Er det mig, der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
BG17 skriver:

Først og fremmest vil jeg lige pointere, at jeg ikke er negativ, men blot undrende over min datters dagpleje. Jeg vil meget gerne høre jeres synspunkter på sagen, for måske er jeg bare blevet for blind i den her sag.

Vi startede indkøring i privat dp lige før lockdown, hvor vores datter nåede 1,5 time alene i dp. (Hun nåede én uge i dp i alt). Det vil sige, vi indtil nu, har betalt for hendes plads i to måneder. Det er penge vi gladeligt har betalt for at beholde vores plads, samt at dp mor selvfølgelig også skulle have sin løn på trods af corona krisen. 

Dp er lige startet op igen, hun har ikke haft nødpasning. Vi har aftalt med dp mor, at vi holder vores datter hjemme et par uger endnu, så der kan komme mere ro på og dp mor kan lære de nye retningslinjer at kende, inden en ny indkøring. 

Vi står nu i den her situation, at dp mor to gange har bedt om penge til fælles solcreme og fælles solstift. Synes det er en god idé, at de har det, men mit dilemma er også, at jeg egentlig synes, at dp mor kunne have betalt det. Vi har trods alt betalt for to fulde måneder, men kun har haft få timer hos hende. Så der er jo masser af mad, vand, varme osv vores datter ikke har brugt i den tid. Kan dp mor ikke også trække det fra, når hun har CVR nr? 

Hjælp mig lige, er jeg helt galt på den med mine tanker? Det er ikke et kæmpe problem, det er jeg klar over, men jeg undrer mig over hele situationen? 

Jo det kan hun godt. Men hvis det står at det ikke er med i prisen er det sådan det er. 
Da vores datter gik i privatdagpleje, var både bleer, vådservietter, solcreme, mad, alt inklusivt. Alt medmindre vi ønskede noget specielt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2020

Abracadabra

Jeg ville æde udgiften til solstiften - alternativt selv give solstift med. 

Men jeg ville da tænke, at hun var utroligt smålig! Og jeg ville nok være ekstra opmærksom på, om hun derudover var en nærigrøv. 

Anmeld Citér

24. april 2020

koeapabshicar

Der er rigtig mange dagplejere/ private passere hvor man selv skal medbringe creme eller betale til det fælles. 
Jeg kan helt ærligt ikke se problemet. I de her tider efter børnene er startet op har hun højst sandsynligt også store udgifter til sprit, afvask, osv. Det kan Max være 100 kr. du skal af med til det. Det handler også om det gode samarbejde. Hvis du ville have andre forudsætninger skulle du have valgt kommunalt frem for privat. Lige inden for dette aspekt i hvert fald. 

Anmeld Citér

24. april 2020

fehår

Jeg ville selv sende en solstift med navn på med. Der bør være klare retningslinjer omkring sådan noget i en kontrakt, synes jeg, og jeg ville også blive frustreret. For mig handler det mest om, hvad skal I så ellers til at betale for? 

Anmeld Citér

24. april 2020

BG17

Profilbillede for BG17
Soonmom skriver:

Privat pasning er "hjemmelavet kontrakter" så jeg ville sige nej, og henvise til hendes løn og der ikke er noget der er oplyst i kontrakten (og det er ikke pga udgift , men princip, hvad er det næste så at hun kræver penge for en rutchebane)

Det er også blevet en principsag for os, for ja, hvad bliver det næste, vi pludselig skal betale for? Synes det er lidt svært, hvordan vi skal greje situationen, når vi ikke kender dp mor bedre 

Anmeld Citér

24. april 2020

BG17

Profilbillede for BG17
SDD skriver:

Jo det kan hun godt. Men hvis det står at det ikke er med i prisen er det sådan det er. 
Da vores datter gik i privatdagpleje, var både bleer, vådservietter, solcreme, mad, alt inklusivt. Alt medmindre vi ønskede noget specielt. 

