FIF til pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2020

Soonmom

Unicorn1 skriver:

Ja det er nok også en god idé at prøve af .. Hun vil i hvert fald meget gerne være ude på badeværelset .. 

Ja det er hun begyndt på.. Hun klynker og siger "tis" eller "tisse", og så hiver hun i bleen som om, at den irriterer.. Og når hun prutter (især de våde prutter), så banker hun bag på bleen, hiver i den og bliver igen småked/klynkende.. Så hun er begyndt at sige, når hun tisser.. Og i dag sagde hun det også, før hun tissede, selvom det kun var nogle få dråber, der kom (hun rendte rundt nøgen)..

Derudover så kan vi nærmest ikke beholde bleen på hende.. Har lige været inde hos hende, fordi hun var ved at tage den af inde i sengen.. Og i dagtimerne ryger den konstant af, og så tager hun tøjet på igen bagefter.. Så ja hun vil jo tydeligvis ikke have bleen på, og hun bliver dybt ulykkelig, når vi så giver den på igen, efter hun har haft den af.. 

Blot en indskydelse, har I fået hende tjekket for blærebetændelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Men mange børn piller bleen af, bare fordi, det er altså ikke unormalt, det gør min datter også og hun er kun 12 måneder, vi giver underbukser /body på.  - Det gør vi i øvrigt også i vuggestuen, da det ikke er et ualmindeligt problem at børn tager bleen af i krybberne.

At hun er flyvsk og ikke kan blive siddende er endnu et tegn på at hun ikke er klar. Så jeg kan stadig ikke helt se ud fra hvad du skriver at hun er klar.

Hun har fundet ud af at der sker noget i bleen, men det betyder altså ikke at hun er klar til at smide den. 

Sæt hende på når hun vil, eller fx på faste tidspunkter i løbet af dagen, (om morgenen, inden lur og inden i putter), så hun lære toilettet at kende og så accepter at hun bare ikke er klar til at blive renlig endnu, men derfor kan I jo sagtens begynde at introducere toilettet og lade hende forsøge at sidde der  

Jeg har både dagplejemorens og sundhedsplejerskens ord for, at hun er klar til intensiv pottetræning, fordi hun ikke vil bleen mere, og hun har længe ikke ville bleen, men vi har prøvet at lokke hende til at beholde den på, da hun ikke havde føling med, hvornår hun skulle tisse, og vi også mente, at hun var for ung.. Men jeg stoler mere på to personer, der kender hende/os end en fremmede over nettet, som ikke aner noget om hverken hende eller os.. Og desuden stoler jeg også mere på vores eget kendskab til vores datter

Anmeld Citér

16. juli 2020

Babilooo

Med større børn fungerer det også nogle gange med flag man sætter på et papir efter hver succes - og ved to flag gives en større ting.

men det tænker jeg er for lang en behovsudsættelse for så lille et barn. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Soonmom skriver:

Blot en indskydelse, har I fået hende tjekket for blærebetændelse? 

Nej det har vi ikke.. Havde hun blærebetændelse, ville jeg mene, at hun ikke kunne holde sig i 2 timer efter at have drukket en masse.. Og så ville jeg også mene, at hun skulle græde, når hun tissede

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Tjullehej skriver:

Med større børn fungerer det også nogle gange med flag man sætter på et papir efter hver succes - og ved to flag gives en større ting.

men det tænker jeg er for lang en behovsudsættelse for så lille et barn. 

Hmm ved ikke helt, om hun ville opfange den idé.. Men tænker bare det med belønningen er det, vi prøver først.. Evt. ved også at være ude på toilettet sammen med hende .. Altså kombinere de to ting

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Ja det er nok også en god idé at prøve af .. Hun vil i hvert fald meget gerne være ude på badeværelset .. 

Ja det er hun begyndt på.. Hun klynker og siger "tis" eller "tisse", og så hiver hun i bleen som om, at den irriterer.. Og når hun prutter (især de våde prutter), så banker hun bag på bleen, hiver i den og bliver igen småked/klynkende.. Så hun er begyndt at sige, når hun tisser.. Og i dag sagde hun det også, før hun tissede, selvom det kun var nogle få dråber, der kom (hun rendte rundt nøgen)..

Derudover så kan vi nærmest ikke beholde bleen på hende.. Har lige været inde hos hende, fordi hun var ved at tage den af inde i sengen.. Og i dagtimerne ryger den konstant af, og så tager hun tøjet på igen bagefter.. Så ja hun vil jo tydeligvis ikke have bleen på, og hun bliver dybt ulykkelig, når vi så giver den på igen, efter hun har haft den af.. 

Synes ds helt klart i skal prøve det med at “konkurrere” for at se om det kan fastholde hende på potten. måske endda selv lade dig tabe hvis man kan sige det sådan. Også en belønning for at hun vandt. Sådsn så potten bliver eigtig spændende at sidde på  

Når hun gør det. Giver tegn eller siger hun skal. Så bare frem med potten og igang med legen. Og husk endelig at ros hende til skyerne når hun endelig får resultat derpå  

Og ja. Så bare en masse tålmodighed og rent tøj.  

Anmeld Citér

16. juli 2020

fehår

Unicorn1 skriver:

Nej det har vi ikke.. Havde hun blærebetændelse, ville jeg mene, at hun ikke kunne holde sig i 2 timer efter at have drukket en masse.. Og så ville jeg også mene, at hun skulle græde, når hun tissede

Blærebetændelse viser sig helt anderledes hos småbørn, end hos voksne. Min datter kan holde sig længe uden problemer, men da hun havde blærebetændelse som 2-årig, opdagede vi det kun på grund af blod i urinen.

Anmeld Citér

16. juli 2020

fehår

Jeg ville starte med at få hende tjekket for blærebetændelse, men når det er sagt, kan du godt pottetræne nu. Læs bogen Oh Crap! Potty Training. Den kan købes på Amazon.com og læses med det samme som ebog. Nogle dele af den er lidt noget vrøvl (jeg tror ikke på, at børn kan trænes til ikke at tisse om natten, f.eks.), men selve metoden er rigtig god. Vi pottetrænede ret nemt ved 21 måneder, men min datter var allerede bekendt med - og ville meget gerne sidde på - potte, samtidig med at hun græd, hvergang hun fik en ble på. Men ifølge den bog kan man godt pottetræne, selvom børn virker mindre interesserede i potten. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

AnoMor skriver:

Synes ds helt klart i skal prøve det med at “konkurrere” for at se om det kan fastholde hende på potten. måske endda selv lade dig tabe hvis man kan sige det sådan. Også en belønning for at hun vandt. Sådsn så potten bliver eigtig spændende at sidde på  

Når hun gør det. Giver tegn eller siger hun skal. Så bare frem med potten og igang med legen. Og husk endelig at ros hende til skyerne når hun endelig får resultat derpå  

Og ja. Så bare en masse tålmodighed og rent tøj.  

God idé .. Mange tak 

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

God idé .. Mange tak 

Selv tak. Giv gerne en Update når det er afprøvet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.