Barn nr 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

I dag er man jo mest moderen køber man brugt, og man får jo næsten tøj gratis - men altså ja vi har jo alt fra de foregående så det mest stressende er hvad man skal ønske sig i dåb når man nu har alt  vi har intet købt 

Fedt . 

Jeg havde intet fra de to store så bruge en del penge da nr 3 skulle til , dog købte vi brugt en hel del  

nu har vi næsten det hele vi har kun solgt autostolen , 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Så sat på spidsen har I valgt at nøjes med 1 barn og bidrage til samfundet, hvor andre kun har overskud til deres 4 børn, når de ikke bidrager til samfundet. Du arbejder altså, så andre kan købe mad, bleer og fodbolde til deres mange børn. Mens du selv kun har overskud til en enkelt barn... Ret tankevækkende. 

Herhjemme havde vi overskud til 2 børn og 2 fuldtidsstillinger. Flere børn har vi ikke overskud til, når arbejdet også skal passes. 

Ved man så en smule om social arv og arvelighed i tilknytning til arbejdsmarkedet, bliver man MEGET bekymret. For forældre på offentlig ydelse, får meget hyppigt børn på offentlig ydelse - ligesom forældre i arbejde får børn i arbejde. 

Hvis forældre med en stærk tilknytning til arbejdsmarkedet så kun får 1-2 børn, og forældre med svag tilknytning til arbejdsmarkedet får 3-4 børn, så bryder velfærdsstaten sammen om 1-2 generationer. 

Jeg synes du skal smutte ud af mit indlæg tak . Alle dine fordømmende kommentar ønsker jeg faktisk slet ikke ! 

Du har dine holdninger og fair nok , men du skriver virkelig grimt i din måde at formulere sig på ! 

Der er langt forskel på at være på ogffentlig ydelse kontanthjælp og så flexjob ! 

Håber satme aldrig du selv bliver fysisk syg , føj for en holdning for så bliver dine børn jo på offentlig ydelse os ! 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Lidt et sidespring ... men hvorfor skulle det være anderledes at lære at skifte en ble, hvis man er dreng?

haha ja, det er fordi mine brødre ikke gjorde det godt nok, så jeg måtte gøre det, så det blev gjort ordentligt. Men jeg håber da at andres brødre ikke sjusker som mine... 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tusind tak . 

Jeg vil absolut mene der er overskud til en mere uden tvivl  

ja der er 22 mdr imellem 1 og 2 og ja det var da hårdt men mest fordi de begge havde kolik de første 4 mdr �� 

jeg frygter selvfølgelig det bliver sindsyg hårdt 14 mdr er bare ingenting . Men samtidig er jeg allerede i underskud af søvn nu . Jeg er inde i at stå op og natten skifte ble og hvad der ellers er  

men mit sidste graviditet var et helved og virkelig hård med mig det er uden tvivl nok det jeg tænker mest over og så hvad omverdenen siger tænker og især familien . Den sidste blev ike taget i mod med kyshånd tværtimod  

Jeg står og venter tvillinger og ejg er panisk ved tanken, så jeg forstår godt dine bekymringer med dine 14 mdr. i mellem dem og jeg tror at det bliver rigtig hårdt for dig, men til gengæld er det hele færdigt om få år og jeg tror det kommer til at gavne dig at de kan lege sammen når de kommer i 2 og 3 års alderen. Men hvis du har overskuddet, så lyder det for mig at du også har lysten

Det bliver desværre nok også hårdt for din krop denne her gang, og det er selvfølgelig skod. Men du kan glæde dig over at det er sidste gang og at der kommer et fantastisk barn ud af det...

Og hvad folk tænkner om dig af negative ting kan du ikke bruge til noget! Ingen er perfekte og det hjælper absolut ikke at nedbryde folk med negative tanker som burde blive holdt for sig selv. Din familie er måske bekymrede over at I begge skal på flexjob - jeg ved ikke hvad de tænker, men det er de vilkår som I kan fungere under, og nu er denne ehr sidste ikke planlagt fra jeres side, men I prøver at tage ansvar for situationen, og du vil gerne stereliseres bagefter, så der ikke kommer flere lækre babyer i puljen. Og så er der ikke mere at gøre ved det. Som du selv siger så har du overskuddet til dine børn og det er det vigtigste! Jeg kan forestille mig at der måske ikke altid er lige pænt og rent når I har hænderne fulde med 3 børn og arbejde ved siden af, men det hører til de flestes realiteter - det hører også til min!

