FIF til pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Unicorn1 skriver:

TAK for et svar på det spørgsmål, jeg stillede .. Og super godt råd.. Kan udmærket være, at vores datter også bare er genert.. Så det var da et kanon råd 

Det er jo aldrig til at vide. Men privatliv og hygge gav god mening her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Selv tak. Giv gerne en Update når det er afprøvet 

Det vil jeg gøre .. Godt at der er ferie, så vi kan prøve stille og roligt 

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Det vil jeg gøre .. Godt at der er ferie, så vi kan prøve stille og roligt 

Det er ihverfald et rigtig godt tidspunkt at gøre der på. Min søn havde også ferie da han smed den  

Anmeld Citér

16. juli 2020

Nielsen333

Unicorn1 skriver:

Åh hold nu op.. Du kender ikke vores datter eller ser hende herhjemme, så du aner ikke noget om, om hun er klar eller ej.. Når en fagperson selv siger, at hun er klar til, at vi intensivt øver pottetræning, og vi også selv kender vores datter godt nok til at vide det, så er din mening fuldstændig meningsløs og ubrugelig, og faktisk bare ren provokation

Men der er jo stor forskel på at øve pottetræning og at smide bleen? Man kan jo godt gøre det ene uden at gøre det andet. Og hvis hun ikke vil sidde på potten, hvad er så idéen i at lokke hende til det når hun er så lille? Jeg synes da du skal spørge sundhedsplejersken om hun oprigtigt mener, at man skal overtale så lille et barn til det. Én ting er jo hvis barnet gerne selv vil, men hvis ikke det er tilfældet, så tror jeg da de fleste fagpersoner vil være enige om, at man bare skal vente til barnet er ældre, når der er tale om en knap 2-årig. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Nielsen333

Unicorn1 skriver:

Fordi jeg havde håbet på, at folk vidste, at vi kender vores datter bedst og derfor ved, hvad vi snakker om.. Og gad ikke skrive en længere forklaring, mens jeg skulle til at give hende mad.. 

Dagplejen siger også, at hun er klar til pottetræning, da hun ligesom os, har rigtig mange problemer med at få pigen til at beholde bleen på.. Hun er endda begyndt at pille den af, når hun ligger i barnevognen og skal sove, så dagplejen må give hende buksebleer på, og så håbe, at der går lang tid, før hun finder ud af at pille den af.. 

Og hun har også problemer med at holde hende fast på potten, men mener som sagt ligesom os, at hun er klar 

Her vil jeg lige komme med den indskydelse, at det altså er ret normalt for så store børn kun at bruge buksebleer, så måske var det en idé at gå over til dem? 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Nielsen333

Unicorn1 skriver:

Nej det har vi ikke.. Havde hun blærebetændelse, ville jeg mene, at hun ikke kunne holde sig i 2 timer efter at have drukket en masse.. Og så ville jeg også mene, at hun skulle græde, når hun tissede

Håber det er okay jeg også lige kommenterer her  Det er helt normalt, at der går nogle timer fra de drikker til de tisser, væsken skal jo igennem kroppen, og så kan mange børn også sagtens holde sig i noget tid, det betyder bare ikke nødvendigvis at de kan kontrollere det fuldstændigt endnu. Og det er ikke altid det gør ondt at tisse ved blærebetændelse, så jeg synes faktisk det er en god idé at snakke med jeres læge om det er relevant at få hende tjekket. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Nielsen333 skriver:

Her vil jeg lige komme med den indskydelse, at det altså er ret normalt for så store børn kun at bruge buksebleer, så måske var det en idé at gå over til dem? 

Der vil jeg så lige sige at min søn er 5 år og bruger sjældent buksebleer. Tror altså ikk de er mere normale end andre. Handler nok mest om komfort  

men måske en ide for ts hvis pigen ikk kan få dem af

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Nielsen333 skriver:

Men der er jo stor forskel på at øve pottetræning og at smide bleen? Man kan jo godt gøre det ene uden at gøre det andet. Og hvis hun ikke vil sidde på potten, hvad er så idéen i at lokke hende til det når hun er så lille? Jeg synes da du skal spørge sundhedsplejersken om hun oprigtigt mener, at man skal overtale så lille et barn til det. Én ting er jo hvis barnet gerne selv vil, men hvis ikke det er tilfældet, så tror jeg da de fleste fagpersoner vil være enige om, at man bare skal vente til barnet er ældre, når der er tale om en knap 2-årig. 

Problemet er, at vores datter ikke har det godt med bleen, og faktisk er ulykkelig meget af tiden, når hun har den på.. Hun prøver desperat at tage den af hele tiden, og jeg synes, at det er synd at tvinge hende til at have den på, hvis et eller andet godt fif kunne lære hende, at potten er okay.. Hun elsker at sidde på potten, men bliver der bare ikke så længe.. 

Og hvad nu hvis hun bare er genert, og måske synes, at det er pinligt at vi andre skal se, at hun tisser på potten? Så ville det da være mega ærgerligt at vi ikke prøvede nogle forskellige tricks, som ville gøre, at hun fik sit ønske opfyldt 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Nielsen333

AnoMor skriver:

Der vil jeg så lige sige at min søn er 5 år og bruger sjældent buksebleer. Tror altså ikk de er mere normale end andre. Handler nok mest om komfort  

men måske en ide for ts hvis pigen ikk kan få dem af

Siger heller ikke de er mere normale end andre, bare at det er helt normalt kun at bruge dem, ligeså vel som det er normalt kun at bruge bleer med velcrolukning. Grunden til jeg gik ud fra at hun ikke kan få dem af er, at ts skriver at dagplejeren bruger dem. Det er jo også noget sværere for barnet, at tage fat med begge hænder i bleen og trække den ned om anklerne, end det er at hive velcrolukningen af. Må jeg spørge hvorfor din søn stadig bruger ble? 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Unicorn1

Nielsen333 skriver:

Siger heller ikke de er mere normale end andre, bare at det er helt normalt kun at bruge dem, ligeså vel som det er normalt kun at bruge bleer med velcrolukning. Grunden til jeg gik ud fra at hun ikke kan få dem af er, at ts skriver at dagplejeren bruger dem. Det er jo også noget sværere for barnet, at tage fat med begge hænder i bleen og trække den ned om anklerne, end det er at hive velcrolukningen af. Må jeg spørge hvorfor din søn stadig bruger ble? 

Grunden til, at dagpleje bruger dem, når hun skal sove, er fordi hun ikke kan trække dem ned pga. selen.. Ligeså snart hun lurer, hvordan man river dem op, så gør hun bare det.. 

Hun kan uden problemer trække dem ned, hvis der ikke er en sele til at holde dem oppe.. Altså pigen kan klæde sig helt af og tage sit tøj på igen efter at have fjernet sin ble, så en bukseble er ingen hindring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.