Jeg føler at jeg svigter hende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2019

Anonym trådstarter

321 skriver:

Hvad gør du så når hun skal starte i skole? Skal hun det til næste år ?  For så er du vel i samme situation igen der med at aflevere to forskellige steder.

Der er 15 km mellem den børnehave hun går i nu og den min søn skal gå i. Hvis hun flytter børnehave med ham, skal hun starte i den dertilhørende skole, som er 2 minutters kørsel fra børnehave og 5 minutter fra min arbejdsplads.

Hun skal starte i førskole efter jul, så hvis hun skal flyttes skal det være nu, så hun kan vænne sig til de nye børn og voksne inden hun også skal vænne sig til en hel anden hverdagsskruktur end der ellers har været i børnehaven.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2019

MT_2011

Er det ikke muligt at du bare går det senere som du kommer for sent?

Anmeld Citér

11. september 2019

Hønepigen

Der er 15 km mellem den børnehave hun går i nu og den min søn skal gå i. Hvis hun flytter børnehave med ham, skal hun starte i den dertilhørende skole, som er 2 minutters kørsel fra børnehave og 5 minutter fra min arbejdsplads.

Hun skal starte i førskole efter jul, så hvis hun skal flyttes skal det være nu, så hun kan vænne sig til de nye børn og voksne inden hun også skal vænne sig til en hel anden hverdagsskruktur end der ellers har været i børnehaven.

Men det ændre ikke ved at I ender i samme situation når jeres søn eventuelt skal på specialskole.? Ligger der en sådan i nærheden af din datters kommende skole?

Det er reelt lige nu kun 8 måneder ca som I skal finde løsning på. For at løse det akutte problem. Har du overhoved snakket med din leder om situationen lige nu.? Måske kan der findes en løsning.

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Er det ikke muligt at du bare går det senere som du kommer for sent?

Jeg har i forvejen først fri kl 15.30, hvorefter jeg henter den yngste og så den ældste. Så er klokken omkring 16.30 inden vi er hjemme, på grund af afstanden, 2 hentninger og trafik  som kun bliver værre hvis jeg venter til kl 16 med at køre derfra, så jeg ville nok først være hjemme kl 17.00 med den lille og manden skulle hente den store kl 16.45 når han er "hjemme", men børnehaven lukker kl 16.30.

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Men det ændre ikke ved at I ender i samme situation når jeres søn eventuelt skal på specialskole.? Ligger der en sådan i nærheden af din datters kommende skole?

Det er reelt lige nu kun 8 måneder ca som I skal finde løsning på. For at løse det akutte problem. Har du overhoved snakket med din leder om situationen lige nu.? Måske kan der findes en løsning.

Der ligger en specialskole lige ved siden af den skole min datter ville skulle på, hvis vi flytter hende.

Ja, jeg har snakket med min "leder". Og hendes svar var som jeg skrev, hun har været virkelig large overfor mig, men hun kan ikke fortsætte på den måde de næste 3 år også. Jeg er en dyr ansat, med hendes ord.

Anmeld Citér

11. september 2019

Hønepigen

Anonym skriver:

Der ligger en specialskole lige ved siden af den skole min datter ville skulle på, hvis vi flytter hende.

Ja, jeg har snakket med min "leder". Og hendes svar var som jeg skrev, hun har været virkelig large overfor mig, men hun kan ikke fortsætte på den måde de næste 3 år også. Jeg er en dyr ansat, med hendes ord.

... men er det ikke kun frem til hun skal i skole ..dvs næste maj/ sommer?

Jeg ved at min veninde med et barn der hsr ekstra behov har  kommunal betalt aflastning og afhentning to gange om ugen. Det kan I måske også få I jeres kommune..?

det er værd at undersøge. 

Hvad med bedsteforældre i den begrænsede periode det drejer sig om indtil skolestart.

Anmeld Citér

11. september 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvad med at hyre een til at aflevere din datter om morgenen?

Anmeld Citér

11. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er mor til 2. En pige fra tidligere et forhold og en dreng med min mand.

Vores dreng havde en meget kompliceret start på livet, med lang indlæggelse og nogle følger heraf. På grund af bekymring for ham, blev der lavet en underretning til kommunen fra sygehuset for at vi kunne den nødvendige hjælp til ham, hvilket også var super. Nu er han så et sted hvor han er i super udvikling og trivsel og alle de små-problemer han havde er en sten løst eller er ikke noget som kan løses, men som vi kan håndtere. Det er 2 år siden at underretningen blev lavet og kommunen er stadig med på sidelinjen til hjælp med ham.

Men her kommer så der hvor jeg føler at jeg svigter min store pige. For hun går i børnehave i en helt fantastisk institution, som både hun og vi har været super glade for. Men det er en privat børnehave og de har sagt nej til at tage min søn (hvilket også er okay). Desværre kan det ikke lade sig gøre for mig at aflevere børnene 2 forskellige steder, da jeg på nuværende tidspunkt faktisk kommer for sent på arbejde hver dag og den eneste grund til at min chef acceptere det er fordi hun ved at det kun er midlertidigt. Men det er det så ikke alligevel, hvis min datter skal blive der hvor hun er.

Derfor bliver jeg nødt til at trække hende ud af hendes vante rammer, væk fra hendes venner og dét der har været hendes hverdag de sidste 2 år, og starte hende samme sted som lillebror her om en måneds tid.

Og jeg føler at jeg svigter hende. For det er ikke det bedste for hende. 

Jeg ved ikke hvad jeg vil, ud over at komme ud med frustrationen over at føle mig som en lortemor for hende, fordi lillebror bliver nødt til at få særbehandling.

Jeg ville foreslå dig at se om I kan finde en, der kan komme om morgen og så aflevere din datter ind til hun starter i førskole. 

Jeg passer to børn om morgenen, fordi mor møder kl.7 og far tidligere. Sender den store i skole og sætter den lille på speciel bussen til børnehaven. 

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

... men er det ikke kun frem til hun skal i skole ..dvs næste maj/ sommer?

Jeg ved at min veninde med et barn der hsr ekstra behov har  kommunal betalt aflastning og afhentning to gange om ugen. Det kan I måske også få I jeres kommune..?

det er værd at undersøge. 

Hvad med bedsteforældre i den begrænsede periode det drejer sig om indtil skolestart.

Det er 2 forskellige skoler. Hvis hun bliver i den børnehave hun er i nu, skal hun begynde i førskole efter julen sammen med dem der skal starte i skole her hvor vi bor, hvor der er en friskole som hører sammen med den private børnehave. Hvis hun flytter til den anden børnehave, hvor lillebror skal starte, vil der være den skole der ligger lige rundt om hjørnet (og ved siden af en specialskole) hun skal starte i, sammen med dem der ellers har gået i børnehaven. Som jeg skrev tidligere, så ville det være bedre at flytte hende nu, så hun kunne lære de nye børn at kende, inden hun også skal vende til en helt anden hverdagsstruktur (skole). Hvis vi venter med at flytte hende til hun skal starte i skole, vil hun skulle vende sig til den nye hverdagsstruktur samtidig med at hun skal være sammen med børn hun ikke kender, men som kender hinanden.

Lillebror er ikke "syg" nok til den slags hjælp. Han har meget få og meget små vanskeligheder.

Bedsteforældrene vor langt væk og arbejder stadig.

Anmeld Citér

11. september 2019

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Hvad med at hyre een til at aflevere din datter om morgenen?

Det har vi ikke råd til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.