Jeg føler at jeg svigter hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg ville foreslå dig at se om I kan finde en, der kan komme om morgen og så aflevere din datter ind til hun starter i førskole. 

Jeg passer to børn om morgenen, fordi mor møder kl.7 og far tidligere. Sender den store i skole og sætter den lille på speciel bussen til børnehaven. 

Vi har ikke råd til at hyre nogen til det og læs ovenstående angående skole.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2019

Janet1989

Jeg ser tre muligheder; 

1: din mand afleverer. 

2: en bedsteforældre eller en reservebedste kan følge den store i børnehave (eller en anden fra familie) 

3; du skifter job til noget med bedre arbejdstider.

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym

Måske et dumt spørgsmål. Men afleverer du i børnehaven så snart de åbner?

Anmeld Citér

12. september 2019

Nanana

Kære dig

Lad os lige slå koldt vand i blodet  Du svigter ikke din datter ved at hun skal skifte institution. Andre børn har også gjort det og de er kommet fint igennem det inkl. min egen datter �� 

Kan en mulighed ikke være, at du beholder hende i hendes nuværende institution til førskolen begynder efter jul? På den måde har hun ikke to skift kort efter hinanden. Du kan sagtens aftale med kommunen, at hun begynder i en anden førskole end den hun er tilknyttet, så længe du har en god begrundelse, og det har du jo. På lang sigt så giver det jo aller bedst mening at børnene følges ad, og kan deltage i hinandens skole arrangementer osv. samt det vil lette hverdagen betydeligt for jer alle sammen 

Du skal ikke have dårlig samvittighed. Et skift kan være svært, men du lyder jo til at være en god og velovervejet mor der sagtens kan hjælpe din datter gennem det. Og børn er jo så dejligt ukomplicerede (for det meste ), at hun nok skal komme til at få sig nogle nye venner, og i bor jo stadig tæt på de gamle venner, som hun stadig kan have legeaftale med.

De bedste hilsner ❤

Anmeld Citér

12. september 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nu skriver du, at kommunen inde over, så ville jeg tage en snak med dem omkring situationen.. der findes kørselordninger, som de kan tilbyde... eller du kan få tabt arbejdsfortjeneste 4 timer om ugen, så du kan møde det senere, og du ikke bliver en belastning økonomisk for arbejdsgiver.... eller sagbehandler kan indstille til barnepige, så i kan få hjælp på den måde... der er mange muligheder....

Anmeld Citér

12. september 2019

Soonmom

Jeg synes det er synd for pigen, jeg ville høre lederen igen hvor du evt fortæller hvordan han fungere og agere  i den vuggestue/ dagpleje han går i nu?

hvis leder stadig siger nej, ville jeg se på andre muligheder, prioterer økonomien, så man kunne hyre en til at aflevere.

se mig om efter et andet job.

finde en institution tættere på din datters til din dreng (hvis der er en)

for god ordensskyld, bare fordi der ligger en specialskole, er det langt fra sikkert det er den bedste for sin dreng, så det kan sagtens være at han skal i en anden længere væk (eller i en almindelig skole, afhængig af hans problematik til den tid)

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske et dumt spørgsmål. Men afleverer du i børnehaven så snart de åbner?

Ja, det gør jeg.

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Jeg ser tre muligheder; 

1: din mand afleverer. 

2: en bedsteforældre eller en reservebedste kan følge den store i børnehave (eller en anden fra familie) 

3; du skifter job til noget med bedre arbejdstider.

Det er ikke en mulighed at min mand afleverer.

Bedsteforældrene har ikke mulighed for at hjælpe og vi har ingen reservebedste ved hånden og de hænger ikke på træerne herude hvor vi bor - Vi har ledt efter en længe.

Jeg har virkelig ikke lyst til at skifte fag (til noget ufaglært). Jeg er glad for mit arbejde hvor jeg er nu og min chef er super god, hvilket er svært at finde i mit fag og specielt her i området.

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Nu skriver du, at kommunen inde over, så ville jeg tage en snak med dem omkring situationen.. der findes kørselordninger, som de kan tilbyde... eller du kan få tabt arbejdsfortjeneste 4 timer om ugen, så du kan møde det senere, og du ikke bliver en belastning økonomisk for arbejdsgiver.... eller sagbehandler kan indstille til barnepige, så i kan få hjælp på den måde... der er mange muligheder....

Jeg  har spurgt sagsbehandleren om hjælp, men det er vurderet højere oppe fra at min søn ikke kan få den slags støtte. Hvis det havde været for et år siden havde han sikkert kunne, men i og med at det går så godt med ham og hans udvikling og alt det er på så godt et spor vil de ikke hjælpe.

Anmeld Citér

12. september 2019

Hønepigen

Nogle gange kan det betale sig at bide sig lidt fast i bordkanten. Hvis din søn er i så god udvikling og du også har papirer på det fra kommunen... så vill jeg faktisk forsøge at tale med lederen af institutionen igen. Hvis du mener han kan rummes der.... krydre det eventuelt med historien om jeres situation. 

Det er altid nemt af afvise .... måske kan døren åbnes igen og er ikke helt lukket..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.