Hønepigen skriver:
... men er det ikke kun frem til hun skal i skole ..dvs næste maj/ sommer?
Jeg ved at min veninde med et barn der hsr ekstra behov har kommunal betalt aflastning og afhentning to gange om ugen. Det kan I måske også få I jeres kommune..?
det er værd at undersøge.
Hvad med bedsteforældre i den begrænsede periode det drejer sig om indtil skolestart.
Det er 2 forskellige skoler. Hvis hun bliver i den børnehave hun er i nu, skal hun begynde i førskole efter julen sammen med dem der skal starte i skole her hvor vi bor, hvor der er en friskole som hører sammen med den private børnehave. Hvis hun flytter til den anden børnehave, hvor lillebror skal starte, vil der være den skole der ligger lige rundt om hjørnet (og ved siden af en specialskole) hun skal starte i, sammen med dem der ellers har gået i børnehaven. Som jeg skrev tidligere, så ville det være bedre at flytte hende nu, så hun kunne lære de nye børn at kende, inden hun også skal vende til en helt anden hverdagsstruktur (skole). Hvis vi venter med at flytte hende til hun skal starte i skole, vil hun skulle vende sig til den nye hverdagsstruktur samtidig med at hun skal være sammen med børn hun ikke kender, men som kender hinanden.
Lillebror er ikke "syg" nok til den slags hjælp. Han har meget få og meget små vanskeligheder.
Bedsteforældrene vor langt væk og arbejder stadig.
Anmeld
Citér