Kan hun det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.156 visninger
56 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2020

Anonym trådstarter

Ih altså... Min kærestes eks har lige meddelt, at hun har planer om at tage deres fælles barn med til det nordlige Italien i 3 uger til sommer! Udover at det er hamrende tosset i forhold til Corona, er jeg særlig sårbar ×2, både med luftvejssygdom og som gravid. Jeg (og lægen) mener derfor, at barnet må være isoleret fra mig og mine børn i 14 dage efter de kommer hjem igen. Vi har bedt hende om at genoverveje sin beslutning, eftersom det vil resultere i 5 uger væk fra os!  men hun er ligeglad og mener det er vores eget problem. Hun har bopælsretten, men de har fælles forældremyndighed. 

Hvad stiller vi op??? Må hun bare det???  vi er død-triste over det, men føles os totalt magtesløse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2020

Cvbn

Nogle læger råder altså også lidt underligt - såvel som politikere. 
Det smarteste vil da være, at hun bare bestiller en test til barnet den dag de kommer hjem. Det er nemt og effektivt, og så ved I, i løbet af 1-2 dage om barnet er smittet. 
Min mand har lige gjort det samme efter en sverigestur med job. Chefen kontaktede Sundhedsstyrelsen, som anbefalede denne metode, da den er både hurtig og effektiv

Anmeld Citér

7. juni 2020

Abracadabra

Cvbn skriver:

Nogle læger råder altså også lidt underligt - såvel som politikere. 
Det smarteste vil da være, at hun bare bestiller en test til barnet den dag de kommer hjem. Det er nemt og effektivt, og så ved I, i løbet af 1-2 dage om barnet er smittet. 
Min mand har lige gjort det samme efter en sverigestur med job. Chefen kontaktede Sundhedsstyrelsen, som anbefalede denne metode, da den er både hurtig og effektiv

Testene er negative, indtil patienten udskiller ‘nok’ virus til, at det kan måles...

Men børn ER jo ikke de store smittespredere. Hvor langt er du i graviditeten? Det er jo først til sidst, at lungerne er så sammenpressede, at man skal være forsigtig. Og er din lungesygdom velbehandlet?

Anmeld Citér

7. juni 2020

Abracadabra

Vedr. juraen bør I nok rådføre jer med fx statsamtet. 

Og jeg ville også være dybt ulykkelig i jeres tilfælde. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ih altså... Min kærestes eks har lige meddelt, at hun har planer om at tage deres fælles barn med til det nordlige Italien i 3 uger til sommer! Udover at det er hamrende tosset i forhold til Corona, er jeg særlig sårbar ×2, både med luftvejssygdom og som gravid. Jeg (og lægen) mener derfor, at barnet må være isoleret fra mig og mine børn i 14 dage efter de kommer hjem igen. Vi har bedt hende om at genoverveje sin beslutning, eftersom det vil resultere i 5 uger væk fra os!  men hun er ligeglad og mener det er vores eget problem. Hun har bopælsretten, men de har fælles forældremyndighed. 

Hvad stiller vi op??? Må hun bare det???  vi er død-triste over det, men føles os totalt magtesløse.

Super nemt at svare på.

Begge forældremyndighedshavere skal give tilladelse.

Hvis din mand modsætter sig, er der tale om børnebortførelse, der naturligvis er strafbart.

Anmeld Citér

7. juni 2020

AnoMor

Hvis de har fælles forældre myndighed må hun ikke tage ham ud af landet uden fars tilladelse. Dette er bortførelse og strafbart. 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Kir

Hvis man kun kigger på det ift om du kan blive smittet, så kan jeg godt lidt se det fra hendes synspunkt. 

Når det så er sagt, så synes jeg det er dybt uansvarligt at tage til Italien i de her tider!! Selvom de er begyndt at åbne op, så har det jo været et af de hårdest ramte lande. At tage derned med børn forstår jeg slet ikke at man synes er ok. Og at man risikerer at tage smitte med hjem... Derudover fraråder myndighederne rejser dertil, hvilket betyder at hvis der sker noget så er de ikke dækket af forsikringen. Det synes jeg helt hen i vejret.

Det burde da være muligt for børnenes far at modsætte sig at børnene tages med til et land myndighederne fraråder rejser til? 

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Vedr. juraen bør I nok rådføre jer med fx statsamtet. 

Og jeg ville også være dybt ulykkelig i jeres tilfælde. 

Tak, det var netop også det lægen sagde med hensyn til test  jeg har prøvet alle mulige løsninger, men det virker helt umuligt. Min sygdom er blusset op i forbindelse med graviditeten igen lidt uventet, så jeg bliver fulgt lidt ekstra. Jeg vil desuden være i 3. trimester når de kommer hjem 

Vi er også bund ulykkelige og magtesløse.

Anmeld Citér

7. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvis de har fælles forældre myndighed må hun ikke tage ham ud af landet uden fars tilladelse. Dette er bortførelse og strafbart. 

Ja, men de plejer at have det delt op i 3 uger af gangen i sommerferien. Vil hun så ikke kunne argumentere for, at de 2 ugers isolation er "vores eget problem"? Så vidt jeg kan forstå er det kun forbudt i faderens samværsperiode at tage til udlandet uden samtykke, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Jeg er bare bange for hun siger " Jeg plejer at have ham i 3 uger" og så har vi ingenting at sige.

Anmeld Citér

7. juni 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

https://familieretshuset.dk/foraeldreansvar/foraeldreansvar/samvaer/samvaer-i-ferier

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.