Jeg tror han smutter nu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2020

AnoMor

Det skal selvfølgelig anerkendes at du er bange. Men du bliver også nødt til at tænke rationelt. 
Det er virkelig ekstremt at sidde og skrive afskedsbrev til dine børn når du ikke engang er syg. Du fodre frygten og lader den vokse på den måde og det må du stoppe med. 

Jeg synes du skal lade drengen komme hjem til sin far. Corona er kommet for at blive. Og der kan gå op til et år før vi er ude af social isolation hvis ikke mere. 
skal din kæreste så ikk have lov at se sin søn i et helt år? 
Du kan jo heller ikke holde dine børn isoleret i 1 år. Det er jeg da helt overbevist om at de da heller ikk kan have godt af mentalt. 

Du er i gang med at smide noget godt væk mellem dig og din mand. Og man kan godt forstå han er frustreret, sur, ked og presset. 
At det er dit hus er ikke en undskyldning. Han bor der ligeså meget som du gør. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Men faktum er at flere døde på det tidspunkt end nu. Og her gravede ts sig sikkert ikke ned. 
Det er overdrevet når man af frygt fordi coronaen  skriver afskedsbrev. Det står altså på ingen måde mål med antallet af smittede, indlagte eller antal mennesker der dør i dk med corona. Så det kan da godt være af su synes det er trættende - fred være med det  Men ts lyder i den grad som om hun mangler perspektivet. Hun er ved at ødelægge sig forhold i den grad. 

Det hun kan gøre er selvfølgelig at tage nogle forholdsregler med afstand og afspritning. Men der er ingen der har godt af st være spærret inde i et år. Så der er ikke noget alternativ. Og det er bare synd hvis hun føler at alternativet er døden. For det er da lang fra sandheden. Vi er da nødt til at tale om tallene og sammenligne- og lige nu er der en underdødelighed sammenlignet med alm. år.

Udover afspritning kan man høre enormt meget selv for at booste immunforsvaret - det er der egentlig underligt nok ikke mange der taler om: ingen rygning, c vitamin, motion, frisk luft osv. 

Faktum er også at vi har foretaget nedlukning og foranstaltninger som aldrig er set før. Så det lave dødstal kan på ingen måde sammenlignes med influenza, da vi mig bekendt ikke lukkede samfundet ned pga influenza. Hvis vi bare var kørt videre som normalt så ville billedet se meget anderledes ud.

Og jeg bliver træt af sammenligningen fordi der stadig øjensynligt er virkelig mange mennesker i samfundet, som netop ikke tager det her alvorligt, skider på anbefalinger og er med til alle tiltagene og de økonomiske konsekvenser bliver spildte.

Anmeld Citér

23. april 2020

Tommelise

Tjullehej skriver:

Men faktum er at flere døde på det tidspunkt end nu. Og her gravede ts sig sikkert ikke ned. 
Det er overdrevet når man af frygt fordi coronaen  skriver afskedsbrev. Det står altså på ingen måde mål med antallet af smittede, indlagte eller antal mennesker der dør i dk med corona. Så det kan da godt være af su synes det er trættende - fred være med det  Men ts lyder i den grad som om hun mangler perspektivet. Hun er ved at ødelægge sig forhold i den grad. 

Det hun kan gøre er selvfølgelig at tage nogle forholdsregler med afstand og afspritning. Men der er ingen der har godt af st være spærret inde i et år. Så der er ikke noget alternativ. Og det er bare synd hvis hun føler at alternativet er døden. For det er da lang fra sandheden. Vi er da nødt til at tale om tallene og sammenligne- og lige nu er der en underdødelighed sammenlignet med alm. år.

Udover afspritning kan man høre enormt meget selv for at booste immunforsvaret - det er der egentlig underligt nok ikke mange der taler om: ingen rygning, c vitamin, motion, frisk luft osv. 

Og vi aner ikke, hvor mange der ville have været døde uden nedlukningen. Det får vi aldrig at vide. 

Anmeld Citér

23. april 2020

Abracadabra

• I skal stoppe babyproduktionen
  • Du skal tale med din læge 

Det giver ikke mening, at du er rask nok til at turde gennemgå en graviditet, men så syg, at dine børn ikke må gå i skole de næste år pga corona. Du skal have en god lang snak med din læge og få sat tingene lidt i perspektiv. 

Vedr afskedsbreve virker det overdrevet - måske skal du tale med din sagsbehandler og evt en psykolog. Du virker til at have behov for at planlægge for dine børn, og du er utryg ved dit netværk, derfor skal du vende sagen med sagsbehandler. 

