Kan hun det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg har lige rettet lidt i mit svar , z- for kan godt se jeg ikke havde læst ordentligt om at du har forsøgt dialog 

Helt i orden  det er heller ikke møntet på dig, jeg synes bare det er så håbløst, at man enerådigt kan tage sit barn med et sted hvor det direkte frarådes, når den ene forældre er så meget imod. Selv hvis jeg ikke var i billedet er det svært at forstå. Jeg synes jo, at disse tider er lidt særlige i forhold til det, for selvfølgelig havde vi ikke sagt noget hvis det var 3 uger på camping eller til Norge for den sags skyld. Men faren er jo også bekymret for at der sker hans søn noget dernede, når de hverken har forsikring eller mulighed for hjemtransport.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Helt i orden  det er heller ikke møntet på dig, jeg synes bare det er så håbløst, at man enerådigt kan tage sit barn med et sted hvor det direkte frarådes, når den ene forældre er så meget imod. Selv hvis jeg ikke var i billedet er det svært at forstå. Jeg synes jo, at disse tider er lidt særlige i forhold til det, for selvfølgelig havde vi ikke sagt noget hvis det var 3 uger på camping eller til Norge for den sags skyld. Men faren er jo også bekymret for at der sker hans søn noget dernede, når de hverken har forsikring eller mulighed for hjemtransport.

Det blå sygesikringskort gælder jo stadig, så det er ikke fordi han ikke kan få medicinsk behandling hvis han bliver syg eller kommer til skade. 

Vi skal ned at besøge min datters far om en uges tid, i Norditalien. I forhold til risiko kommer det meget an på hvor de skal hen. De er mere forsigtige, så jeg ville faktisk ikke være så bekymret for virus (som det ser ud nu). Noget andet er at jeg ikke tror jeg ville tage derned her til sommer for det er bare træls at have mundbind på i 30-35 graders varme. Hvis drengen er 6+ år skal han også have det på. Plus ikke alt er åbent som normalt. 

Jeg kan godt forstå du synes det er træls. Hvis hun bliver ved med at insistere på at tage afsted og der ikke er juridisk hjælp at hente, kunne han måske tage sønnen en uge i sommerhus eller lignende? 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det blå sygesikringskort gælder jo stadig, så det er ikke fordi han ikke kan få medicinsk behandling hvis han bliver syg eller kommer til skade. 

Vi skal ned at besøge min datters far om en uges tid, i Norditalien. I forhold til risiko kommer det meget an på hvor de skal hen. De er mere forsigtige, så jeg ville faktisk ikke være så bekymret for virus (som det ser ud nu). Noget andet er at jeg ikke tror jeg ville tage derned her til sommer for det er bare træls at have mundbind på i 30-35 graders varme. Hvis drengen er 6+ år skal han også have det på. Plus ikke alt er åbent som normalt. 

Jeg kan godt forstå du synes det er træls. Hvis hun bliver ved med at insistere på at tage afsted og der ikke er juridisk hjælp at hente, kunne han måske tage sønnen en uge i sommerhus eller lignende? 

Jeg kan sagtens se forskellen på, at skulle besøge din datters far og så bare tage derned for sjov og ballade. Det ville jeg også godt kunne skelne imellem. Men jeg ville stadig være nødt til at tage mine forholdsregler, uanset hvad grunden er. Når det er en "unødvendig" rejse, forstår jeg bare ikke hvorfor den ikke kan gå til et sikkert sted  men sådan er hun, og det har hun valgt. Og vores mening og behov er åbenbart fuldstændig irrelevant. 

Jeg synes bare det er mærkværdigt og håber, at der er indsat foranstaltninger i netop denne type dilemmaer. Det må jeg få svar på fra familieretshuset i morgen.

Men ja, jeg har også overvejet at sende dem begge afsted i sommerhus i isolationsperioden. Men det er bare svært for mig lidt egoistisk, når jeg er højgravid, har 2 andre små børn og en luftvejssygdom der driller. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det må vi så være uenige. Jeg vil til enhver tid følge de retningslinjer, der bliver udstukket. Og at verden åbner op igen er for mig primært en økonomisk og politisk beslutning, frem for en lægelig. I hvert fald ifølge de læger, jeg har rådført mig med.

