FIF til pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Soonmom skriver:

Men hvis hun ikke vil potten eller toilettet er hun jo ikke klar 

Jeg ville vente til hun har mod på at sidde på toilettet, hun er ikke engang 2 år

Åh hold nu op.. Du kender ikke vores datter eller ser hende herhjemme, så du aner ikke noget om, om hun er klar eller ej.. Når en fagperson selv siger, at hun er klar til, at vi intensivt øver pottetræning, og vi også selv kender vores datter godt nok til at vide det, så er din mening fuldstændig meningsløs og ubrugelig, og faktisk bare ren provokation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

Unicorn1

AnoMor skriver:

Tænker at hvis hun er så langt fremme i forståelsen mht at blive ked af det når hun tisser i bleen at i måske skulle prøve at forklare hende at hun kan tisse på potten i stedet for. Og hvis man tisser andre steder så er man ikke stor nok til at gå uden ble. Også evt en form for belønning når hun har tisset på potten  

Kan ikk give andre fif lige umiddelbart da jeg ikke var en del af pottetræning med min søn. Den klarede far og da han kom hjem efter en uges samvær derfra var han blefri.

Ja forklaringen har vi også prøvet, og hun vil også gerne potten for sjov.. Men hun sidder der bare ikke særlig længe (hun er generelt en person, der er meget flyvsk ).. 

Men ja belønning er nok også en god ting.. Nogle ideer til, hvad det kan være, som vil få hende til at blive siddende? Og hvad gør man evt., hvis hun rejser sig alligevel efter at have fået belønningen? Eller ja hvordan tænker du, at du måske ville gøre det? 

Mange spørgsmål 

Anmeld Citér

16. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg vidste, at der ville komme sådanne kommentarer.. Tro mig, hun er klar.. Hun giver udtryk for det og har gjort det længe, at hun ikke vil bleen.. Hun bliver nogle gange ked af det, når hun tisser i bleen.. Hun kan holde sig i 1,5-2 timer.. Hun ved, når hun tisser, og hvad potten skal bruges til.. Og ja sundhedsplejersken har givet os ret i, at hun er mere end klar til at smide bleen.. 

Og ja hun er kun 20 måneder, men hun er ret langt fremme med både forståelse og motorik.. Så jeg sætter pris på, at der ikke kommer flere kommentarer om, at hun ikke er klar 

Hvis du vidste at de kommentarer ville komme, hvorfor skrev du så ikke bare hvorfor I mener hun er klar i det første opslag. vi skriver jo udfra hvad du skriver. I siger hun er klar, men hun vil hverken sidde på toilet eller potte, i har prøvet forskellige metoder. og det er jo det vi svarer udfra.

Hvad siger de i vuggestuen/dagpleje? omkring det med bleen altså. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Ja forklaringen har vi også prøvet, og hun vil også gerne potten for sjov.. Men hun sidder der bare ikke særlig længe (hun er generelt en person, der er meget flyvsk ).. 

Men ja belønning er nok også en god ting.. Nogle ideer til, hvad det kan være, som vil få hende til at blive siddende? Og hvad gør man evt., hvis hun rejser sig alligevel efter at have fået belønningen? Eller ja hvordan tænker du, at du måske ville gøre det? 

Mange spørgsmål 

Hmm tror jeg ville lade hende rejse sig. Og et par minutter efter minde hende om hvorfor hun sidder der. Evt tage den med ud på toilettet og selv sætte mig på toilettet i mens så det bliver en “fælles ting”  det kan måske få hende til at blive siddende. Lave lidt en konkurrence ud af det “hvem kan sidde længst”. 
Det har ihverfald virket herhjemme når sønnen ikk har villet prøve at tisse inden vi skulle ud ag døren. Så hed det bare “hvem mon der kan tisse mest”

det kunne evt være chokolade knapper eller rosiner. Noget hun er vild med, men ikke får så tit.  

også skal hun jo først have belønningen efter hun har tisset på potten. men ikke nævne at “hvis du tisser så får du”. For hvis hun nu slet ikke kan så der jo tarveligt. Hehe. 
siger hun når hun skal tisse? 

Anmeld Citér

16. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
fejl

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

BAE skriver:

Hvis du vidste at de kommentarer ville komme, hvorfor skrev du så ikke bare hvorfor I mener hun er klar i det første opslag. vi skriver jo udfra hvad du skriver. I siger hun er klar, men hun vil hverken sidde på toilet eller potte, i har prøvet forskellige metoder. og det er jo det vi svarer udfra.

Hvad siger de i vuggestuen/dagpleje? omkring det med bleen altså. 

Fordi jeg havde håbet på, at folk vidste, at vi kender vores datter bedst og derfor ved, hvad vi snakker om.. Og gad ikke skrive en længere forklaring, mens jeg skulle til at give hende mad.. 

