Kan hun det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2020

Marie2016

Anonym skriver:

FRH tager ikke stilling til sådan nogle ting. 

De laver kun samværsaftaler, hvis forældrene vel og mærket er enige. 

Pt er er behandlingstiden over 3 måneder i FRH. 

Lige ledes kan et gyldig pas ikke indrives af denne årsag. 

Så kan der ikke opnåes enighed, er der intet juridisk far kan stille op. 

Jeg synes stadig, at far skal kontakte dem for at høre om mulighederne. Måske har de mulighed for akut konflikthåndtering, eller børnesagkyndige rådgivning? Og ellers kan de vejlede om, hvem far skal have fat i. Som regel er der mere hjælp at hente, for dem der tager kontakt og er vedholdende, end for dem, der aldrig ringer op.

Det kan godt være, at der ikke er et klart juridisk argument, der forhindrer hende i at rejse, men de fleste voksne mennesker retter nok ind, hvis de oplever, at myndighederne får øjnene op for deres uhensigtsmæssig omgang med deres børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

FRH tager ikke stilling til sådan nogle ting. 

De laver kun samværsaftaler, hvis forældrene vel og mærket er enige. 

Pt er er behandlingstiden over 3 måneder i FRH. 

Lige ledes kan et gyldig pas ikke indrives af denne årsag. 

Så kan der ikke opnåes enighed, er der intet juridisk far kan stille op. 

Jo, de ville gerne tage stilling til det, og komme med en anbefaling til mor om, at hun skal samarbejde og at det ikke er det hun gør på nuværende tidspunkt. Ligeledes er der endnu ikke implementeret tilstrækkelig jura i forbindelse med corona, men de ville alligevel ikke sidde det overhørig. De synes det var en svinestreg af rang.

Som jeg sagde, er der gråzoner i denne sag i forhold til krav vs. anbefalinger, og det var de heldigvis enige i. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

Anonym trådstarter

Marie2016 skriver:

Jeg synes stadig, at far skal kontakte dem for at høre om mulighederne. Måske har de mulighed for akut konflikthåndtering, eller børnesagkyndige rådgivning? Og ellers kan de vejlede om, hvem far skal have fat i. Som regel er der mere hjælp at hente, for dem der tager kontakt og er vedholdende, end for dem, der aldrig ringer op.

Det kan godt være, at der ikke er et klart juridisk argument, der forhindrer hende i at rejse, men de fleste voksne mennesker retter nok ind, hvis de oplever, at myndighederne får øjnene op for deres uhensigtsmæssig omgang med deres børn. 

Tak ❤

Anmeld Citér

8. juni 2020

Ano18

Nu er det ikke fordi jeg prøver skabe splid imellem jer og x, men hvis hun påtænker selv at passe under “karantænen” så må vi ikke i vores kommune aflevere i institution hvis de er klar over man har været i et ikke anbefalet rejsemål. Så hun kan ikke regne m pasning hvis hun skal tilbage på arbejdet.

Anmeld Citér

8. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jo, de ville gerne tage stilling til det, og komme med en anbefaling til mor om, at hun skal samarbejde og at det ikke er det hun gør på nuværende tidspunkt. Ligeledes er der endnu ikke implementeret tilstrækkelig jura i forbindelse med corona, men de ville alligevel ikke sidde det overhørig. De synes det var en svinestreg af rang.

Som jeg sagde, er der gråzoner i denne sag i forhold til krav vs. anbefalinger, og det var de heldigvis enige i. 

Og det er en jurist i har talt med, og ikke deres berygtet infocenter?

Juridisk er der altså ikke noget at komme efter. 

Ligeledes er vente tiden på møder i FRH pt imellem 3 og 10 måneder. 

FRH har ingen juridisk lovhjemmel til at i talesætte forældre eller træffe beslutninger, hvis forældrene ikke er enige. 

Der er kun familieretten der kan det. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og det er en jurist i har talt med, og ikke deres berygtet infocenter?

Juridisk er der altså ikke noget at komme efter. 

Ligeledes er vente tiden på møder i FRH pt imellem 3 og 10 måneder. 

FRH har ingen juridisk lovhjemmel til at i talesætte forældre eller træffe beslutninger, hvis forældrene ikke er enige. 

Der er kun familieretten der kan det. 

Jeg har ikke det vilde behov for at forsvare mig overfor dig  jeg havde en meget behagelig samtale med dem og en rådgiver ved mødrehjælpen, og jeg er super tilfreds med udfaldet. Der skal selvfølgelig ikke indkaldes til et møde på baggrund af denne sag, men det er ikke ensbetydende med at vi er magtesløse, bare fordi vi ikke juridisk kan tvinge hende til noget. Det har jeg heller aldrig skrevet at vi kunne. Men derfor kan vi godt få hjælp alligevel, og en løsning der fungerer for alle. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kom til at tænke på denne tråd i dag, da der nu kom melding om, at der åbnes flere grænser. Ud fra, hvad jeg kan læse mig frem til, vil Italien med deres nuværende tal være et af de lande, der ikke længere frarådes fra 27. juni, så svaret på det oprindelige spørgsmål har ændret sig, siden tråden blev startet. Hvis smitteniveauet i Italien ikke øges inden moderen og børnenes ferie til Italien, må de nu gerne rejse 3 uger til Italien og skal ikke i karantæne, når de kommer hjem.

Hvor er jeg dog glad for, at vi var meget sent ude med at bestille sommerferien i år, så vi ikke er nogle af dem, der nu står med 2 bookede ferier. Jeg vil gætte på, at der er mange familier, der har booket ny ferie i Danmark, Tyskland, Island eller Norge i vished om, at deres oprindelige rejse ville blive aflyst, da rejser dertil blev frarådet, og de derfor var sikre på at få pengene tilbage for den oprindelige rejse. Det kan de så ikke længere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.