Hvornår spiste jeres børn pænt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2019

HBV

Jeg tænker umiddelbart at hun skal spise før hun blir alt for sulten?  de fleste mennesker har ikke alverdens tålmodig når de er sultne..

Det er et forsøg værd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Fordi jeg ikke mener at konsekvens opdragelse på den måde gør noget godt for mit barn. 

Skal jeg så bare sulte hende til hun lære at spise pænt med en gaffel? Det kommer altså ikke til at ske her..

Det gør jo så at dit barn sidder pænt og spiser 

Det hedder opdragelse  

En på 2 år sidder ikke med begge hænder i maden og skovler ind, det handler om at der mangler konsekvenser, og ikke om at hun ikke kan. - det er self ikke forventeligt at hun sidder snor lige med en gaffel og ikke spilde, men det du beskriver er manglende konsekvens fra jeres side og simplethen fordi hun kan 

Nej hun lære hurtigt at den opførsel ikke tollereres og dør derfor næppe af sult. Jeg vil vædde med at hun sidder pænt og spiser i hendes vuggestue/dagpleje 

Anmeld Citér

17. juli 2019

HBV

Soonmom skriver:

Det gør jo så at dit barn sidder pænt og spiser 

Det hedder opdragelse  

En på 2 år sidder ikke med begge hænder i maden og skovler ind, det handler om at der mangler konsekvenser, og ikke om at hun ikke kan. - det er self ikke forventeligt at hun sidder snor lige med en gaffel og ikke spilde, men det du beskriver er manglende konsekvens fra jeres side og simplethen fordi hun kan 

Nej hun lære hurtigt at den opførsel ikke tollereres og dør derfor næppe af sult. Jeg vil vædde med at hun sidder pænt og spiser i hendes vuggestue/dagpleje 

Og dit indlæg hedder arrogance.. 

Har man overvejet at det evt bare handler om sult og hun så skovler ind med klør fem, fordi det går hurtigere? Det handler ikke nødvendigvis om dårlig opdragelse eller at hun er en møgunge 

Anmeld Citér

17. juli 2019

Soonmom

HBV skriver:

Og dit indlæg hedder arrogance.. 

Har man overvejet at det evt bare handler om sult og hun så skovler ind med klør fem, fordi det går hurtigere? Det handler ikke nødvendigvis om dårlig opdragelse eller at hun er en møgunge 

Nu skriver ts selv at hun ikke vil sulte sit barn, så jeg går da ud fra at barnet får mere end et måltid om dagen 

Så derfor næppe er på rende til at dø af sult, så nej det har jeg ikke overvejet 

Anmeld Citér

17. juli 2019

HBV

Soonmom skriver:

Nu skriver ts selv at hun ikke vil sulte sit barn, så jeg går da ud fra at barnet får mere end et måltid om dagen 

Så derfor næppe er på rende til at dø af sult, så nej det har jeg ikke overvejet 

De fleste børn har bare en go appetit og spiser jo mange gange om dagen. Man kan godt være sulten, selvom man får 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider

Anmeld Citér

17. juli 2019

grinny

Anonym skriver:

Jeg vil heller ikke tage hendes mad fra hende. 

Jeg har egentlig også hele tiden tænkt som du, men det går mig på kan jeg mærke nu, netop fordi folk er begyndt at kommentere det og jeg samtidig kan se at børn på hendes alder mestrer det langt bedre end hende. 

Jeg har dog svært ved at se hvordan man kan gribe det an(hvis man skal det) og hjælpe hende til at lære det. 

Min tanke omkring det er nemlig at hun "opgiver" gaflen fordi det er svært for hende. Også er det bare nemmere at bruge sin hånd.

Hvordan er hun med ske? Kød, kartofler og andet kan jo også spises med ske.

men jeg ville virkelig tage det helt roligt - hun er stadig lille. Og børn er bare forskellige, nogle går hurtigt, nogle snakker og andre lærer at bruge bestik.

I kan også prøve med hånd mad i en periode men stadig give hende bestil, kartofler i ovn, kogte gulerødder og frikadeller kan spises med hånden men sviner ikke så meget 

Anmeld Citér

17. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Spørg hvordan hun spiser i vuggestuen/dagplejen? Hvis hun også der spiser grimt, Så spørg pædagogen til råds om hvordan det håndteres bedst så I måske kan gøre det samme? 

Det kan være hun spiser pænt i institution og så ved du at hun kan og må fjerne tallerkenen et øjeblik hver gang hun kaster med maden. Bruger hun fingrene kan du tage gaflen og være tydelig i hvad du vil have uden at tale om hvad du ikke vil have. Bare have fokus på : “jeg vil godt have at du ......” 

det kan også være hun ikke spiser pænt i sin institution og de synes det er helt okay - så spørg dem hvornår de begynder at forvente at hun spiser pænt. Vil du gerne have det starter nu, så fortæl dem at du er gået i gang med at øve i at spise pænt og det kunne være rart at de også øvede i vuggestuen. 

Personligt så synes jeg ikke det er så forfærdeligt at hun både bruger gaffel og fingrene. Det med at kaste med maden ville jeg dog lærer hende at stoppe med. 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Soonmom

De fleste børn har bare en go appetit og spiser jo mange gange om dagen. Man kan godt være sulten, selvom man får 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider

Mine børn har altid haft en god appetit og spist rub og stup. Da de var små kunne de dårligt vente, men de har aldrig spist som ts skriver som to årige, ej heller har jeg set børn i vuggestuen gøre det. Hvorfor? - fordi de ikke får lov (jo de helt små, der sanser maden, men ikke dem på 2 år, de er i gang med at lære at sidde pænt) 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym

Min ældste lærte først at spise pænt da han begyndte i børnehave. Så han var jo omkring de 3 år. Vi havde meget fokus på at lære ham at spise med gaffel/ske men han var simpelthen for utålmodig. Jeg kan huske at jeg var bekymret da han startede i børnehave fordi de gav ham ikke hagesmæk og jeg tænkte på al den vasketøj der ville komme fordi han svinede så meget. Der gik meget kort tid så havde han lært at spise pænt. Han spejlede sig vel i de andre børn. Min yngste er helt anderledes. Han er nu 2 1/2 og har brugt gaffel/ske længe og nærmest aldrig hagesmæk ved bordet. Det skal lige siges at jeg går meget op i bordskik og opdrager derefter. 

Det jeg vil med mit indlæg er at fortælle dig, at børn er forskellige og det du beskriver har altså været normalt for min ældste som idag spiser pænt. Han er 4 og igang med at lære at man ikke må have albuer på bordet. 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym

Min ældste lærte først at spise pænt da han begyndte i børnehave. Så han var jo omkring de 3 år. Vi havde meget fokus på at lære ham at spise med gaffel/ske men han var simpelthen for utålmodig. Jeg kan huske at jeg var bekymret da han startede i børnehave fordi de gav ham ikke hagesmæk og jeg tænkte på al den vasketøj der ville komme fordi han svinede så meget. Der gik meget kort tid så havde han lært at spise pænt. Han spejlede sig vel i de andre børn. Min yngste er helt anderledes. Han er nu 2 1/2 og har brugt gaffel/ske længe og nærmest aldrig hagesmæk ved bordet. Det skal lige siges at jeg går meget op i bordskik og opdrager derefterl. 

Det jeg vil med mit indlæg er at fortælle dig, at børn er forskellige og det du beskriver har altså været normalt for min ældste som idag spiser pænt. Han er 4 og igang med at lære at man ikke må have albuer på bordet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.