Anonym skriver:
Jeg kan ikke sove. Jeg har så mange tanker i mit hoved. Jeg er særlig sårbar i forhold til Corona og har ikke været ude siden alle de her forbehold blev iværksat, ligesom mine børn har været holdt hjemme og bliver det indtil vi er på den anden side. Jeg vil højst sandsynligt være en af dem, der ender i respirator eller endnu værre. Mine børn har kun mig og hvis der sker mig noget vil de ende i systemet. Mine forældre er for gamle og deres biofar er kronisk deprimeret og orker dem ikke rigtigt.
Min forlovede har et barn, som han har i en 10/4 ordning. Han er en skøn far og jeg elsker ham meget højt. Vi har også prøvet at få en baby på det sidste. Men her til aften gik det helt galt, og jeg føler mig så ødelagt. Jeg forsøger så godt jeg kan at værne om deres forhold, ham og hans barn. Jeg sender ofte mine egne børn til deres far, bare så de har tid sammen. De har haft et meget tæt bånd inden vi kom ind i billedet, og det har været en stor opgave at få det til at passe ind med vores familie. Jeg synes det var lykkedes meget godt. Min forlovede bor her hos mig, dog betaler han ikke husleje da han ikke arbejder i øjeblikket, og det er mit hus og udelukkende mit navn på lejekontrakten. Han betaler kun for mad indimellem.
Hans barn skal komme i morgen planmæssigt. Problemet er, at han startede i skole i mandags, og hans mor også er tilbage på arbejdsmarkedet siden sidste besøg. Jeg havde tænkt, at det nok skulle gå, men jeg kan mærke over de sidste dage at jeg er blevet tiltagende bange og nervøs over, om han potentielt kan bære corona-virus herhjem. Min forlovede havde tilbudt at aflyse weekenden for et par dage siden, hvilket jeg afslog. Jeg troede, jeg var okay. Men det er jeg slet ikke. Jeg er bange for at forsvinde fra mine børn, der har haft det hårdt nok i forvejen. De har været igennem mere end de fleste på deres alder desværre, og jeg er den eneste de har. Jeg sad i dag og skrev brev til de forskellige, just in case, og pludselig gik alvoren op for mig. Jeg spurgte om de måske kunne bytte weekend eller rykke den på anden måde alligevel, så jeg var sikker på han var symptomfri 14 dage eller måske bare en uge efter opstart. Det skulle jeg ikke have gjort. Jeg føler mig så egoistisk, og han ville meget hellere have jeg forsvandt ud af mit eget hus i 14 dage, så kunne jeg selv være sikker. Han blev ekstremt vred og jeg måtte ligge og undskylde på mine grædende knæ, bogstavelig talt. Han var klar til at smide det hele væk indtil flere gange og jeg måtte tigge og bede ham om at blive. Jeg ved godt det var en fejl og de skulle have haft bedre varsel, men det var bestemt ikke med vilje. Jeg blev selv skræmt over, at jeg blev så bange. Men det gjorde jeg altså.. og nu står jeg her. Hvis jeg lader barnet komme, så kan det potentielt koste mig livet, eller i hvert fald en tur i respirator. Hvis jeg siger nej og holder fast, så mister jeg min forlovede
hvad skal jeg gøre? Jeg ved godt det er min fejl. Jeg er egentlig også usikker på, om han overhovedet vil mig i morgen alligevel
tak fordi du læste med. Jeg er i total vildrede.
Ej det må bestemt ikke være rart. 
Bare forklar ham stille og roligt hvor bange du er blevet, og du intet ønske har om at han skal have et dårligere forhold til sin søn. Og derudover at du har brug for at have en plan B, i tilfælde af at du bliver ramt, og skulle ende i respirator eller dø.
Hvis det var mig, havde jeg nok insisteret på at vi skulle finde en løsning, vi begge havde det okay med.
Kunne han måske have samvær med barnet ude af huset? Ved Biomor f.eks? Og så din forlovede vaskede både sit tøj og sig selv grundigt efterfølgende?
Har i mulighed for at dele huset lidt op? Så under samvær du ikke er for tæt på barnet, og mindre område din forlovede skal høre rent?
Måske kunne i sætte telte op, hvis i har have, så det kunne blive en form for camping, hvor samvær er udenfor og der er god plads til at holde afstand? Lave et bål og riste skumfiduser eller lign?
Håber i finder en løsning.