Politik - igen igen - Er SF virkelig de eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2019

biniek

Her kan man se hvem ønsker hvad 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SH-Baby skriver:

Samtaler og rådgivning er jo også rigtig fint, men hvis man ønsker, at aborttallet skal være 0, og kvinder kun har ‘ret til abort, hvis gennemførelse af graviditeten er til alvorlig fare for kvindens liv og helbred eller for andre fostre i maven’, så kan man jo diskutere hvor frit valg, kvinden egentlig har. 

Kvinder skal ikke kun have ret til abort i det/de tilfælde, du nævner. Det må du have opstøvet i et gammelt partiprogram? 

“ KDs Kristendemokraternes mål er at nedbringe aborttallet til nul. Der skal indføres obligatorisk rådgivning til alle, som søger abort. Rådgivningen skal oplyse om både fysiske og psykiske konsekvenser ved indgrebet. Desuden skal abortsøgende tilbydes støtte til bolig, børnepasning, uddannelse og job, så de får en reel mulighed for at beholde deres barn.

• Det skal sikres, at abort aldrig foretages, uden at kvinden på forhånd kender til den støtte, samfundet tilbyder, hvis hun vælger at beholde sit barn. Ingen skal føle sig tvungent til at vælge abort af økonomiske årsager.
  • Den obligatoriske rådgivning skal involvere egen læge, socialrådgiver og psykolog.
  • Abortproblemet kan imidlertid ikke løses alene ved lovgivning. Det handler i høj grad om en holdningsændring.
  • Derfor skal skolernes seksualundervisning ændres, så den også fortæller om seksuel modenhed og ansvar: at man er to om muligheden for at få et barn eller en abort. Eleverne skal udover sex og samliv, prævention, eventuel graviditet, abort og fødsel også undervises i, hvilke muligheder der er, hvis en pige bliver uønsket gravid.”

Anmeld Citér

28. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg mener at hun sagds i mød partierne at den slulle på 0

Ja, det er deres mål/ønske, men de står jo ved, at det er urealistisk, og de vil ikke forbyde den fri abort. Og heller ikke, som du skrev, lade nogen fortælle kvinderne, “hvor forkert abort er”. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Tommelise

Mor og meget mere skriver:

Kvinder skal ikke kun have ret til abort i det/de tilfælde, du nævner. Det må du have opstøvet i et gammelt partiprogram? 

“ KDs Kristendemokraternes mål er at nedbringe aborttallet til nul. Der skal indføres obligatorisk rådgivning til alle, som søger abort. Rådgivningen skal oplyse om både fysiske og psykiske konsekvenser ved indgrebet. Desuden skal abortsøgende tilbydes støtte til bolig, børnepasning, uddannelse og job, så de får en reel mulighed for at beholde deres barn.

• Det skal sikres, at abort aldrig foretages, uden at kvinden på forhånd kender til den støtte, samfundet tilbyder, hvis hun vælger at beholde sit barn. Ingen skal føle sig tvungent til at vælge abort af økonomiske årsager.
  • Den obligatoriske rådgivning skal involvere egen læge, socialrådgiver og psykolog.
  • Abortproblemet kan imidlertid ikke løses alene ved lovgivning. Det handler i høj grad om en holdningsændring.
  • Derfor skal skolernes seksualundervisning ændres, så den også fortæller om seksuel modenhed og ansvar: at man er to om muligheden for at få et barn eller en abort. Eleverne skal udover sex og samliv, prævention, eventuel graviditet, abort og fødsel også undervises i, hvilke muligheder der er, hvis en pige bliver uønsket gravid.”

Jeg er bare imod, at rådgivningen skal være obligatorisk.

Kvinder, som har truffet valget om abort og ikke er i tvivl, om at det er den rigtige beslutning skal ikke tvinges til rådgivning. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Babilooo

Her kan man se hvem ønsker hvad 

Det er så en meget simplificeret måde at optegne det på og med ret røde briller.

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/martinaagerup/ECE11290970/drop-krav-om-minimumsnormeringer-i-daginstitutioner-fjern-i-stedet-bureaukrati-saa-paedagogerne-faar-mere-tid-til-boernene/

Hvis man gider interessere sig for et mere nuanceret billede kan overståede link læses. Det er halvdelen af pædagogernes tid der går med bureaukrati. At kaste flere penge afsted bør være sidste og ikke første mulighed eller løsning.  

Anmeld Citér

28. maj 2019

Celine89

Tjullehej skriver:

Det er så en meget simplificeret måde at optegne det på og med ret røde briller.

