Barn nr 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2019

Anonym

KommendeMor88 skriver:

Det lyder helt vildt du kan få det til at hænge sammen! Hvordan gør du det? Det er lidt et sidespring, men at være næsten alene (også i weekenden?) med fire børn og arbejde så meget... Hvornår sover du? 

Du er for vild!

Jeg arbejder i almindelig dagtid, derefter sidder jeg med administrativt arbejde om aftenen og i weekenden, hvor børnene/manden laver ting sammen, f.eks. slår de græs, vasker biler eller hygger med noget andet, jeg ikke behøver deltage i, så ryger der lige 3-4 timer ekstra ind dér. Jeg prioriterer dog familien, når de ikke er optaget af sådanne projekter, så bliver computeren lukket ned, og så må det vente.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2019

Loa

Jeg tænker umiddelbart at det i skal tænke mest på, er om overskuddet er der. Din mand er flexjobber og du skulle muligvis også i gang med flexjob skriver du? Jeg tænker man kommer i flexjob fordi man ikke kan klare er 37 timers arbejde, så ville jeg virkelig overveje om to forældre der begge ikke kan overskue et 37 timers arbejde - har overskuddet til 4 børn.

Anmeld Citér

16. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mille123 skriver:

Vi har en på 1-1 og 4 og venter på mandag nr 4. Selvvalgt og vi glæder os over alt det de potentielt kan få sammen. Har I overskuddet så er i laaangt jeg siger også go for it 

Har I to på 1??? I er seje!!! Pøj pøj imorgen! 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Vi har en på 1-1 og 4 og venter på mandag nr 4. Selvvalgt og vi glæder os over alt det de potentielt kan få sammen. Har I overskuddet så er i laaangt jeg siger også go for it 

Taaak for svar  

hvad har i været ude og købe til nr 4 nu de er tætte ? 

Jeg tænker meget over det økonomiske i det og hvad vi skal skaffe os nemlig ? 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeg tænker umiddelbart at det i skal tænke mest på, er om overskuddet er der. Din mand er flexjobber og du skulle muligvis også i gang med flexjob skriver du? Jeg tænker man kommer i flexjob fordi man ikke kan klare er 37 timers arbejde, så ville jeg virkelig overveje om to forældre der begge ikke kan overskue et 37 timers arbejde - har overskuddet til 4 børn.

Min kæreste er i flex fordi han har fået 2 diskus som har gjort ham uistand til at arbejde fuldtid . Det er ikke fordi han som sådan er syg syg eller hvad man skal sige . 

Jeg derimod indrømmer gerne jeg har nogen helt andre ting der gør jeg skal i flex , men fordi man er flexjobber gør det ikke en til en dårligere forældre om man har 1-2 eller 7 børn (sker så aldrig) men bare fordi man ikke kan arbejde fuldtid betyder det ikke man ikke kan have overskud til sine børn . 

Der er os syge på kontanthjælp som får både 5-6 børn .  

synes det er så ærgerligt man sættes i bås om overskud fordi man enten er på kontanthjælp eller flexjobber og ikke har 37 timer dageligt . 

Jeg kunne os bare selv vælge st hjemmepasse feks i stedet de næste år så ville ingen tænke på om jeg havde overskud . 

Anmeld Citér

16. juni 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Min kæreste er i flex fordi han har fået 2 diskus som har gjort ham uistand til at arbejde fuldtid . Det er ikke fordi han som sådan er syg syg eller hvad man skal sige . 

Jeg derimod indrømmer gerne jeg har nogen helt andre ting der gør jeg skal i flex , men fordi man er flexjobber gør det ikke en til en dårligere forældre om man har 1-2 eller 7 børn (sker så aldrig) men bare fordi man ikke kan arbejde fuldtid betyder det ikke man ikke kan have overskud til sine børn . 

Der er os syge på kontanthjælp som får både 5-6 børn .  

synes det er så ærgerligt man sættes i bås om overskud fordi man enten er på kontanthjælp eller flexjobber og ikke har 37 timer dageligt . 

Jeg kunne os bare selv vælge st hjemmepasse feks i stedet de næste år så ville ingen tænke på om jeg havde overskud . 

