Ung solomor og overvejelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Tommelise skriver:

Du har taget en beslutning, som er den rigtige for dig.

Din situation er lidt en anden, fordi du havde et barn i forvejen.

Men når man er ung og ingen børn har, så er det også en mulighed at gøre et forsøg på at styre sin skrukhed og slå tanken om, at man skal have et barn NU ud af hovedet.

Beslutte sig for at lade være med at date et par år og så fylde sit liv med andre ting.

Jeg siger ikke, at det er det, man skal gøre - men at det er en mulighed, man kan forsøge sig med, så længe man ikke er ved at blive indhentet af alderen.

Vi er sådan set ikke uenige. Jeg siger ikke hun skal se at komme i gang, eller at vores situationer er ens og kan sammenlignes direkte. - for det kan de jo ikke.

Men der er også stor forskel på folk og hvornår man ønsker børn. Hvis jeg var single og barnløs på nuværende tidspunkt ville jeg nok også begynde at overveje muligheden med at få et donorbarn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2020

Tommelise

MummiT skriver:

Vi er sådan set ikke uenige. Jeg siger ikke hun skal se at komme i gang, eller at vores situationer er ens og kan sammenlignes direkte. - for det kan de jo ikke.

Men der er også stor forskel på folk og hvornår man ønsker børn. Hvis jeg var single og barnløs på nuværende tidspunkt ville jeg nok også begynde at overveje muligheden med at få et donorbarn. 

Ja, der er da stor forskel på folk.

Men at være single og barnløs som 25-årig og så få et donorbarn, synes jeg er meget egoistisk.

Man kan jo godt gøre det - og har lov til at gøre det - men det betyder jo også, at man tænker mest på sig selv.

Jeg har nok bare mest respekt for den 25-årige, der vælger at forsøge at sætte barnets behov først.

Og jeg forstår godt, hvor skruk man kan være.

Jeg har selv været den barnløse 40-årige, der ikke havde den rigtige mand at få børn med.

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym

Jeg besvare ikke som sådan dit indlæg bare noget jeg har oplevet med en i min familie som dig valgte som 26 årig at få donorbarn 

Hun er total afhængig af sine forældre, man får jo ikke enlig støtte altså du får ikke nogle tilskud da du har valgt at stå alene. Faren måtte købe seng puslebord og alt det fordi hun havde simpelthen ikke råd

Den første tid var hendes forældre der hele tiden fordi det var så hårdt at stå alene

Så jeg ville vente men det er op til dig 

Anmeld Citér

25. marts 2020

MamaGulloev

Anonym skriver:

Jeg besvare ikke som sådan dit indlæg bare noget jeg har oplevet med en i min familie som dig valgte som 26 årig at få donorbarn 

Hun er total afhængig af sine forældre, man får jo ikke enlig støtte altså du får ikke nogle tilskud da du har valgt at stå alene. Faren måtte købe seng puslebord og alt det fordi hun havde simpelthen ikke råd

Den første tid var hendes forældre der hele tiden fordi det var så hårdt at stå alene

Man får da enlig tilskud på lige fod med alle andre enlige, uanset om barnet har en far eller ej.

Man får måske ikke tilskud til udstyr, men så må man (imo) købe hvad man har råd til. Jeg har f.eks. 2 gange indkøbt babyudstyr alene og på SU. Det er fuldt ud muligt. Det 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym

Man får da enlig tilskud på lige fod med alle andre enlige, uanset om barnet har en far eller ej.

Man får måske ikke tilskud til udstyr, men så må man (imo) købe hvad man har råd til. Jeg har f.eks. 2 gange indkøbt babyudstyr alene og på SU. Det er fuldt ud muligt. Det 

Mener helt bestemt at min kusine intet kan få... Men kan tage fejl

Anmeld Citér

25. marts 2020

MamaGulloev

Anonym skriver:

Mener helt bestemt at min kusine intet kan få... Men kan tage fejl

Altså nu har jeg både et barn fra forhold og et donorbarn. Jeg får tilskud for dem begge. Og til den lille er der et tilskud til børn med ukendt far (heriblandt donorbørn) som svarer til det en far ville betale i børnebidrag.

Man har ret til enlig tilskud uagtet at man selv har valgt at være enlig. Den eneste eventuelle undtagelse er de indkomst bestemte tilskud, hvor man selvfølgelig ikke kan få hvis man tjener for meget. 

Anmeld Citér

25. marts 2020

Anonym

MummiT skriver:

Altså nu har jeg både et barn fra forhold og et donorbarn. Jeg får tilskud for dem begge. Og til den lille er der et tilskud til børn med ukendt far (heriblandt donorbørn) som svarer til det en far ville betale i børnebidrag.

Man har ret til enlig tilskud uagtet at man selv har valgt at være enlig. Den eneste eventuelle undtagelse er de indkomst bestemte tilskud, hvor man selvfølgelig ikke kan få hvis man tjener for meget. 

Okay så er jeg forkert informeret

Kommentere ikke yderligere på alt dette 

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Anmeld Citér

27. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvad laver du? 

Anmeld Citér

27. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:

Hvad laver du? 

finder en masse opslag og skriver en masse mærkelige ting. har oprettet sig i dag. Det må være en der keder sig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.