Nielsen333 skriver:
Men din datter havde jo så vidt jeg kan læse mig til slet heller ikke noget imod at sidde på potten i længere tid? Jeg synes bestemt man skal lade barnet slippe for bleen så længe det fungerer med potten eller toilettet.
Jeg går i øvrigt heller ikke ind for det med belønninger, ikke kun ift det her med pottetræning, men helt generelt. Det er faktisk en ting hvor jeg personligt undrer mig meget over hvordan og hvorfor det er blevet en del af de gængse opdragelsesmetoder, da jeg overordnet ikke kan se det konstruktive i det, selvom der selvfølgelig kan være undtagelsessituationer.
Nej, hun havde heller ikke noget mod at sidde på potten, men hun fattede heller ikke ideen. Der brugte jeg metoden fra bogen, og i den bog står der en masse om, at man sagtens kan bruge metoden uden at ens børn har spor interesse i, eller lyst til, at sidde på potten
Og jeg talte ikke med læge og SP om det i detaljer; jeg fortalte blot, at vi havde planer om at bruge ferien på at fjerne bleen og lære hende at bruge potten, fordi bleskift var så opslidende for alle.
Jeg går som udgangspunkt heller ikke ind for belønninger hos så små børn. Det fungerer heller ikke, er min erfaring, før de bliver en del større. Vi lovede dog min datter en gave, når hun havde sovet første nat uden sut, og jeg må indrømme, at det fungerede fantastisk
Så ja, undtagelser er der ganske rigtigt 
Anmeld
Citér