Politik - igen igen - Er SF virkelig de eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Nej det tror jeg ikke du vil - men tror flere af de garvede inde for partiet ikke ville have noget problem med en rask lille revolution - hvis det kunne give dem den verden de ønsker.

Jeg er i familie  med et par glødende kommunister - derfor jeg har sat mig ind i EL 

For at forsøge at forstå deres tankegang og værdier.

Det letteste ville være at ryste på hovedet, men et eller andet sted så er der ikke noget mere interessant at prøve at sætte sig ind i nogen der er så langt væk fra ens egne værdier- og tro mig de kan være meget aggressive i deres forsøg på at få mig til at forstå at kommunisme er vejen til lykken.

Kender ingen DF vælgere sådan tæt på .

Så derfor har jeg ikke forsøgt at sætte mig ind i deres partiprogram.

Kender desværre et par der vil stemme stram kurs- så derfor forsøger jeg også at " forstå " hans bevæggrunde. 

For at forstå hvorfor nogle af mine bedste venner mener stram kurs er nødvendig for DK ....sorry for OT 

Men EL er ikke det eneste parti der i min verden er skræmmende. Og jo de har da rykket sig fra deres ekstreme ( voldelige) politik- men ikke alle i deres vælger kreds er kommet dertil. 

Det er ikke mange år siden deres partiprogram var en ren gyser. 

Men som alle andre partier - så ændre man sig vel når selv ens vælgere tager afstand .

Du baserer altså din opfattelse af, hvad Ø egentlig vil, på, hvad du tror, de gamle garvede inderst inde ønsker? Fair nok. Så er vi jo ude i ren stråmandsargumentation, hvor alt kan tillægges ens politiske modstandere med argumentet “Det er ikke, hvad de siger, men hvad jeg TROR, nogle af dem mener.” 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2019

Carina:-)

Du baserer altså din opfattelse af, hvad Ø egentlig vil, på, hvad du tror, de gamle garvede inderst inde ønsker? Fair nok. Så er vi jo ude i ren stråmandsargumentation, hvor alt kan tillægges ens politiske modstandere med argumentet “Det er ikke, hvad de siger, men hvad jeg TROR, nogle af dem mener.” 

Jeg tror ikke - jeg ved at nogen af de garvede ønsker et kommunistisk samfund.( Og den holdning er der såmænd også ved flere af de nyere - min svoger er  kun 34 og er kommunist i høj grad)

Og ikke ser et problem med at der ydes vold hvis det skulle blive nødvendigt.

Og det  ved jeg via familiemedlemmer der er meget politisk aktive i EL 

Har på inter tidspunkt skrevet alle- for self er ikke alle ekstreme .

Men hvis du mener jeg  bare tror , fordi jeg baserer det på hvad jeg hører via politisk aktive- så må du også bare tro , og ikke vide når du siger du ved det ikke er sådan  ( for du har næppe talt med alle- og det skal man åbenbart for at kunne udtale sig....)

Anmeld Citér

30. maj 2019

Mor og meget mere

Jeg tror ikke - jeg ved at nogen af de garvede ønsker et kommunistisk samfund.( Og den holdning er der såmænd også ved flere af de nyere - min svoger er  kun 34 og er kommunist i høj grad)

Og ikke ser et problem med at der ydes vold hvis det skulle blive nødvendigt.

Og det  ved jeg via familiemedlemmer der er meget politisk aktive i EL 

Har på inter tidspunkt skrevet alle- for self er ikke alle ekstreme .

Men hvis du mener jeg  bare tror , fordi jeg baserer det på hvad jeg hører via politisk aktive- så må du også bare tro , og ikke vide når du siger du ved det ikke er sådan 

“Tror” er dit eget ordvalg: “- men tror flere af de garvede inde for partiet ikke ville have noget problem med en rask lille revolution - hvis det kunne give dem den verden de ønsker.” 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Mor og meget mere skriver:

“Tror” er dit eget ordvalg: “- men tror flere af de garvede inde for partiet ikke ville have noget problem med en rask lille revolution - hvis det kunne give dem den verden de ønsker.” 

Okay. .. ved fra dem jeg har talt med - ikke alle for det ville være umuligt.  Men dem jeg keder der er politisk aktive ..    har inter problem med det kunne blive voldeligt under en evt revolution- hvis de kom til magten . 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Ena

Jeg kalder det valgflæsk- det er nemlig sjældent det holder vand . 

Jeg er ikke bedre selv. Jeg labber glædeligt det i mig jeg vil l høre.

Og hører kun lalala, når nogen siger " men kan du ikke huske sidst..." 

Det er faktisk ikke et spørgsmål, der kan fortolkes af subjektive holdninger og oplevelser. Det er folkevalgte politikers job For det er netop det, der kendetegner et demokratisk samfund til forskel fra udemokratiske styreformer. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Ena

Jeg kalder det valgflæsk- det er nemlig sjældent det holder vand . 

Jeg er ikke bedre selv. Jeg labber glædeligt det i mig jeg vil l høre.

Og hører kun lalala, når nogen siger " men kan du ikke huske sidst..." 

Nå, ja. Det er selvfølgelig også derfor partiprogrammer ændrer sig over tid. Fordi et demokratisk samfund mest af alt er en fortløbende proces, der aldrig kan indfanges eller afsluttes. Samt fordi et demokratisk samfund er fuldstændig afhængigt af at følge folkets bevægelse, må politikernes og partiernes programmer bevæge sig i samme retning. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Ena skriver:

Nå, ja. Det er selvfølgelig også derfor partiprogrammer ændrer sig over tid. Fordi et demokratisk samfund mest af alt er en fortløbende proces, der aldrig kan indfanges eller afsluttes. Samt fordi et demokratisk samfund er fuldstændig afhængigt af at følge folkets bevægelse, må politikernes og partiernes programmer bevæge sig i samme retning. 

Så er der da håb for at Rasmus Paludan ændre holdning- ikke fordi han selv synes den skal ændres.

Men fordi folket vil have det .

Hurra for politikernes evne til at ændre sig , og nogen formår endda at skifte fløj  

Anmeld Citér

30. maj 2019

Ena

Så er der da håb for at Rasmus Paludan ændre holdning- ikke fordi han selv synes den skal ændres.

Men fordi folket vil have det .

Hurra for politikernes evne til at ændre sig , og nogen formår endda at skifte fløj  

Desværre ikke ifølge hans bror, Martin Paludan 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Ena skriver:

Desværre ikke ifølge hans bror, Martin Paludan 

Nej så godt han var fremme med en udtalelse.

Anmeld Citér

30. maj 2019

Mor og meget mere

Ena skriver:

Netop. Hvis ikke partilinjerne ændrede sig over tid, ville Venstre og Konservative fx stadig være hinandens absolutte modsætninger i dag.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.