 

Men når det er forhøjet blodtryk hos gravid plus symptomer på svangerakabsforgiftning så kan det meget hurtigt blive liv og død. For det kan udvikle sig hurtigt over få timer. Så det er ikke bare lidt for højt bt som du nævner.

Jeg var også blevet enormt skuffet som ts mand gjore. Og jeg gætter på at der også ligger mange flere episoder bag end bare den ene.

Anmeld Citér

17. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men når det er forhøjet blodtryk hos gravid plus symptomer på svangerakabsforgiftning så kan det meget hurtigt blive liv og død. For det kan udvikle sig hurtigt over få timer. Så det er ikke bare lidt for højt bt som du nævner.

Jeg var også blevet enormt skuffet som ts mand gjore. Og jeg gætter på at der også ligger mange flere episoder bag end bare den ene.

Igen. Jeg siger jeg godt forstår han er skuffet. Men at han skam ytre sig i stedet for at ignorerer. 
jeg siger også at det er min holdning og jeg ikke ville forvente det. 
hvorfor skal man gentage sig selv en milliard gange på det her Forum? Min holdning ændre sig ikke. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Der er ingen tvivl om at hendes hunde er hendes børn. Men kan virkelig også godt forstå at min mand er skuffet netop pga hun altid klager over ikke at blive "valgt" når der er noget. 

Må se om min mand bliver til at snakke med senere.

Jeg ville tage en fælles snak med hende - evt næste gang hun brokker sig over aldrig at blive spurgt... 

For hvem gider spørge mange gange når der aldrig er hjælp at hente og man tydeligt kommer i sidste række.

Og jeg kunne godt finde på at skrive til hende nu, at din mand er skuffet over hendes prioritering. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Det er ok at være skuffet, men synes måske også din mand har lidt høje forventninger til at folk skal smide hvad de har i hænderne for at komme og hjælpe. Og som andre siger, så er hunde jo som børn for deres ejere, men åbenbart rangere de ikke så højt på prioritets skalaen for din mand.

hvis du var blevet kørt afsted i ambulance så måske, men at du skal til et check gerne lidt hurtigt lyder ikke super akut.

han kunne jo måske have kørt pigerne ud til sin mor, det havde taget 25 min ekstra.

altså han er skuffet, men altså han opfører sig som et forkælet barn fordi han ikke lige fik tingene som han vil have det. Så enten ligger der mere bag ellers tænker jeg at han skal opføre sig som en voksen, den her opførsel gør da ihvertfald ikke at hun er mere tilbøjelig til at hjælpe i fremtiden.

Anmeld Citér

17. juli 2020

Nielsen333

Netop fordi symptomer på ssf hurtigt kan udvikle sig i en helt gal retning, så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor I ikke bare kørte afsted med det samme MED pigerne. At I ikke kunne få dem passet i situationen er simpelthen et luksusproblem. Far kunne jo være blevet med dem ude i bilen, eller bare have holdt sig i nærheden med dem og købt en is til dem eller lignende. Selvfølgelig vil du gerne have din mand med til den slags tjek, det er klart! Men igen, det er jo så uvigtigt sammenlignet med at sikre sig at baby har det godt. Så jeg har meget svært ved at forstå jeres prioritering i denne situation. Og jeg er helt enig i, at man ikke bare kan forlange at folk smider hvad de har i hænderne, så din mands reaktion er simpelthen forkælet og egoistisk. Dog synes jeg godt I kan tage en snak med farmor om, at I er i tvivl om hun ønsker at blive spurgt om hjælp eller ej. Men jeg tænker hendes svar vil være, at det er hun da. For hendes hunde er jo tydeligvis meget vigtige for hende, så hun forstår nok ikke, at det i jeres verden føles som at blive fravalgt og underprioriteret, fordi det i hendes verden er helt naturligt at varetage sine dyrs behov. Jeg får altså også den tanke om hun måske er lidt ensom? Hvis I gerne vil have hendes hjælp i lignende situationer fremover synes jeg I skal tilbyde hende at blive en stor del af det kommende barns liv. Invitere hende på barselsbesøg tit, lade hende få en god relation til barnet osv. Det KUNNE jo være det kunne få hende til at fokusere lidt mindre på sine hunde. Men hvis ikke må I jo respektere det, og fortælle på en pæn måde hvad det får jer til at føle. Det nytter intet at blive rasende, og det synes jeg simpelthen heller ikke man kan tillade sig at blive på et menneske der ikke har gjort noget forkert, men bare har nogle mærkelige prioriteringer. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Nielsen333

drabo skriver:

Det er ok at være skuffet, men synes måske også din mand har lidt høje forventninger til at folk skal smide hvad de har i hænderne for at komme og hjælpe. Og som andre siger, så er hunde jo som børn for deres ejere, men åbenbart rangere de ikke så højt på prioritets skalaen for din mand.

hvis du var blevet kørt afsted i ambulance så måske, men at du skal til et check gerne lidt hurtigt lyder ikke super akut.

han kunne jo måske have kørt pigerne ud til sin mor, det havde taget 25 min ekstra.

altså han er skuffet, men altså han opfører sig som et forkælet barn fordi han ikke lige fik tingene som han vil have det. Så enten ligger der mere bag ellers tænker jeg at han skal opføre sig som en voksen, den her opførsel gør da ihvertfald ikke at hun er mere tilbøjelig til at hjælpe i fremtiden.

Ej ja, den løsning havde jeg slet ikke tænkt på - hvorfor tilbød I ikke at køre pigerne ud til hende?  Forventede din mand virkelig at hun bare skulle skynde sig hjem til jer? I så fald har han altså virkelig en indstilling til sin mor han skal arbejde med (efter min mening). 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Anonym

Hvor læser i at det er ssf hun skal tjekkes for?? - jeg læser at hun har forhøjet blodtryk og andre symptomer - det kan vel være andre ting end ssf??

jeg syntes ikke at man kan forvente at andre står til “rådighed” - men det er nok bare mig. 
Jeg syntes at der er utrolig mange der bare forventer at bedsteforældrene passer éns børn. 

hun kunne også være taget afsted alene - det er ikke fordi hun er første gangs fødende og ikke aner noget. 

men når det er sagt må far lige tage sig sammen og få fortalt farmor at han er skuffet - alt andet er dumt

Anmeld Citér

17. juli 2020

Anonym

Jeg mener i skal kig indad og spøger jer selv kan vi gøre noget anderledes og ja det mener jeg i kan i kunne inddrage farmor mere i passenig og ikke kun når din famille ikke er hjemme for jeg tænker at farmor måske føle at nu når din famille er på ferie så kan hun lige pludselig godt bruges og i så forventer hun smider at hvad hun har i hænderne  

Jeg er også hundeejer og har gjort min søster klar at jeg genre passer deres børn man at min hund kommer i først række så hvis der sker ham noget blev det et nej til at passe herfra da han kun har mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.