Politik - igen igen - Er SF virkelig de eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2019

kamikaze

Carina:-) skriver:

Helt seriøst- nej det tror jeg ikke. 

Jeg tror de ændre sig efter hvad de ved  vil give vælgere.

Ikke at de er de eneste- men så ekstrem som EL s politik var/Er- ændre sig ikke på så kort tid.

Og det var da også først efter  heftig kritik de fx fjernede deres opfordring til vold i deres partiprogram....

Jeg mener ikke at de enkelte medlemmer nødvendigvis ændrer sig, men jeg går stærkt ud fra at de nyrekrutterede medlemmer primært kommer for partiets nuværende politik -- ikke for hvad den var for 10 år siden. Og sådan ændrer man et parti. EL fremstår da i dag som ret harmløse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Helt seriøst- nej det tror jeg ikke. 

Jeg tror de ændre sig efter hvad de ved  vil give vælgere.

Ikke at de er de eneste- men så ekstrem som EL s politik var/Er- ændre sig ikke på så kort tid.

Og det var da også først efter  heftig kritik de fx fjernede deres opfordring til vold i deres partiprogram....

Jeg er nok lidt i vildrede med, hvad du vil frem til. Synes du, det er et problem, at vi ikke går ind for væbnet revolution? Jeg ville jo se det som positivt, hvis de partier, jeg ikke sympatiserer med, blødte op og blev mindre ekstreme, men du havde foretrukket, at revolutionen var en blivende del af partiprogrammet? 

For få år siden havde DF markant modvilje over for LGBT. “Hvad bliver det næste? At man kan gifte sig med sin hund?” Jeg er helt med på, at deres ændrede indstilling og retorik bl.a. hænger sammen med, at de fæle(ste) muslimer er imod homoseksualitet, og at det derfor “pludselig” var en enormt vigtig, dansk værdi at være tolerant over for seksuelle minoriteter - men mellemregningen og spekulationerne er mig egentlig ligegyldig i det store billede, når det nu i praksis betyder, at partiet har fået en mere human indstilling og fører mere LGBT-venlig politik. Jeg kommer ikke til at stemme på dem, men det kommer da LGBT til gode, og det kan jeg kun glæde mig over. 

Ø går ikke ind for revolution. Tro mig, jeg kender meget indgående til partiet og til de enkelte politikeres holdninger. Er det ikke godt at vide, at det er et overstået kapitel? 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere

kamikaze skriver:

Jeg mener ikke at de enkelte medlemmer nødvendigvis ændrer sig, men jeg går stærkt ud fra at de nyrekrutterede medlemmer primært kommer for partiets nuværende politik -- ikke for hvad den var for 10 år siden. Og sådan ændrer man et parti. EL fremstår da i dag som ret harmløse.

Og så kom ændringen altså ikke ud af den blå luft fra den ene dag til den anden - men skyldtes netop, at flere og flere medlemmer og politisk valgte igennem mange år tog afstand fra revolutions-delen. Nogle skifter parti, når de ændrer/modererer holdninger - andre vælger at blive og ændre tingene indefra. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Carina:-)

Jeg er nok lidt i vildrede med, hvad du vil frem til. Synes du, det er et problem, at vi ikke går ind for væbnet revolution? Jeg ville jo se det som positivt, hvis de partier, jeg ikke sympatiserer med, blødte op og blev mindre ekstreme, men du havde foretrukket, at revolutionen var en blivende del af partiprogrammet? 

For få år siden havde DF markant modvilje over for LGBT. “Hvad bliver det næste? At man kan gifte sig med sin hund?” Jeg er helt med på, at deres ændrede indstilling og retorik bl.a. hænger sammen med, at de fæle(ste) muslimer er imod homoseksualitet, og at det derfor “pludselig” var en enormt vigtig, dansk værdi at være tolerant over for seksuelle minoriteter - men mellemregningen og spekulationerne er mig egentlig ligegyldig i det store billede, når det nu i praksis betyder, at partiet har fået en mere human indstilling og fører mere LGBT-venlig politik. Jeg kommer ikke til at stemme på dem, men det kommer da LGBT til gode, og det kan jeg kun glæde mig over. 

Ø går ikke ind for revolution. Tro mig, jeg kender meget indgående til partiet og til de enkelte politikeres holdninger. Er det ikke godt at vide, at det er et overstået kapitel? 

Kort sagt synes jeg EL er et lige så skadeligt parti  for DK som stram kurs. 

Og som jeg skrev tidl s tror jeg ikke en dyt på de har ændret deres ekstreme holdninger andet end for at få vælgere.

Hvad DF gør - må jeg indrømme jeg slet ikke har sat mig ind i da jeg aldrig har stemt på det parti - og ser dem i samne liga som EL og stram kurs.

Skadelig for landet , velfærden og demokratiet. 

( Og nu ved jeg du er en kvik dame- så self tror du ikke jeg ville ønske revolution blev til virkelighed)

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere skriver:

Men generelt synes jeg drt er pudsigt, så  velvillige de fleste partier er med hensyn til at efterkomme vælgernes ønsker op til et valg.

