Astoria skriver:
Det blå sygesikringskort gælder jo stadig, så det er ikke fordi han ikke kan få medicinsk behandling hvis han bliver syg eller kommer til skade.
Vi skal ned at besøge min datters far om en uges tid, i Norditalien. I forhold til risiko kommer det meget an på hvor de skal hen. De er mere forsigtige, så jeg ville faktisk ikke være så bekymret for virus (som det ser ud nu). Noget andet er at jeg ikke tror jeg ville tage derned her til sommer for det er bare træls at have mundbind på i 30-35 graders varme. Hvis drengen er 6+ år skal han også have det på. Plus ikke alt er åbent som normalt.
Jeg kan godt forstå du synes det er træls. Hvis hun bliver ved med at insistere på at tage afsted og der ikke er juridisk hjælp at hente, kunne han måske tage sønnen en uge i sommerhus eller lignende?
Jeg kan sagtens se forskellen på, at skulle besøge din datters far og så bare tage derned for sjov og ballade. Det ville jeg også godt kunne skelne imellem. Men jeg ville stadig være nødt til at tage mine forholdsregler, uanset hvad grunden er. Når det er en "unødvendig" rejse, forstår jeg bare ikke hvorfor den ikke kan gå til et sikkert sted
men sådan er hun, og det har hun valgt. Og vores mening og behov er åbenbart fuldstændig irrelevant.
Jeg synes bare det er mærkværdigt og håber, at der er indsat foranstaltninger i netop denne type dilemmaer. Det må jeg få svar på fra familieretshuset i morgen.
Men ja, jeg har også overvejet at sende dem begge afsted i sommerhus i isolationsperioden. Men det er bare svært for mig lidt egoistisk, når jeg er højgravid, har 2 andre små børn og en luftvejssygdom der driller.
Anmeld
Citér