Anmeld Citér

23. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Må sige jeg er lidt chokeret over nogles svar, og din kærestes håndtering af det. Han burde have forståelse for, at du er i risikogruppen og han burde vel også være bange for at du potentielt gik hen og døde af det? Hvorfor har han ikke lyst til at passe på dig? Hvor gammel er hans barn, siden den voldsomme reaktion? 

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvor gammelt barnet er. Har de en 10/4 ordning som er startet i skole er det da indlysende at det er et barn på max 10-12 år. Skal han ikke have lov at se sin far i over et år?

Anmeld Citér

23. april 2020

lineog4

Kære ts

Ingen kan tage din angst og din utryghed fra dig ved at fortælle om influenza, antallet af døde osv. 

Utryghed og angst for en sygdom er reel, jeg står med kollegaer inde her dage, som også er utrygge og bange. Og mødte jeg og min ledelse dem med tal fra sidste store omgang influenza, ja så havde vi nok en del flere sygemeldinger ikke på grund af corvid 19 men pga stress symptomer lige om lidt. 

Dermed ikke sagt, at jeg synes du skal lade angsten og utrygheden tage og over og styre dit liv. For som mange skriver, så er det her ikke en situation som er væk om 14 dage- der kan snildt gå et år før vaccinen er i handlen. Så du og din forlovede skal finde en løsning, for han skal selvsagt se sit barn. 

Hvad med om du fik en god snak med din læge? Og fik talt om alle de forholdsregler man kan tage i denne tid. Måske du også skole vende det med en psykolog, så angsten for corvid 19 ikke får lov at isolere dig og din familie i et år eller mere. 

Anmeld Citér

23. april 2020

Tommelise

TS - det lyder rigtig hårdt, og det er ikke rart, at du har det så skidt.

Jeg er meget enig med Line. Din angst for sygdommen er helt reel, og den er ikke sådan lige at styre. 

Få en god snak med lægen. Om sygdommen og om angsten. 

Og helst også med en psykolog. Måske er der mulighed for et online forløb, så du kan få hjælp til at håndtere alle tankerne og følelserne. Finde en måde at navigere i det.

Hvis du har mod på det, kunne du måske vise din forlovede dit første indlæg. 

Anmeld Citér

23. april 2020

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Dem sætter jeg pris på hver og én. 

Først og fremmest er jeg selvfølgelig helt med på, at det er mig der er den urimelige i situationen. Jeg har aldrig påstået andet. Dernæst var det naturligvis ikke min plan, at de ikke skulle ses før end coronaen forsvandt!  det handlede simpelthen bare om alt den snak om "den næste store bølge om 14 dage". Det var den, jeg gerne ville se om kom eller ej, helst uden for meget kontakt til andre.

Jeg har undskyldt min opførsel overfor ham og vi har løst tingene. Jeg var træt og skræmt, og det samme var han. Hans barn kommer naturligvis i dag som planlagt, og jeg prøver at have is i maven. 

Med hensyn til brevene, er det faktisk et råd fra en psykolog, så jeg kan slippe det ud af mit hoved, ned på papir og lægge det fra mig. Det har også virket fint i forhold til det praktiske.

Angst er svær. Jeg prøver så godt jeg kan. Og det samme gør han.

Anmeld Citér

23. april 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Først og fremmest er jeg selvfølgelig helt med på, at det er mig der er den urimelige i situationen. Jeg har aldrig påstået andet. Dernæst var det naturligvis ikke min plan, at de ikke skulle ses før end coronaen forsvandt!  det handlede simpelthen bare om alt den snak om "den næste store bølge om 14 dage". Det var den, jeg gerne ville se om kom eller ej, helst uden for meget kontakt til andre.

Jeg har undskyldt min opførsel overfor ham og vi har løst tingene. Jeg var træt og skræmt, og det samme var han. Hans barn kommer naturligvis i dag som planlagt, og jeg prøver at have is i maven. 

Med hensyn til brevene, er det faktisk et råd fra en psykolog, så jeg kan slippe det ud af mit hoved, ned på papir og lægge det fra mig. Det har også virket fint i forhold til det praktiske.

Godt i har snakket sammen og løst problemet. 

håber i får en dejlig weekend med bonus sønnen

Anmeld Citér

23. april 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg synes fortsat ikke, at en ny baby lyder som en fornuftig idé. Hverken af hensyn til dit meget skrøbelige helbred og slet ikke af hensyn til dit meget skrøbelige parforhold. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.