Dagplejen siger også, at hun er klar til pottetræning, da hun ligesom os, har rigtig mange problemer med at få pigen til at beholde bleen på.. Hun er endda begyndt at pille den af, når hun ligger i barnevognen og skal sove, så dagplejen må give hende buksebleer på, og så håbe, at der går lang tid, før hun finder ud af at pille den af.. 

Og hun har også problemer med at holde hende fast på potten, men mener som sagt ligesom os, at hun er klar 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Babilooo

Mange spørgsmål 

Altså hun skal jo ikke have belønning hvis hun rejser sig..?

Giv en vingummibamse eller to efter hver succes med tis eller afføring i potten.

Anmeld Citér

16. juli 2020

Soonmom

Unicorn1 skriver:

Fordi jeg havde håbet på, at folk vidste, at vi kender vores datter bedst og derfor ved, hvad vi snakker om.. Og gad ikke skrive en længere forklaring, mens jeg skulle til at give hende mad.. 

Dagplejen siger også, at hun er klar til pottetræning, da hun ligesom os, har rigtig mange problemer med at få pigen til at beholde bleen på.. Hun er endda begyndt at pille den af, når hun ligger i barnevognen og skal sove, så dagplejen må give hende buksebleer på, og så håbe, at der går lang tid, før hun finder ud af at pille den af.. 

Og hun har også problemer med at holde hende fast på potten, men mener som sagt ligesom os, at hun er klar 

Men mange børn piller bleen af, bare fordi, det er altså ikke unormalt, det gør min datter også og hun er kun 12 måneder, vi giver underbukser /body på.  - Det gør vi i øvrigt også i vuggestuen, da det ikke er et ualmindeligt problem at børn tager bleen af i krybberne.

At hun er flyvsk og ikke kan blive siddende er endnu et tegn på at hun ikke er klar. Så jeg kan stadig ikke helt se ud fra hvad du skriver at hun er klar.

Hun har fundet ud af at der sker noget i bleen, men det betyder altså ikke at hun er klar til at smide den. 

Sæt hende på når hun vil, eller fx på faste tidspunkter i løbet af dagen, (om morgenen, inden lur og inden i putter), så hun lære toilettet at kende og så accepter at hun bare ikke er klar til at blive renlig endnu, men derfor kan I jo sagtens begynde at introducere toilettet og lade hende forsøge at sidde der  

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

AnoMor skriver:

Hmm tror jeg ville lade hende rejse sig. Og et par minutter efter minde hende om hvorfor hun sidder der. Evt tage den med ud på toilettet og selv sætte mig på toilettet i mens så det bliver en “fælles ting”  det kan måske få hende til at blive siddende. Lave lidt en konkurrence ud af det “hvem kan sidde længst”. 
Det har ihverfald virket herhjemme når sønnen ikk har villet prøve at tisse inden vi skulle ud ag døren. Så hed det bare “hvem mon der kan tisse mest”

det kunne evt være chokolade knapper eller rosiner. Noget hun er vild med, men ikke får så tit.  

også skal hun jo først have belønningen efter hun har tisset på potten. men ikke nævne at “hvis du tisser så får du”. For hvis hun nu slet ikke kan så der jo tarveligt. Hehe. 
siger hun når hun skal tisse? 

Ja det er nok også en god idé at prøve af .. Hun vil i hvert fald meget gerne være ude på badeværelset .. 

Ja det er hun begyndt på.. Hun klynker og siger "tis" eller "tisse", og så hiver hun i bleen som om, at den irriterer.. Og når hun prutter (især de våde prutter), så banker hun bag på bleen, hiver i den og bliver igen småked/klynkende.. Så hun er begyndt at sige, når hun tisser.. Og i dag sagde hun det også, før hun tissede, selvom det kun var nogle få dråber, der kom (hun rendte rundt nøgen)..

Derudover så kan vi nærmest ikke beholde bleen på hende.. Har lige været inde hos hende, fordi hun var ved at tage den af inde i sengen.. Og i dagtimerne ryger den konstant af, og så tager hun tøjet på igen bagefter.. Så ja hun vil jo tydeligvis ikke have bleen på, og hun bliver dybt ulykkelig, når vi så giver den på igen, efter hun har haft den af.. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Unicorn1

Tjullehej skriver:

Altså hun skal jo ikke have belønning hvis hun rejser sig..?

Giv en vingummibamse eller to efter hver succes med tis eller afføring i potten.

Det var lige det, jeg ville vide .. Vi nåede ikke at snakke vildt meget med sundhedsplejersken sidst, så fik ikke lige en udførlig forklaring på det med belønning .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.