Jeg føler at jeg svigter hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Nogle gange kan det betale sig at bide sig lidt fast i bordkanten. Hvis din søn er i så god udvikling og du også har papirer på det fra kommunen... så vill jeg faktisk forsøge at tale med lederen af institutionen igen. Hvis du mener han kan rummes der.... krydre det eventuelt med historien om jeres situation. 

Det er altid nemt af afvise .... måske kan døren åbnes igen og er ikke helt lukket..?

Vi har desværre prøvet alt. Vi har sågar haft sagsbehandleren fra kommunen til at kontakte lederen og fortælle hende hvor godt det går, men hun holder fast i sit nej. Og tiden gør at vi bliver nødt til at finde noget andet, for ellers står vi og kan ikke få en plads til ham nogen steder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er masser af børn der har måtte flytte børnehave af forskellige årsager. Det er ærgerligt når nu hun trives men hun skal nok klare den oh så når hun at lære nogen børn hun skal gå i skole med at kende. 

Prøv ikke at have for dårlig samvittighed - sådan er jeres situation og det kan du jo ikke gøre så meget ved. 

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har i forvejen først fri kl 15.30, hvorefter jeg henter den yngste og så den ældste. Så er klokken omkring 16.30 inden vi er hjemme, på grund af afstanden, 2 hentninger og trafik  som kun bliver værre hvis jeg venter til kl 16 med at køre derfra, så jeg ville nok først være hjemme kl 17.00 med den lille og manden skulle hente den store kl 16.45 når han er "hjemme", men børnehaven lukker kl 16.30.

Du skriver "nok", har du prøvet, om det kan lade sig gøre? Er det med bus,  bil eller tog?  Kunne man måske optimere med andet transportmiddel f.eks sætte en cykel et sted eller en ung pige/dame, der kunne hjælpe med afhentning af den store? Som en slags babysitter, der blot henter barn.

Anmeld Citér

13. september 2019

lineog4

Prøv at vend det om og se det positive, når nu det er faktum og den eneste mulighed. Jeg ser nogle fordele:

- går i skole i sit nærområde, dermed får hun venner i nærområdet, bliver hurtigere selvstændig fx med at gå selv, gå hen til en legekammerat.

- I får mere tid om morgenen, dvs. Jeres morgen kan blive mere rolig, de to søskende kan nyde afleveringen sammen.

- du får en roligere morgen, hvor du ikke kommer halsende for sent på arbejde med det pres der følger med det.

Ja det ærgerligt for din datter, hun trives, men det kommer hun også til det nye sted. 1 mnd så har hun skønne nye legekammerater især hvis du bestemmer dig for at I spørger om legeaftaler, tager på legepladser i nærområdet osv. 

Det er faktum, og det vigtigste er du kan præsentere det som en god ting for din datter og ikke med bævende stemme og en "Det er synd for dig" stemme. Tal om alt det gode, alt det hu  får og  ikke om alt det hun mister, 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.