Nielsen333 skriver:
Jeg mener også jeg skrev overtale, for hvis I skal lokke med forskellige ting for at gøre det behageligt for hende, så er det vel at overtale??? Det med at presse var mere ment generelt, og ikke ift jeres datter. Hvis hun havde en alder hvor det virkelig var på tide at smide bleen, så ville jeg se helt anderledes på det. Men når nu hun har den alder hun har, så synes jeg da I skal spørge SP (medmindre I allerede har gjort det) om hvor langt I skal gå for at få hende til at gide potten i længere tid ad gangen.
Ift det med at købe en indsats til toiletbrættet, så tænker jeg I sagtens kan gøre det. Det kan jo være hun meget hellere vil dét end potten. Selvom hun er lille af sin alder tvivler jeg på hun kan falde igennem? Og hvis hun kan, så gemmer I det jo bare til hun er blevet større
Siger dette, fordi jeg kender flere der har fortrudt de introducerede potten, pga det har været rigtig svært for barnet at vænne sig til at overgå fra potte til toilet. Og når nu hun ikke gider potten i længere tid ad gangen er det da oplagt at undersøge om hun har det anderledes med toilettet 
Hmm altså vi har ikke snakket vildt meget om det, men skal snakke mere om det på tirsdag.. Men altså vi fik bare af vide, at ligeså snart hun gjorde tegn til eller sagde, at hun ville have bleen af, så skulle vi støtte hende i det.. Og så skulle vi prøve at gøre potten indbydende med fx læsning, men hvis ikke hun ville sidde på den, så skulle vi lade hende være, og så kunne vi spørge hende igen en halv time efter.. Og vi måtte gerne lade hende sidde på dukkens potte, hvis hun hellere vil det (var den hun startede med at sidde på)..
Men begynder mere og mere at tænke, at en indsats måske ikke er en dårlig idé.. Hun har ofte sprunget nogle trin over, når hun skulle lære, så ja måske hun bare springer potten over og går direkte til toilettet?! Og jeg har nemlig ligesom dig hørt, at det kan være svært at få dem væk fra potten igen, så måske det ikke er nogen dum idé at købe sådan en..
Men så kommer spørgsmålet: hvilken skal man købe? Hvilken en er mest behagelig at sidde på, uden et kæmpe stort hul, med trin og håndtag?
For de sidste par dage, har vi virkelig prøvet at gøre potten sjov at tisse på, men ligeså snart hun kan mærke, at hun skal tisse, så sætter hun sig hen på noget blødt (vores ben, en seng, sofaen eller andet)