Jeg håber at du kan lægge alle de negative kommentarer fra dig og fokusere på det gode og positive Folk har travlt med at pege fingre ad andre og glemmer at de måske skal pege 2 fingre af sig selv i stedet. Vi kæmper alle med forskellige ting i vores liv, og det er altid nemmere at dømme andre - det gør mindre ondt på en selv.

Beklager det lange opslag. JEg synes bare du har fået nogle alt for hårde ord på din vej, som du ikke har fortjent. Ingen af os kender din situation. Så ingen af os har ret til at dømme. Og det virker til at du tager ansvar for dig selv og din familie og det lyder til at du har massr af kærlighed at give. Du ønskes alt det bedste!

Til alle der skriver:

Jeg ville ønske at folk var bedre til at forholde sig konstruktive (det er der heldigvis mange der). Det er i orden at man har sine betænkeligheder, men de må bare ikke virke nedbrydende for dem der søger hjælp, det skader mere end det gavner. Men hjælp endelig folk med at få de rigtige tanker i gang på den rigtige måde

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står og venter tvillinger og ejg er panisk ved tanken, så jeg forstår godt dine bekymringer med dine 14 mdr. i mellem dem og jeg tror at det bliver rigtig hårdt for dig, men til gengæld er det hele færdigt om få år og jeg tror det kommer til at gavne dig at de kan lege sammen når de kommer i 2 og 3 års alderen. Men hvis du har overskuddet, så lyder det for mig at du også har lysten

Det bliver desværre nok også hårdt for din krop denne her gang, og det er selvfølgelig skod. Men du kan glæde dig over at det er sidste gang og at der kommer et fantastisk barn ud af det...

Og hvad folk tænkner om dig af negative ting kan du ikke bruge til noget! Ingen er perfekte og det hjælper absolut ikke at nedbryde folk med negative tanker som burde blive holdt for sig selv. Din familie er måske bekymrede over at I begge skal på flexjob - jeg ved ikke hvad de tænker, men det er de vilkår som I kan fungere under, og nu er denne ehr sidste ikke planlagt fra jeres side, men I prøver at tage ansvar for situationen, og du vil gerne stereliseres bagefter, så der ikke kommer flere lækre babyer i puljen. Og så er der ikke mere at gøre ved det. Som du selv siger så har du overskuddet til dine børn og det er det vigtigste! Jeg kan forestille mig at der måske ikke altid er lige pænt og rent når I har hænderne fulde med 3 børn og arbejde ved siden af, men det hører til de flestes realiteter - det hører også til min!

Jeg håber at du kan lægge alle de negative kommentarer fra dig og fokusere på det gode og positive Folk har travlt med at pege fingre ad andre og glemmer at de måske skal pege 2 fingre af sig selv i stedet. Vi kæmper alle med forskellige ting i vores liv, og det er altid nemmere at dømme andre - det gør mindre ondt på en selv.

Beklager det lange opslag. JEg synes bare du har fået nogle alt for hårde ord på din vej, som du ikke har fortjent. Ingen af os kender din situation. Så ingen af os har ret til at dømme. Og det virker til at du tager ansvar for dig selv og din familie og det lyder til at du har massr af kærlighed at give. Du ønskes alt det bedste!

Til alle der skriver:

Jeg ville ønske at folk var bedre til at forholde sig konstruktive (det er der heldigvis mange der). Det er i orden at man har sine betænkeligheder, men de må bare ikke virke nedbrydende for dem der søger hjælp, det skader mere end det gavner. Men hjælp endelig folk med at få de rigtige tanker i gang på den rigtige måde

Tusind tusind tak for dit fantastiske konstruktive og brugbare besked . 

