Hej du! Det er 2 år siden du startede tråden, og jeg vil faktisk bare give dig en virtuel krammer
Jeg er selv en ung kvinde på 22 år, og jeg er også studerende. Jeg er i øjeblikket tidligt i processen med at blive selvvalgt alenemor
Jeg har faktisk lidt de samme tanker som dig, men den primære årsag til at jeg gere vil være mor nu er, at jeg ønsker at tilbyde mit barn en frisk og rørig forælder der stadig kan kravle og klatre i mange år endnu. Det gør mig faktisk sindssygt ked af det, at så mange sidder her og taler din ide ned, for jeg mener personligt at det hele bunder i hvad du har at arbejde med ift. Økonomi, men i HØJ grad også hvor følelsesmæssigt klar og stærk du er - og at du er klar til (højst sandsynligt) at blive presset rigtig langt ud i de svære situationer som mor. Du kan aldrig rigtig blive klar til rollen før du står med barnet i armene, så du skal kigge rigtig meget indad og være forsigtig med dig selv. Hvis du vælger/har valgt at blive alene mor, så kommer du til at lære sider af dig selv at kende som du aldrig troede du rummede. Både på godt og ondt.. og det hele er okay! Så længe du og baby er glade,sunde og raske, har mætte maver og tag over hovedet - så tror jeg de fleste mødre ellers har taget rollen på “gefühlen” og handlet efter hvad der intuitivt giver mening når man står der alene. Luk ørene og fokuser på dig selv. Spar en h*lvedes masse penge op, køb babytøj og sutter og flasker Nu og månederne op til fødslen. Så har du en “basispakken” med alt hvad du *ihvertfald* har behov for!
Anmeld
Citér