Man er ikke en dårligere forældre af at være i flexjob eller på kontanthjælp. Men det stritter når folk med åbne øjne vælger at få x antal børn, men samtidig erklærer sig ude af stand til at arbejde. Der kan sagtens være gode grunde, men man kan også overveje om det store overskud til børn kan investeres i en indsats på gøre sig selv mere arbejdsdygtig.

Det gik så ikke så meget på den konkrete situation for TS, men mere end generel betragtning. Det er desværre nok svært ikke at blive sat i bås fordi der er mennesker derude som åbenlyst udnytter en situation og det rammer så jer andre uforskyldt.

Anmeld Citér

16. juni 2019

Abracadabra

IenFart skriver:

Man er ikke en dårligere forældre af at være i flexjob eller på kontanthjælp. Men det stritter når folk med åbne øjne vælger at få x antal børn, men samtidig erklærer sig ude af stand til at arbejde. Der kan sagtens være gode grunde, men man kan også overveje om det store overskud til børn kan investeres i en indsats på gøre sig selv mere arbejdsdygtig.

Det gik så ikke så meget på den konkrete situation for TS, men mere end generel betragtning. Det er desværre nok svært ikke at blive sat i bås fordi der er mennesker derude som åbenlyst udnytter en situation og det rammer så jer andre uforskyldt.

Enig. 

Jeg bliver faktisk lidt provokeret af, at man både sætter utroligt mange børn i verden OG mere eller mindre melder sig ud af arbejdsmarkedet. Og jeg tror helt ærligt også, at jeres sagsbehandler vil tænke sit. 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym

Jeg er alene mor til 4 børn, hvor den sidste ikke var planlagt. 

Hånden på hjertet, kan jeg ikke mærke forskel hverken økonomisk, eller praktisk, om der er 3 eller 4.

Mine de 3 mindste har så meget gavn af hinanden, det er fantastisk, at sidde og se dem lege og passe på hinanden 

Jeg tænkte ikke så meget,da jeg pludselig var gravid,jeg vidste jeg ikke ville få en abort. 

I min verden har langt de fleste forældre altid hjerterum, og langt hen af vejen, koster børn, det man har råd til. 

Så lille hovsa blev hilst hjertelig velkommen. 

Også er der pokkers til forskel på at arbejde, og tage sig af sine børn. 

Det var dog et rigtig grimt menneskesyn, nogle stykker af jer har 

Heldigvis sidder der rigtig mange dygtige sagsbehandler, og læger der ved de to ting, ikke nødvendigvis hænger sammen. 

Hilsen førtidspensionisten med 4 børn. 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Enig. 

Jeg bliver faktisk lidt provokeret af, at man både sætter utroligt mange børn i verden OG mere eller mindre melder sig ud af arbejdsmarkedet. Og jeg tror helt ærligt også, at jeres sagsbehandler vil tænke sit. 

Eet handler på ingen måde om ikke at gide at arbejde eller melde sig ud af arbejdsmarked ! 

Husk på der er forskel på om det er fysike skader der gør tingene eller om det er dovenskab ikke ! 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er alene mor til 4 børn, hvor den sidste ikke var planlagt. 

Hånden på hjertet, kan jeg ikke mærke forskel hverken økonomisk, eller praktisk, om der er 3 eller 4.

Mine de 3 mindste har så meget gavn af hinanden, det er fantastisk, at sidde og se dem lege og passe på hinanden 

Jeg tænkte ikke så meget,da jeg pludselig var gravid,jeg vidste jeg ikke ville få en abort. 

I min verden har langt de fleste forældre altid hjerterum, og langt hen af vejen, koster børn, det man har råd til. 

Så lille hovsa blev hilst hjertelig velkommen. 

Også er der pokkers til forskel på at arbejde, og tage sig af sine børn. 

Det var dog et rigtig grimt menneskesyn, nogle stykker af jer har 

Heldigvis sidder der rigtig mange dygtige sagsbehandler, og læger der ved de to ting, ikke nødvendigvis hænger sammen. 

Hilsen førtidspensionisten med 4 børn. 

Taaaak for dit nuanceret besked og tak for ikke at dømme . 

Man bliver noget trist over nogens beskeder . Og utrolig såret ! 

Jeg forstår simpelthen ikke man kan sættes sådan i bås der er nemlig kæmpe forskel om du passer børn eller arbejder . 

Jeg ville hellere end gerne arbejde fuldtid og bidrage men det er bare ikke en mulighed . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.