Soonmom skriver:
Øh du må ikke lade din kollega være alene med hendes egne børn PLUS dine
I må MAX have 5, det står i loven
Nej det kan godt være at arbejde og hjem flyder sammen, men det er jo charmen ved det. Du har intet transport, så den tid spare du (det ville fx være 5 timer allerede her).
Hvis alle børn sover på har du mulighed for at støvsuge , støve af osv fordi du jo netop er hjemme (igen sparet tid)
Nogle gange kan man være heldig at alle børn er hentet kl 15 = tidligt fri kvit og frit .
Man kan sagtens arrangere at gå til lægen, hvis fx din partner eller mor bliver godkendt, så kan du lige smutte til lægen i 30 min alternativ hente en vikar en (som self skal have løn, men det vil jeg jo mene der er rig mulighed for med den løn)
Jeg har været i praktik i dagpleje og når mine børn er store nok til selv at komme til og fra skole, drømmer jeg om en dagpleje , så kender altså godt til det 
For det første gik det lidt stærkt med regnestykket mhp. antallet af børn. Min pointe var egentlig også bare, at jeg ikke kan nøjes med at kontakte en enkel dagplejer, og det er netop fordi vi så overstiger 5 børn. Men jo flere børn, jo flere dagplejere skal jeg kontakte for at få det til at gå op.
Hvordan kan du egentlig sige, at jeg godt kan ansætte en vikar eller bruge min mor, hvis hun er godkendt? Jeg kan fortælle dig, at det kan man overhovedet ikke her i kommunen. Her bruges de andre dagplejere, som gæstedagplejere og de har jo selv dagplejebørn, så det er ikke "bare lige". Og man kan ikke få godkendt familie osv. her til at passe ens dagplejebørn, hvis jeg f eks. lige skal til lægen. Selv hvis man kunne, så ville jeg ikke kunne benytte mig af det, da min mand også har et arbejde at passe og vi bor ret langt væk fra hele vores familie. Så det land ville være lukket, hvis jeg havde muligheden bare, men det har jeg ikke.
Jeg er i øvrigt klar over, at I i vuggestuerne også godt kan være pressede og stå med en masse udfordringer, som f.eks. dårlige normeringer. Jeg prøver slet ikke at insinuere, at I har det let. Men jeg synes, at du får det til at lyde som om, at det er som at bo på en lyserød sky at være dagplejer. At det hele bare er "let" og "ligetil... Men alt har også en pris. Der er fordele og ulemper ved at arbejde i institution og der er fordele og ulemper ved at være dagplejer. Jeg elsker at være dagplejer, men for at være det, så har jeg også været nødt til at give afkald på nogle ting. Og jeg er meget enig med den anden dagplejer, at man skal prøve at være dagplejer for overhovedet at kunne sætte sig ind i, hvad det vil sige at være dagplejer.