Nu nævner du selv retningslinjer der bliver udstukket, så en lille historie herfra,”Retningslinjer“ kan åbenbart være meget forskellige. Min datter blev testet positiv og det viste sig efterfølgende at min mand og jeg har vidt forskellige retningslinjer ang arbejde. Min mand er tit arbejdsmæssigt på en Novo fabrik og ifølge deres regler skulle han i 14 dages karantæne (så det var han) , men mig som har sin daglige gang på et sygehus (som portør), skulle vende tilbage på arbejde da jeg have fået det første negative test svar på mig selv efter hun var testet positiv (Så havde 2 dages karantæne )

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Nu nævner du selv retningslinjer der bliver udstukket, så en lille historie herfra,”Retningslinjer“ kan åbenbart være meget forskellige. Min datter blev testet positiv og det viste sig efterfølgende at min mand og jeg har vidt forskellige retningslinjer ang arbejde. Min mand er tit arbejdsmæssigt på en Novo fabrik og ifølge deres regler skulle han i 14 dages karantæne (så det var han) , men mig som har sin daglige gang på et sygehus (som portør), skulle vende tilbage på arbejde da jeg have fået det første negative test svar på mig selv efter hun var testet positiv (Så havde 2 dages karantæne )

Men retningslinjerne i forhold til Italien er netop ikke tvetydige  det står klart og tydeligt hvad anbefalingerne er.

Jeg synes også det har været en jungle at finde rundt i. Og jeg synes faktisk ikke jeg har været overforsigtig på trods af mine sårbarheder. Mine børn har været afsted og vi har da haft gæster og været på besøg et par gange. Min kæreste er på arbejde dagligt og i kontakt med flere forskellige mennesker. Men han bader når han kommer hjem for en sikkerheds skyld, og vi spritter hænder hver gang vi går ind og ud af huset. Ganske vidst har jeg ikke været ude at handle, men det skyldes mere graviditeten på nuværende tidspunkt end Corona 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg kan sagtens se forskellen på, at skulle besøge din datters far og så bare tage derned for sjov og ballade. Det ville jeg også godt kunne skelne imellem. Men jeg ville stadig være nødt til at tage mine forholdsregler, uanset hvad grunden er. Når det er en "unødvendig" rejse, forstår jeg bare ikke hvorfor den ikke kan gå til et sikkert sted  men sådan er hun, og det har hun valgt. Og vores mening og behov er åbenbart fuldstændig irrelevant. 

Jeg synes bare det er mærkværdigt og håber, at der er indsat foranstaltninger i netop denne type dilemmaer. Det må jeg få svar på fra familieretshuset i morgen.

Men ja, jeg har også overvejet at sende dem begge afsted i sommerhus i isolationsperioden. Men det er bare svært for mig lidt egoistisk, når jeg er højgravid, har 2 andre små børn og en luftvejssygdom der driller. 

Helt sikkert. Jeg synes også det er et mærkeligt valg. 

Det er ikke nemt når du også har brug for at han er der... Jeg håber de finder en løsning!

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Helt sikkert. Jeg synes også det er et mærkeligt valg. 

Det er ikke nemt når du også har brug for at han er der... Jeg håber de finder en løsning!

Tak 

Vi prøvede igen her til aften og fremlægge vores bekymringer og synspunkter, men hun fnyser helt bogstaveligt af os   så hvis juraen svigter er der ikke mere at stille op. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Mit sidste håb er, at eftersom ferien ikke er fastlagt i forhold til de præcise uger, vil vi kunne argumentere for, at de 3-5 uger går ind over fars samvær, for så er det svært for hende at få medhold. Jeg er bare bange for den er for tynd. Jeg arbejder selv med socialret til daglig, men jeg er virkelig usikker på, om vi kan stille os på bagben i forhold til de sidste 2 uger, eller om man vil vurdere, at det er vores eget "problem".

Alm samvær borfalder jo ved ferie.... har i ikke fastlagt hvilke uger i hver især har ferie med barnet/børnene?

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Alm samvær borfalder jo ved ferie.... har i ikke fastlagt hvilke uger i hver især har ferie med barnet/børnene?

Nej det har de heldigvis ikke. Det aftaler de år for år alt efter hvad der er af planer. Og det er jeg glad for, for det kan være vores eneste redning.

Anmeld Citér

8. juni 2020

Sprit25

Jeg håber alle jer der er så uansvarlige at rejse til udlander, går i 14 dages karantæne! Vi er nogen, der stadig ikke må gå arbejde fordi virksomheden er lukket 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.