Kan hun det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2020

1518

Hvordan fanden kan man finde på at tage til et land, hvor man anbefales ikke at rejse til?! Ved hun godt, at så længe UM fraråder, så dækker hendes forsikring højst sandsynligt ikke, hvis der skulle ske dem noget? Og et barn kan som bekendt hurtigt komme galt afsted. Desuden så vil hendes arbejdsgiver måske kræve, at hun går i 14 dages selvbetalt isolation efter hjemkomst (det gør min arbejdsgiver i hvert fald, hvis man rejser til et land, som UM fraråder at rejse til). Det er fuldstændigt uansvarligt - og det gør det da ikke bedre, at barnets bonusmor er i risikogruppen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

https://familieretshuset.dk/foraeldreansvar/foraeldreansvar/samvaer/samvaer-i-ferier

Jo, men de 3 uger er jo i princippet "almindelig" ferie? 

Anmeld Citér

7. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Cvbn skriver:

Nogle læger råder altså også lidt underligt - såvel som politikere. 
Det smarteste vil da være, at hun bare bestiller en test til barnet den dag de kommer hjem. Det er nemt og effektivt, og så ved I, i løbet af 1-2 dage om barnet er smittet. 
Min mand har lige gjort det samme efter en sverigestur med job. Chefen kontaktede Sundhedsstyrelsen, som anbefalede denne metode, da den er både hurtig og effektiv

Det bør være efter 48 timer efter hjemkomst og så kan man vente svar i op til 3 dage. Men jo det er da hurtigere end 2 uger. 

TS, Noget andet er, hvad med rejseforsikring? Min tossede mor er også i gang med at ville rejse. Dog ned til egen lejlighed i Grækenland. Men alligevel. Og hendes rejseselskab dækker intet, heller ikke hvis hun bliver syg dernede med noget andet end corona. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Hvis man kun kigger på det ift om du kan blive smittet, så kan jeg godt lidt se det fra hendes synspunkt. 

Når det så er sagt, så synes jeg det er dybt uansvarligt at tage til Italien i de her tider!! Selvom de er begyndt at åbne op, så har det jo været et af de hårdest ramte lande. At tage derned med børn forstår jeg slet ikke at man synes er ok. Og at man risikerer at tage smitte med hjem... Derudover fraråder myndighederne rejser dertil, hvilket betyder at hvis der sker noget så er de ikke dækket af forsikringen. Det synes jeg helt hen i vejret.

Det burde da være muligt for børnenes far at modsætte sig at børnene tages med til et land myndighederne fraråder rejser til? 

Det håber jeg inderligt at det er. Men jeg synes reglerne er tvetydige, fordi jeg frygter hun vil kunne argumentere for, at hun havde de 3 uger som vanligt, og at det er vores skyld at ham skal i isolation. Sund fornuft virker ikke på hende, vi har forsøgt at appellere til, at hun ikke udsætter sit eget barn for unødig risici.

Anmeld Citér

7. juni 2020

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis de har fælles forældre myndighed må hun ikke tage ham ud af landet uden fars tilladelse. Dette er bortførelse og strafbart. 

Jo det må hun altså godt, det er absolut ikke bortførelse og strafbart ved fælles forældremyndighed, at tage sit barn med på ferie.

At det så måske ikke er særligt smart at tage 3 uger til Italien i disse tider er en helt anden snak 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jo det må hun altså godt, det er absolut ikke bortførelse og strafbart ved fælles forældremyndighed, at tage sit barn med på ferie.

At det så måske ikke er særligt smart at tage 3 uger til Italien i disse tider er en helt anden snak 

Vi ville heller aldrig være interesseret i, at ændre hendes 3 ugers ferie eller melde hende for bortførelse. Det er kun i forhold til om vi kan gøre indsigelse mod, at hun tager ham med til et sted hvor de fraråder indrejse, og oveni købet at konsekvensen bliver, at han så ikke skal se os i 5 uger. Om faderen har ret til indsigelse, når de rejser til et sted, hvor han virkelig ikke ønsker det.

Anmeld Citér

7. juni 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Vi ville heller aldrig være interesseret i, at ændre hendes 3 ugers ferie eller melde hende for bortførelse. Det er kun i forhold til om vi kan gøre indsigelse mod, at hun tager ham med til et sted hvor de fraråder indrejse, og oveni købet at konsekvensen bliver, at han så ikke skal se os i 5 uger. Om faderen har ret til indsigelse, når de rejser til et sted, hvor han virkelig ikke ønsker det.

Om i kan gøre indsigelse mod det ved jeg helt ærligt ikke (jeg kan sagtens forstå din problem stilling og synes heller ikke at mors valg er særligt smart), jeg reagere bare på at det blev kaldt bortførelse og strafbart 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Om i kan gøre indsigelse mod det ved jeg helt ærligt ikke (jeg kan sagtens forstå din problem stilling og synes heller ikke at mors valg er særligt smart), jeg reagere bare på at det blev kaldt bortførelse og strafbart 

Nej, vi vil heller ikke stille os så meget på bagben så vi vil melde hende for noget. Men vi er dybt frustrerede over at skulle undvære ham så længe, og prøver virkelig at finde en fredelig måde at få trumfet et nej igennem på.. men kan vi ikke det må det jo være sådan. Så accepterer vi det selvfølgelig.

Anmeld Citér

7. juni 2020

AnoMor

Hck skriver:

Læste godt lige linket der var lagt op 

synes bare altid jeg har fået andet at vide, derpå mit svar. Men bøjer mig skam i stødet og indrømmer fejlen 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Carina:-)

Jeg kan godt forstå du er træt af det , men som det ser ud nu er der jo kontrol over smitten .

Og nu åbnes der op , og skulle det gå amok ( som flere har spået vil ske ved alle åbningerne,  men jo ikke er sket...) 

Så bliver der lukket ned igen.

Så prøv at holder ro på med konflikter osv og se hvad der sker her de næste uger .

Jeg er selv i risikogrp,  men sket der ikke noget her de næste 4' - 5 uger andet end at smittetrykket falder .

Ja så tager  vi nok også afsted , ( med grønt lys fra min diabetes læge ) og tænker nu også der kommer til at ske noget inden for rejser osv .

Så dialog med mor ,om hvordan i gør det her så du er tryg .

Og ellers evt en test når han kommer hjem igen .

Så behøver i ikke vente 14 dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.