Hej alle,
Jeg går med nogle overvejelser om at blive solomor indenfor den nærmeste fremtid (omkring 25-års alderen). Jeg er stadig under uddannelse. Er der andre, som har taget valget om at blive solomor i så ung en alder? Hvis der er, hvorfor har I så valgt det? Og hvordan har I det nu hvor beslutningen er taget, og I evt. har et barn?
Jeg vil også høre, hvad andre solomødre siger - jer der er ældre. Synes I, det er dumt at vælge at blive solomor i så ung en alder, når der ikke er noget 'galt' med mig?
Mine overvejelser omkring det er, at jeg gerne vil have mine børn mens jeg er ung, så de kan nå at få nogle gode år med sine bedsteforældre (det har jeg nemlig ikke haft, da mine forældre fik mig sent, så jeg ønsker brændende, at min mor vil nå at blive mormor mens hun stadig er frisk). Den anden overvejelse er, at jeg kan se fordele ved at få barn mens jeg er under uddannelse og inden jeg får fuldtidsarbejde. På mit studie har vi nemlig kun undervisning 6-9 timer om ugen, hvilket ville betyde færre timer i institution mens mit barn er lille. Den sidste årsag er, at jeg bare elsker børn og ikke kan vente til, at jeg kan få mit eget - det har været min drøm i mange år. Jeg har et godt netværk og to fantastiske storebrødre, så mit barn ville stadig have meget og tæt kontakt til mænd. Jeg er ikke i tvivl, om at jeg kan gøre det selv, og at jeg kan give mit barn en god opvækst, jeg er bare i tvivl om, om jeg vil fortryde at gøre det i så ung en alder - hvilket jeg ikke tror, jeg vil, på nuværende tidspunkt, men når barnet kommer, vil jeg så stå i en situation, og ønske at jeg havde en kæreste ved min side? Hvad har I følt?
Tak for inputs, alt er velkomment - alle overvejelser omkring at få et donorbarn alene
Anmeld
Citér