Ja ordene er meget hårde fra noget deaværre , og det gør ondt for ja jeg prøver virkelig at tage ansvar for den situation jeg har sat mig selv i . Jeg har overskud lyst og kærlighed nok ingen tvivl om det . 

Men alligevel er jeg bekymret for sitiationen og ved fakriak stadog ikke helt hvad jeg skal tænke eller vælge . 

Jeg prøver finde for og imod . Men der er rigtig mange for jeg vil genre være ansvarlig og erfor tænker jeg os en ekstra gang over det hele . 

Anmeld Citér

17. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mille123 skriver:

Ja en som fyldte 4 den 9. Og tvillinger på et og en upser nu her men de er søde og nemme, så vi glæder os blot - og tak 

Har du født idag så?)) 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Mille123

CKJ skriver:

Har du født idag så?)) 

Jup sidder og ammer en 4000kg bebs nu - han er født i vand efter 4 timer og 45 min så det var en rigtig fin fødsel. Det er så uvirkeligt at sidde med ham i armene nu. Og alle de tre andre var euforiske da vi kom hjem med lillebror 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Så sat på spidsen har I valgt at nøjes med 1 barn og bidrage til samfundet, hvor andre kun har overskud til deres 4 børn, når de ikke bidrager til samfundet. Du arbejder altså, så andre kan købe mad, bleer og fodbolde til deres mange børn. Mens du selv kun har overskud til en enkelt barn... Ret tankevækkende. 

Herhjemme havde vi overskud til 2 børn og 2 fuldtidsstillinger. Flere børn har vi ikke overskud til, når arbejdet også skal passes. 

Ved man så en smule om social arv og arvelighed i tilknytning til arbejdsmarkedet, bliver man MEGET bekymret. For forældre på offentlig ydelse, får meget hyppigt børn på offentlig ydelse - ligesom forældre i arbejde får børn i arbejde. 

Hvis forældre med en stærk tilknytning til arbejdsmarkedet så kun får 1-2 børn, og forældre med svag tilknytning til arbejdsmarkedet får 3-4 børn, så bryder velfærdsstaten sammen om 1-2 generationer. 

Det er MEGET sat på spidsen - ud i overdrevet efter min mening. Hvis man afskyr eller kun akkurat tåler sit job, så kan det muligvis opleves, som om man ofrer sig, mens andre får udbyttet af, at man knokler. Men for mange af os - de fleste, håber jeg - er uddannelse og job et primært positivt element i livet. Man bliver vel ikke læge, ingeniør eller lærer, hvis man ser det som et stort offer for at andre kan slippe for at yde. Og har man et brændende ønske om mere end ét eller to børn, så er det et spørgsmål om prioriteringer, hvis man må opgive den drøm til fordel for jobbet. Masser af mennesker indretter sig med job og to-tre-fire børn. Det kan så betyde fravalg af karriere eller sinke den, men det er et valg.

Jeg mener bestemt heller ikke, at kombi’en offentlig forsørgelse i årevis og mange børn er spor ideel. Men jeg arbejder altså for så meget andet og mere end at være en god og bidragende yder til fællesskabet, og helt ærligt opfatter jeg mig selv som langt mere privilegeret end en mor til fire på kontanthjælp. Ikke kun økonomisk! 

Anmeld Citér

17. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mille123 skriver:

Jup sidder og ammer en 4000kg bebs nu - han er født i vand efter 4 timer og 45 min så det var en rigtig fin fødsel. Det er så uvirkeligt at sidde med ham i armene nu. Og alle de tre andre var euforiske da vi kom hjem med lillebror 

Eeeej  kæmpe stort tillykke!! Hvor fantastisk altså. Hvor gammel siger du dine tvillinger er? Hvor er det vildt. Tillykke igen - hvilken lykke.

Anmeld Citér

17. juni 2019

Mille123

CKJ skriver:

Eeeej  kæmpe stort tillykke!! Hvor fantastisk altså. Hvor gammel siger du dine tvillinger er? Hvor er det vildt. Tillykke igen - hvilken lykke.

En søn der fyldte 4 den 9. Juni og tvillinger der fylder 2 til september  - og tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.