Og folk glemmer lystigt de forgangne år med bp de røde og blå regeringer der ikke gennemfører noget som helst af alt det højtravende løfter

Og ikke mindst deres politik som jeg stadig tvivler på har ændret sig bare fordi noget er fjernet/tilføjet parti programmet.

Jeg er stadig i tvivl om hvor jeg skal sætte mit blå kryds - 

Og for første gang overvejer jeg afstemme blankt- men det er også fesent....

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere

Kort sagt synes jeg EL er et lige så skadeligt parti  for DK som stram kurs. 

Og som jeg skrev tidl s tror jeg ikke en dyt på de har ændret deres ekstreme holdninger andet end for at få vælgere.

Hvad DF gør - må jeg indrømme jeg slet ikke har sat mig ind i da jeg aldrig har stemt på det parti - og ser dem i samne liga som EL og stram kurs.

Skadelig for landet , velfærden og demokratiet. 

( Og nu ved jeg du er en kvik dame- så self tror du ikke jeg ville ønske revolution blev til virkelighed)

Men du tror, at jeg ville ønske det? Sådan i smug? 

Du har ikke sat dig ind i, hvad DF gør, da du aldrig har stemt på dem. Men du har sat dig så indgående ind i, hvad Ø gør og står for, at du ved bedre end medlemmerne, hvad vi mener, og hvad vi vil? 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere

IenFart skriver:

Det må være en kombination af mit trætte hoved og det skrevne medie. Det fangede jeg overhovedet ikke. Når jeg læser den igen er din ironi egentlig ret klar. Beklager. 

Den kan jo smutte 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere skriver:

Men du tror, at jeg ville ønske det? Sådan i smug? 

Du har ikke sat dig ind i, hvad DF gør, da du aldrig har stemt på dem. Men du har sat dig så indgående ind i, hvad Ø gør og står for, at du ved bedre end medlemmerne, hvad vi mener, og hvad vi vil? 

Nej det tror jeg ikke du vil - men tror flere af de garvede inde for partiet ikke ville have noget problem med en rask lille revolution - hvis det kunne give dem den verden de ønsker.

Jeg er i familie  med et par glødende kommunister - derfor jeg har sat mig ind i EL 

For at forsøge at forstå deres tankegang og værdier.

Det letteste ville være at ryste på hovedet, men et eller andet sted så er der ikke noget mere interessant at prøve at sætte sig ind i nogen der er så langt væk fra ens egne værdier- og tro mig de kan være meget aggressive i deres forsøg på at få mig til at forstå at kommunisme er vejen til lykken.

Kender ingen DF vælgere sådan tæt på .

Så derfor har jeg ikke forsøgt at sætte mig ind i deres partiprogram.

Kender desværre et par der vil stemme stram kurs- så derfor forsøger jeg også at " forstå " hans bevæggrunde. 

For at forstå hvorfor nogle af mine bedste venner mener stram kurs er nødvendig for DK ....sorry for OT 

Men EL er ikke det eneste parti der i min verden er skræmmende. Og jo de har da rykket sig fra deres ekstreme ( voldelige) politik- men ikke alle i deres vælger kreds er kommet dertil. 

Det er ikke mange år siden deres partiprogram var en ren gyser. 

Men som alle andre partier - så ændre man sig vel når selv ens vælgere tager afstand .

Anmeld Citér

29. maj 2019

Ena

Men generelt synes jeg drt er pudsigt, så  velvillige de fleste partier er med hensyn til at efterkomme vælgernes ønsker op til et valg.

Og folk glemmer lystigt de forgangne år med bp de røde og blå regeringer der ikke gennemfører noget som helst af alt det højtravende løfter

Og ikke mindst deres politik som jeg stadig tvivler på har ændret sig bare fordi noget er fjernet/tilføjet parti programmet.

Jeg er stadig i tvivl om hvor jeg skal sætte mit blå kryds - 

Og for første gang overvejer jeg afstemme blankt- men det er også fesent....

Det er jo netop det, der er politikernes job i et demokrati: at skabe et samfund efter folkets ønske. Ikke at diktere, hvordan vores samfund skal se ud uden folkets opbakning. Så selvfølgelig skal politikerne efterkomme folkets ønsker (at de så ikke altid holder ord, er en anden snak) 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Ena skriver:

Det er jo netop det, der er politikernes job i et demokrati: at skabe et samfund efter folkets ønske. Ikke at diktere, hvordan vores samfund skal se ud uden folkets opbakning. Så selvfølgelig skal politikerne efterkomme folkets ønsker (at de så ikke altid holder ord, er en anden snak) 

Jeg kalder det valgflæsk- det er nemlig sjældent det holder vand . 

Jeg er ikke bedre selv. Jeg labber glædeligt det i mig jeg vil l høre.

Og hører kun lalala, når nogen siger " men kan du ikke huske sidst..." 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.