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/martinaagerup/ECE11290970/drop-krav-om-minimumsnormeringer-i-daginstitutioner-fjern-i-stedet-bureaukrati-saa-paedagogerne-faar-mere-tid-til-boernene/

Hvis man gider interessere sig for et mere nuanceret billede kan overståede link læses. Det er halvdelen af pædagogernes tid der går med bureaukrati. At kaste flere penge afsted bør være sidste og ikke første mulighed eller løsning.  

Det passer simpelthen ikke, at problemet udelukkende skyldes for meget bureaukrati.

De ER faktisk ret effektive ude i vores daginstitutioner og rigtig gode til at optimere og bruge ressourcerne bedst muligt. Der er sparet og sparet og sparet de sidste år, og der er altså færre ansatte nu end der var for bare få år siden.

Hvad tænker du helt konkret skal skæres væk? Forældresamtaler? Personalemøder? PPR? Læreplaner?

Jeg synes selv, at det kan virke lidt fjollet at have læreplaner i vuggestuen, men jeg er glad for, at mine børn før nogle gennemtænke pædagogiske forløb. Og det er ikke noget der bliver brugt oceaner af tid på, ihvertfald ikke i vores institution.

Anmeld Citér

28. maj 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
Mor og meget mere skriver:

På deres hjemmeside står det i samme tekst, som du har klippet ind. I første afsnit efter ‘...en reel mulighed for at beholde deres barn.’ 

Jeg læser det som, at det er de eneste tilfælde, hvor de mener, at det vil være ok med en abort. Og det er vel som udgangspunkt kun forældrene, der kan stille sig til dommer for det.

Som sagt er oplysning rigtig fint, men som en anden herunder skriver, så er jeg heller ikke enig i, at man skal tvinges igennem et rådgivningsforløb, hvis man er helt afklaret. Man skal ikke stå til ansvar over for andre end sig selv og faren. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

Carina:-)

Jeg stemmer som jeg plejer.

Falder ikke for valgflæsk- og jeg stiller spørgsmålstegn ved hvor vidt der er reelle chancer for nogle partiers meget højtravende løfter.

Der skal penge til .... Og det glemmer mange i rusen af valgløfter. 

Desuden så har vi vores i private inst. Og besynderligt nok får de private færre penge pr barn, men formår at give en ordentlig norminering, og pasning....

Så tænker problemet er meget dybere end som så. For hvor bruges pengene  I kommunerne, når det ikke er på børnene  ?

Men ja overvejede i lang tid KD men nej bliver nok som jeg plejer-

Anmeld Citér

28. maj 2019

Babilooo

Det passer simpelthen ikke, at problemet udelukkende skyldes for meget bureaukrati.

De ER faktisk ret effektive ude i vores daginstitutioner og rigtig gode til at optimere og bruge ressourcerne bedst muligt. Der er sparet og sparet og sparet de sidste år, og der er altså færre ansatte nu end der var for bare få år siden.

Hvad tænker du helt konkret skal skæres væk? Forældresamtaler? Personalemøder? PPR? Læreplaner?

Jeg synes selv, at det kan virke lidt fjollet at have læreplaner i vuggestuen, men jeg er glad for, at mine børn før nogle gennemtænke pædagogiske forløb. Og det er ikke noget der bliver brugt oceaner af tid på, ihvertfald ikke i vores institution.

Jo i forhold til det offentlige er der en høj grad af bureaukrati - både på hospitaler og i børneinstitutioner. Der er også en grund til at dem der himler mest op er i København. Det er en helt ud elendig drevet kommune. 

I Nordsjælland kan jeg slet ikke genkende det billede der bliver malet af institutionerne. 

Hvis andre lande kan give højere service i børnehaver eller på hospitaler eller på universiteter .. har det nok noget med driften af gøre. .. vel og mærke med færre penge.

Anmeld Citér

28. maj 2019

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Jeg stemmer som jeg plejer.

Falder ikke for valgflæsk- og jeg stiller spørgsmålstegn ved hvor vidt der er reelle chancer for nogle partiers meget højtravende løfter.

Der skal penge til .... Og det glemmer mange i rusen af valgløfter. 

Desuden så har vi vores i private inst. Og besynderligt nok får de private færre penge pr barn, men formår at give en ordentlig norminering, og pasning....

Så tænker problemet er meget dybere end som så. For hvor bruges pengene  I kommunerne, når det ikke er på børnene  ?

Men ja overvejede i lang tid KD men nej bliver nok som jeg plejer-

Men stemmer du ikke DF?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.