Hvornår spiste jeres børn pænt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2019

Tommelise

Maricella skriver:

Men vi er jo helt enige her -det har jeg endda skrevet tidligere.

Ts skriver selv, at det virker til at hendes datter opgiver gaflen fordi det er for svært (altså, hun prøver rent faktisk) til det er der så nogle svar (jeg ser nu det primært er fra én bruger, det var jeg ikke opmærksom på før jeg læste tråden igennem igen) der mener, at det udelukkende handler om (mangel på) opdragelse, og at konsekvens er vejen frem. Fordi at sådan spiser en toårig ikke -og det var sådan set der kæden hopper af for mig, fordi det ikke lød til at der bliver taget hensyn til barnets niveau ifht at spise med bestik

Almindelig guidning og opdragelse er jeg helt enig i 

Lige præcis i TS´s tilfælde, så ved vi jo ikke, om der bare er tale om manglende konsekvens. 

Hun skriver jo også, at barnet smider med maden. Og det er jo noget helt andet end ikke at kunne spise selv. 

Det er nok det, som flere reagerer på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Tommelise skriver:

Lige præcis i TS´s tilfælde, så ved vi jo ikke, om der bare er tale om manglende konsekvens. 

Hun skriver jo også, at barnet smider med maden. Og det er jo noget helt andet end ikke at kunne spise selv. 

Det er nok det, som flere reagerer på. 

Haha jamen det kan da være at jeg så reagerer på noget helt andet end andre. 

Ja det er to helt forskellige ting, jeg har bare læst kommentarerne som svar på at få barnet til at bruge bestik.

Anmeld Citér

25. juli 2019

Anonym

Maricella skriver:

Øh.. præcis hvor læser du at jeg skriver det? Det er vist lidt fri tolkning -jeg skriver jo netop at det er godt at guide barnet og på den måde lære det hvilke regler der er (f.eks. ikke kaste med mad), og jeg siger at det er skidt at sige "nu er du to år og så skal du spise med gaffel, for det kan vores venners børn", for det er en færdighed man mestrer individuelt. 

Det var ikke mit indryk at det var fri tolkning. Som jeg læste dit indlæg så skrev du at det var lige præsis det som “erduherikkesnart” som du opfattede som et eksempel på dit tidligere indlæg. Og hvis hendes indlæg er eksempel på “straf” og udtryk for hvad man ikke må som forældre, så kan det blive svært med at sætte grænser. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

Maricella

Anonym skriver:

Det var ikke mit indryk at det var fri tolkning. Som jeg læste dit indlæg så skrev du at det var lige præsis det som “erduherikkesnart” som du opfattede som et eksempel på dit tidligere indlæg. Og hvis hendes indlæg er eksempel på “straf” og udtryk for hvad man ikke må som forældre, så kan det blive svært med at sætte grænser. 

Jeg synes jeg har nuanceret det ret fint i de foregående svar. Jeg har intet imod regler. Jeg har et problem med urimlige krav (f.eks. at spise med gaffel eller køre på cykel) før personen er klar til det. Og jeg har et problem med at folk devalyerer andres følelser og oplevelser med baggrund i "jeg synes/oplever ikke et problem, derfor er der ikke noget, og det bør du derfor ikke synes"

Anmeld Citér

26. juli 2019

Anonym

Jeg synes jeg har nuanceret det ret fint i de foregående svar. Jeg har intet imod regler. Jeg har et problem med urimlige krav (f.eks. at spise med gaffel eller køre på cykel) før personen er klar til det. Og jeg har et problem med at folk devalyerer andres følelser og oplevelser med baggrund i "jeg synes/oplever ikke et problem, derfor er der ikke noget, og det bør du derfor ikke synes"

Nu har Jeg ikke læst hele tråden. Jeg svarede kun på dit tidligere indlæg. Fint at du måske ikke mente det på den måde.   Og selvfølgelig også fint ligegyldigt hvordan du mente det ��

Jeg svarer mest fordi det lidt er mig uklart om du føler jeg har trampet dig over tæerne? For det var ikke min mening.

Anmeld Citér

26. juli 2019

Maricella

Anonym skriver:

Nu har Jeg ikke læst hele tråden. Jeg svarede kun på dit tidligere indlæg. Fint at du måske ikke mente det på den måde.   Og selvfølgelig også fint ligegyldigt hvordan du mente det ��

Jeg svarer mest fordi det lidt er mig uklart om du føler jeg har trampet dig over tæerne? For det var ikke min mening.

Nej det har du ikke -jeg blev bare ret paf over den tolkning af mit svar, men det giver mening, når du siger du ikke har læst hele tråden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.