Jeg tænker lidt det er et holdningsspørgsmål. Jeg kunne aldrig drømme om at rejse til et sted der direkte frarådes, og jeg ville bestemt ikke tage mine børn med, uanset om jeg var sårbar eller ej. Grunden til, at smittetrykket fortsat falder, er jo at langt de fleste af os heldigvis overholder de retningslinjer og anbefalinger, der bliver udstukket. Hvis vi allesammen begynder at tage chancer på samme tid og på tværs af landene, så er det min overbevisning at vi vil se den modsatte tendens. Virusset er jo ikke forsvundet, og det er på retur fordi de fleste af os er fornuftige og fordi, at vores læger og sundhedssystem er monster dygtige og forudseende. Derfor mener jeg, at jeg godt kan gøre mine medborgere den tjeneste én enkelt gang, at holde mig væk fra de lande, hvor de fraråder at tage til. Som minimum holde mine børn væk. Men alle er jo ikke ens. Til gengæld vælger jeg selv, om mit hjem for mig og mine børn, fødte som ufødte, skal godt beskyttes. Og det vælger jeg at gøre.
Så kan dem, der er uenige rejse som de vil. Men dialog og appelleren til (hvad jeg mener er) sund fornuft har ingen effekt i dette tilfælde desværre.
Corona er kommet for at blive - så vi må bare lære at leve med den.
Tror næppe det handler om at nogen er ligeglade, og andre ikke er - men at som flere virologer påpeger en virus som ( heldigvis) ikke var så ødelæggende som de frygtede . Nu er vi her , og verden åbner igen - og det må vi jo så få det bedste ud af .
Men det kan vi jo lave en ny tråd om - istedet for at "ødelægge " din 
Men self skal du gøre hvad du føler for , men dialog med mor frem for fx at gå i familehuset , tænker jeg er vejen frem .
Og ellers opfordre hende til at sønnen bliver testet ved hjemkomst .
Der er jo min 3 uger til hun rejser , så hvis du appellere til at der bliver holdt øje med verden og smittetrykket
Og I ellers tager forholdsregler som fx test - så kan du jo ikke meget mere ,- hvis det ikke skal ende i uvenskab, som jo bestemt ikke er bonusbarns tarv...
Hov læste lige det sidste du skrev - og kan godt se du skriver flere gange at dialog ikke er vejen frem.
Så kan jeg jo nok så meget opfordre t il det ...
Skide træls når jeg egentligt synes du virker både forstående , og rækker ud til mor .
Glem hvad jeg skrev - kan godt se jeg ikke havde læst for indlæg ordentlig
Håber I finder ud af det, så du ikke skal gå med det oveni ny baby.