Anonym skriver:
Man ansættes på 48 timer. Men derudover skal du stå til rådighed fra 6-17 hver dag. For hvis jeg nu åbner 6.45 men morgentlf. Starter kl 6 så her bliver jeg ringet op hvis jeg skal have gæste børn. Derudover kan et gæstebarn skulle møde kl 6.15 eller 6.30. Eller jeg lukker 16.30 men er gæstebarn fra anden dagplejer der normalt lukker kl 17, så skal jeg være åben til kl 17. Så vi står til rådighed fra 6-17 hver dag. Men reel åbningstid er 48 timer. Jeg har alle mine dage børn fra åben til luk. Og også gerne lige 5 min ekstra i hver ende.
Egentlig tror jeg at det med fradraget, omkostningerne og livsstilen som dagplejer skal opleves på egen krop. Det er et emne jeg har erfaret at mange der ikke er dagplejere har svært ved at tro. De tænker ikke over at alle de små ting løber op og hvor meget vi bruger vores fritid.
Her i corona tiden er jeg rykket udenfor, der kan jeg måle hvor mange liter vand der bliver brugt til håndvask på min udendørshane. Vi bruger mellem 15 og 20 liter på en dag, udelukkende til håndvask. Vi bruger ca 30 papirhåndklæder hver dag og ca 6 skraldeposer. Dette gælder kun min dagpleje. Min private husholdning er indenfor i disse dage.
Jeg har tit haft lyst til at måle og notere hvad der bruges, for det er et spørgsmål om mange bække små. Det kan jeg især se nu i corona-perspektiv, hvor der ikke købes ind til mine egne børns madpakker og hvor meget aktivitet foregår udenfor.
Nu springer jeg ud af debatten, for jeg skal lige gøre rent og spritte kontaktflader af inden banden kommer i morgen:-)
God debat og god arbejdslyst til kollegaer og alle jer andre :-)
Anmeld
Citér