Jeg er mor til 2. En pige fra tidligere et forhold og en dreng med min mand.
Vores dreng havde en meget kompliceret start på livet, med lang indlæggelse og nogle følger heraf. På grund af bekymring for ham, blev der lavet en underretning til kommunen fra sygehuset for at vi kunne den nødvendige hjælp til ham, hvilket også var super. Nu er han så et sted hvor han er i super udvikling og trivsel og alle de små-problemer han havde er en sten løst eller er ikke noget som kan løses, men som vi kan håndtere. Det er 2 år siden at underretningen blev lavet og kommunen er stadig med på sidelinjen til hjælp med ham.
Men her kommer så der hvor jeg føler at jeg svigter min store pige. For hun går i børnehave i en helt fantastisk institution, som både hun og vi har været super glade for. Men det er en privat børnehave og de har sagt nej til at tage min søn (hvilket også er okay). Desværre kan det ikke lade sig gøre for mig at aflevere børnene 2 forskellige steder, da jeg på nuværende tidspunkt faktisk kommer for sent på arbejde hver dag og den eneste grund til at min chef acceptere det er fordi hun ved at det kun er midlertidigt. Men det er det så ikke alligevel, hvis min datter skal blive der hvor hun er.
Derfor bliver jeg nødt til at trække hende ud af hendes vante rammer, væk fra hendes venner og dét der har været hendes hverdag de sidste 2 år, og starte hende samme sted som lillebror her om en måneds tid.
Og jeg føler at jeg svigter hende. For det er ikke det bedste for hende.
Jeg ved ikke hvad jeg vil, ud over at komme ud med frustrationen over at føle mig som en lortemor for hende, fordi lillebror bliver nødt til at få særbehandling.
Anmeld
Citér