Barn nr 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg har fire børn. En pige på 8, en pige på 5, en dreng på 3 og en dreng på 1 år. Jeg er alene med dem, og det er benhårdt arbejde, men det var det nu også da jeg havde tre. 

Det hele handler om planlægning. Og så lidt mere planlægning. Især ift arrangementer i skole og børnehave. 

Men udover det, så er det heller ikke værre og jeg synes heller ikke det er så meget dyrere. 

Tusind tak for at dele din oplevelse af det . Det betyder meget at høre alle synspunkter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2019

Anonym

Jeg har også 4 og den sidste var også en ups'er.

Da den sidste blev født, havde jeg 4 børn fra 0-6. Det var ufatteligt hårdt og endnu hårdere, da jeg genoptog mit karrierejob.

Jeg vil aldrig fortryde den sidste. Jeg elsker hver og én. Men gud hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft flere bedsteforældre og andre omkring os til at elske dem. Desværre var der ikke mange. 

Jeg har et liv, hvor jeg har måtte ofre mig meget, men det kommer 1000fold tilbage i form af kærlighed fra dem alle. Min flok 

Bare det du skriver herinde, tænker jeg, betyder at du inderst inde leder efter grunde til at beholde.

Jeg har selv prøvet det og kom frem til, at hvis mit største problem var folks fordømmelser og snak, så skulle det ikke være en grund til at få en abort.

Til gengæld fik jeg overtalt min mand til at blive steriliseret, (jeg har taget min del med 4 graviditeter og alle slags prævention) og det var en god beslutning  nu er jeg ikke hunderæd for at have sex...

Anmeld Citér

15. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg må os indrømme st gå fra 2 til 3 og især så “mange” år efter har været en omvæltning og hårdt . Men jeg fortryder selvfølgelig slet slet ikke. Men mu tanken om at skal tage stilling til en 4er  det er fandme svært og fordi vælger jeg abort vælger jeg os at blive steraliseret med det samme . 

Og det med abort er bare mega svært. Husker tydeligt alle de tanker jeg gjorde mig om at få en. Men jeg kunne ikke. 

Det der gjorde det for mig var ganske enkelt tanken om, at ja gu bliver det her hårdt i nogle år. Men aborten, den bliver hård resten af livet. 

Det kan du selvfølgelig ikke umiddelbart bruge til noget. Det er JP individuelt hvordan man har det - og kan du tackle ddt fravalg, synes jeg du skal gøre det, hvis det er det som virker rigtigst for dig. Jeg er slev død misundelig på en veninde som helt bevidst har fået 4 børn - sikke en flok. Og sikke en gave for børnene resten af livet  

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har også 4 og den sidste var også en ups'er.

Da den sidste blev født, havde jeg 4 børn fra 0-6. Det var ufatteligt hårdt og endnu hårdere, da jeg genoptog mit karrierejob.

Jeg vil aldrig fortryde den sidste. Jeg elsker hver og én. Men gud hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft flere bedsteforældre og andre omkring os til at elske dem. Desværre var der ikke mange. 

Jeg har et liv, hvor jeg har måtte ofre mig meget, men det kommer 1000fold tilbage i form af kærlighed fra dem alle. Min flok 

Bare det du skriver herinde, tænker jeg, betyder at du inderst inde leder efter grunde til at beholde.

Jeg har selv prøvet det og kom frem til, at hvis mit største problem var folks fordømmelser og snak, så skulle det ikke være en grund til at få en abort.

Til gengæld fik jeg overtalt min mand til at blive steriliseret, (jeg har taget min del med 4 graviditeter og alle slags prævention) og det var en god beslutning  nu er jeg ikke hunderæd for at have sex...

En af mine største “frygte” er klart folks forsømmelse og så endnu en graviditet jeg har haft en rigtig dårlig 3 graviditet . 

Min kæreste er helt med på st skal steraliseres os heldigvis jeg synes jo os jeg har taget min del med graviditeter og fødsler

jeg frygter os lidt hvor hårdt det bliver med to med kun lige et år imellem . Der er mange tanker og spekulationer i det . 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Og det med abort er bare mega svært. Husker tydeligt alle de tanker jeg gjorde mig om at få en. Men jeg kunne ikke. 

Det der gjorde det for mig var ganske enkelt tanken om, at ja gu bliver det her hårdt i nogle år. Men aborten, den bliver hård resten af livet. 

Det kan du selvfølgelig ikke umiddelbart bruge til noget. Det er JP individuelt hvordan man har det - og kan du tackle ddt fravalg, synes jeg du skal gøre det, hvis det er det som virker rigtigst for dig. Jeg er slev død misundelig på en veninde som helt bevidst har fået 4 børn - sikke en flok. Og sikke en gave for børnene resten af livet  

4 børn ville fa uden tvivl os være skønt og ham på 6 mdr vil få en at følges med som de to andre har hinanden kan sagtens se fordele .

Anmeld Citér

15. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

4 børn ville fa uden tvivl os være skønt og ham på 6 mdr vil få en at følges med som de to andre har hinanden kan sagtens se fordele .

Go for it!  Tænk sig også lige når man selv bliver gammel - så har man bare en hel flok 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Go for it!  Tænk sig også lige når man selv bliver gammel - så har man bare en hel flok 

Jaaa bestemt  

Anmeld Citér

15. juni 2019

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88
Anonym skriver:

4 børn her, den sidste var ikke planlagt.

Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg er presset, men modsat dig/jer har jeg en karriere, og jeg lægger i øjeblikket over 50 timer i ugen. Min mand er kun hjemme 2 dage i ugen, så al logistik med skole, børnehave og fritidsaktiviteter er noget, jeg skal trylle - sammen med indkøb, rengøring, madlavning, tøjvask, lektielæsning med mere.

Set i bagspejlet skulle vi ikke have haft nr 4, men nu er det sådan, og vi forsøger at gøre det optimalt, selvom vi har gjort det sværere for os selv end nødvendigt er.

Heldigvis er vores børn yderst velfungerende, det ville have været umuligt, hvis vi var mødt af udfordringer.

Det lyder helt vildt du kan få det til at hænge sammen! Hvordan gør du det? Det er lidt et sidespring, men at være næsten alene (også i weekenden?) med fire børn og arbejde så meget... Hvornår sover du? 

Du er for vild!

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Har du overskud og kærlighed nok til de 3 du allerede har?  De to store er også ret tætte, var det for hårdt? JEg prøver bare at få dine tanker i gang Jeg tror du kan klare det hvis du har lysten til det. Men jeg forstår godt dine tanker. Hvis de to små er samme køn, skal du i det mindste ikke købe nyt babytøj... De to store kan hjælpe lidt til med at underholde og den største måske lære at skifte ble? Det gjorde jeg i den alder - men hvis det er en dreng går den del måske ikke... Held og lykke! uanset hvad du vælger skal det nok gå

ps vi er 4 søskende og vi har elsket det  

Lidt et sidespring ... men hvorfor skulle det være anderledes at lære at skifte en ble, hvis man er dreng?

Anmeld Citér

15. juni 2019

Mille123

Vi har en på 1-1 og 4 og venter på mandag nr 4. Selvvalgt og vi glæder os over alt det de potentielt kan få sammen. Har I overskuddet så er i laaangt jeg siger også go for it 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.