FIF til pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.934 visninger
58 svar
52 synes godt om
16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vores datter på 20 måneder er efterhånden mere end klar til at smide bleen, men det eneste problem vi har, er at hun nægter at tisse på enten toilet eller potte.. 

Vi har prøvet alt, for at gøre det hyggeligt og rart at tisse på potten, men hun tisser alle andre steder end dér.. Kan I komme med nogle fif til at få hende til at blive der og tisse? 

Bog, sang, film osv. er prøvet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

MKBP

Profilbillede for MKBP
Unicorn1 skriver:

Vores datter på 20 måneder er efterhånden mere end klar til at smide bleen, men det eneste problem vi har, er at hun nægter at tisse på enten toilet eller potte.. 

Vi har prøvet alt, for at gøre det hyggeligt og rart at tisse på potten, men hun tisser alle andre steder end dér.. Kan I komme med nogle fif til at få hende til at blive der og tisse? 

Hvad gør at I tænker hun er mere end klar ? Hvis hun ikke vil hverken potte eller toilet er der lidt lang vej endnu...- i min optik...

//Mette

Anmeld Citér

16. juli 2020

Soonmom

Hvordan kan hun være klar hvis hun nægter at tisse på potte og toilet? - så lyder hun jo netop ikke klar 

Anmeld Citér

16. juli 2020

norasfamilie

Giver jeres datter udtryk for hun gerne selv vil? Hvis ikke hun gør, ville jeg nok vente til hun selv siger hun vil. Det er i hvert fald mine erfaringer fra mine egne børn, at jo mere de selv styrer det jo bedre går det. Med min ældste fik vi at vide af vuggestuen, at han skulle smide bleen inden han startede i børnehave, for det ville de sætte pris på, så vi sagde en dag at der ikke var flere bleer tilbage, og det er nok den største fejl vi har begået, for han havde uheld mange gange om dagen og blev så ked af det, og han endte med at få ble på igen, hvor han så en dag sagde at han ikke ville gå med ble længere, og der har ikke været nogen uheld siden Med vores datter gjorde vi det stik modsatte og pressede ikke den mindste smule, udover vi en gang imellem spurgte om hun ville prøve at sidde på toilettet. Så en dag for en måned tid hentede vi hende i børnehaven hvor hun havde sagt at ikke ville bruge ble mere, og så har hun heller ikke haft uheld siden, udover om natten hvor hun så er begyndt at bruge natble

Anmeld Citér

16. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Unicorn1 skriver:

Hvorfor er hun klar? Hun er 20 måneder... Hvordan kan I se at hun er klar? 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Jeg vidste, at der ville komme sådanne kommentarer.. Tro mig, hun er klar.. Hun giver udtryk for det og har gjort det længe, at hun ikke vil bleen.. Hun bliver nogle gange ked af det, når hun tisser i bleen.. Hun kan holde sig i 1,5-2 timer.. Hun ved, når hun tisser, og hvad potten skal bruges til.. Og ja sundhedsplejersken har givet os ret i, at hun er mere end klar til at smide bleen.. 

Og ja hun er kun 20 måneder, men hun er ret langt fremme med både forståelse og motorik.. Så jeg sætter pris på, at der ikke kommer flere kommentarer om, at hun ikke er klar 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Soonmom

Unicorn1 skriver:

Jeg vidste, at der ville komme sådanne kommentarer.. Tro mig, hun er klar.. Hun giver udtryk for det og har gjort det længe, at hun ikke vil bleen.. Hun bliver nogle gange ked af det, når hun tisser i bleen.. Hun kan holde sig i 1,5-2 timer.. Hun ved, når hun tisser, og hvad potten skal bruges til.. Og ja sundhedsplejersken har givet os ret i, at hun er mere end klar til at smide bleen.. 

Og ja hun er kun 20 måneder, men hun er ret langt fremme med både forståelse og motorik.. Så jeg sætter pris på, at der ikke kommer flere kommentarer om, at hun ikke er klar 

Men hvis hun ikke vil potten eller toilettet er hun jo ikke klar 

Jeg ville vente til hun har mod på at sidde på toilettet, hun er ikke engang 2 år

Anmeld Citér

16. juli 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Unicorn1 skriver:

Vi satte potten ved spisebordet med stolene vendt modsat med tæppe over, så det dannede en hule. Så satte vi en lille lyskæde derhen og så ville hun gerne have fred. 
Det virkede. 
Efter noget tid gik vi hen til bare et håndklæde der hang over sofaen. Så sad hun på potten på “bagsiden” af sofaen med håndklædet over hovedet. Derfra på potten på toilettet og vi ikke kiggede. 
Gætter på at hun bare var lidt genert

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

SDD skriver:

Vi satte potten ved spisebordet med stolene vendt modsat med tæppe over, så det dannede en hule. Så satte vi en lille lyskæde derhen og så ville hun gerne have fred. 
Det virkede. 
Efter noget tid gik vi hen til bare et håndklæde der hang over sofaen. Så sad hun på potten på “bagsiden” af sofaen med håndklædet over hovedet. Derfra på potten på toilettet og vi ikke kiggede. 
Gætter på at hun bare var lidt genert

TAK for et svar på det spørgsmål, jeg stillede .. Og super godt råd.. Kan udmærket være, at vores datter også bare er genert.. Så det var da et kanon råd 

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Tænker at hvis hun er så langt fremme i forståelsen mht at blive ked af det når hun tisser i bleen at i måske skulle prøve at forklare hende at hun kan tisse på potten i stedet for. Og hvis man tisser andre steder så er man ikke stor nok til at gå uden ble. Også evt en form for belønning når hun har tisset på potten  

Kan ikk give andre fif lige umiddelbart da jeg ikke var en del af pottetræning med min søn. Den klarede far og da han kom hjem efter en uges samvær derfra var han blefri.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.