Der er slet ikke lavet kontrakt om udgifter. Der er indgået en mundtlig aftale om, at forældre betaler for bleer og vådservietter og at dp mor betaler for mad. Så vi er undrende omkring de her merudgifter, og er begyndt at tænke, efter nogle af de andres svar, om der pludselig kommer flere ukendte udgiftsposter. Vi betaler gerne, det havde nu bare været skønt at vide på forhånd. Og igen er det rart at høre, hvordan det foregår i andre dagplejer. 

Anmeld Citér

24. april 2020

BG17

Profilbillede for BG17
Abracadabra skriver:

Jeg ville æde udgiften til solstiften - alternativt selv give solstift med. 

Men jeg ville da tænke, at hun var utroligt smålig! Og jeg ville nok være ekstra opmærksom på, om hun derudover var en nærigrøv. 

Smålig, det er lige præcis det ord, vi har været på udkig efter. Situationen giver en mærkelig mavefornemmelse. 

Vi har har her til aften kigget priser på andre dp i vores kommune, og kan se hun tager en del mere end de andre. Tænker ikke vi får mere der, end andre kan tilbyde. Vi vil helt sikkert have opmærksomhed på pengefronten, da vi ikke mener incitamentet for at passe børn skal være penge. Ej at misforstå, selvfølgelig skal de have en ordentlig betaling, men vi ønsker at vores dp mor har sit arbejde grundet kærligheden og omsorgen til ungerne. 

Anmeld Citér

24. april 2020

BG17

Profilbillede for BG17
koeapabshicar skriver:

Der er rigtig mange dagplejere/ private passere hvor man selv skal medbringe creme eller betale til det fælles. 
Jeg kan helt ærligt ikke se problemet. I de her tider efter børnene er startet op har hun højst sandsynligt også store udgifter til sprit, afvask, osv. Det kan Max være 100 kr. du skal af med til det. Det handler også om det gode samarbejde. Hvis du ville have andre forudsætninger skulle du have valgt kommunalt frem for privat. Lige inden for dette aspekt i hvert fald. 

Tak for dit svar, som jeg ikke er helt enig i. Vi medbringer gerne alt det, vores datter har brug for i dp, om det er solcreme eller andet. Vi betaler også gerne for fællesudgifter, men som det mindste, burde det være vendt med os forældre inden. Tingene er blevet købt og så er der indkrævet penge. Det er ikke beløbet der er et problem, det vælter ikke vores budget, men det er blevet en principsag. Synes ærligt det er mærkeligt, hun ikke har betalt den her omgang efter at have været lukket i så lang tid.

Anmeld Citér

24. april 2020

BG17

Profilbillede for BG17
fehår skriver:

Jeg ville selv sende en solstift med navn på med. Der bør være klare retningslinjer omkring sådan noget i en kontrakt, synes jeg, og jeg ville også blive frustreret. For mig handler det mest om, hvad skal I så ellers til at betale for? 

Jeg er godt nok også begyndt at tænke, hvad det næste bliver?   Er enig i, at der burde være klare retningslinjer omkring ekstra udgifter. 

Anmeld Citér

24. april 2020

koeapabshicar

BG17 skriver:

Tak for dit svar, som jeg ikke er helt enig i. Vi medbringer gerne alt det, vores datter har brug for i dp, om det er solcreme eller andet. Vi betaler også gerne for fællesudgifter, men som det mindste, burde det være vendt med os forældre inden. Tingene er blevet købt og så er der indkrævet penge. Det er ikke beløbet der er et problem, det vælter ikke vores budget, men det er blevet en principsag. Synes ærligt det er mærkeligt, hun ikke har betalt den her omgang efter at have været lukket i så lang tid.

Og du er sikker på hun ikke på et tidspunkt har nævnt det i opstarten? De fleste giver en masse informationer i starten som selvfølgelig kan være svære at huske. Jeg synes ikke du kan bruge argumentet med at hun ikke har brugt penge som i har givet. For sem bruger hun jo nu på en masse værnemidler som hun skal have for overhovedet at må holde åben. Derudover bruger hun tiden mens børnene sover på at gøre rent og gør rent både efter luk og inden hun åbner. Det er hun nødt til. Så de penge i har givet hende har jo lok bare været et forskud til de ting hun skal købe nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.