Politik - igen igen - Er SF virkelig de eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det er forkert. 

De ønsker, ganske rigtigt, at abort tallet skal være nul, men det skal ske via samtaler med den gravide om hvor forkert abort er. Men den ville stadig være fri

Det er stadig dybt fjollet, men ret skal være ret

Ikke samtaler om, hvor forkert abort er. Alle, der overvejer abort, skal blot have obligatorisk lægefaglig oplysning, socialfaglig rådgivning og ret til psykologhjælp efterfølgende. Og dermed næppe abortmodstandere over en bred kam - det store flertal er jo for. 

De har mig bekendt heller ikke ytret, at antallet skal være nul - men at det skal ned. Det er i mine øjne en legitim holdning, selv om jeg absolut er fortaler for fri abort. 

Jeg støtter ikke KD, men de er om ikke andet konsekvente i deres politik, idet de reelt prioriterer at gøre livet for børnefamilierne lettere/bedre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2019

lottemusen

De går så til gengæld ikke ind for kvinders ret til fri abort. 

Jo, det gør de faktisk  Det er rigtig nok, at de ønsker et aborttal på 0, men i deres politik vil de ikke lave et forbud mod abort, da de mener det ikke hjælper + de vil ikke kriminalisere kvinder. De mener, at kvinder har ret til at vælge selv. 

Men, det de vil med deres politik er, at kvinder der står over for en abort-beslutning, får mere rådgivning og vejledning af professionelle (læger, psykologer m.m.) både før og efter, og evt. økonomisk støtte, hvis det er altuelt.

Tyskland kører på denne måde, og det har fået aborttallet til at falde, da kvinder har fået mere information om, hvad en abort indebærer, både fysisk og psykisk, og dermed har de nemmere kunne tage stilling til det ift. deres situation. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
Sprit25 skriver:

Det er forkert. 

De ønsker, ganske rigtigt, at abort tallet skal være nul, men det skal ske via samtaler med den gravide om hvor forkert abort er. Men den ville stadig være fri

Det er stadig dybt fjollet, men ret skal være ret

Samtaler og rådgivning er jo også rigtig fint, men hvis man ønsker, at aborttallet skal være 0, og kvinder kun har ‘ret til abort, hvis gennemførelse af graviditeten er til alvorlig fare for kvindens liv og helbred eller for andre fostre i maven’, så kan man jo diskutere hvor frit valg, kvinden egentlig har. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
lottemusen skriver:

Jo, det gør de faktisk  Det er rigtig nok, at de ønsker et aborttal på 0, men i deres politik vil de ikke lave et forbud mod abort, da de mener det ikke hjælper + de vil ikke kriminalisere kvinder. De mener, at kvinder har ret til at vælge selv. 

Men, det de vil med deres politik er, at kvinder der står over for en abort-beslutning, får mere rådgivning og vejledning af professionelle (læger, psykologer m.m.) både før og efter, og evt. økonomisk støtte, hvis det er altuelt.

Tyskland kører på denne måde, og det har fået aborttallet til at falde, da kvinder har fået mere information om, hvad en abort indebærer, både fysisk og psykisk, og dermed har de nemmere kunne tage stilling til det ift. deres situation. 

Men hvis man ønsker, at aborttallet skal være 0, og kvinder kun har ‘ret til abort, hvis gennemførelse af graviditeten er til alvorlig fare for kvindens liv og helbred eller for andre fostre i maven’, så kan man jo diskutere hvor frit valg, kvinden egentlig har. 

Samtaler og rådgivning er jo rigtig fint, især til dem, der af den ene eller anden årsag er i tvivl. Men hvis man som kvinde er helt afklaret med aborten, hvorfor skal andre så bestemme, at man SKAL igennem diverse samtaler for at overbevise én om, at barnet altid er en god ide. 

Jeg har ikke selv prøvet at være igennem en abort, så jeg ved af gode grunde ikke, hvad det sætter i gang i ens krop og psyke. Men hvis jeg stod og skulle tage det valg, så var der ikke nogen andre, der skulle prøve at overbevise mig om andet på baggrund af mulig økonomisk støtte og ting i den dur. 

Anmeld Citér

28. maj 2019

SK85

Enhedslisten er faktisk dem der har kæmpet i længst tid for minimumsnormeringer. De havde forslaget oppe for flere år siden inden de andre partier hoppede med på vognen her op til valget. Så det er lidt ærgerligt at SF får hele æren for det.

Her kan I se en graf over hvem der ønsker minimumsnormeringer, og hvor mange penge de ønsker afsat til det:

Helt generelt kan man sige at hvis man vil sætte sin stemme ud for hvem der vil kæmpe for de bedste forhold og normeringer i vores daginstitutioner, så er det Alternativet eller Enhedslisten.

Men SF, Kristen demokraterne og Radikale er bestemt også et bedre alternativ end alle andre partier på det punkt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. maj 2019

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Ikke samtaler om, hvor forkert abort er. Alle, der overvejer abort, skal blot have obligatorisk lægefaglig oplysning, socialfaglig rådgivning og ret til psykologhjælp efterfølgende. Og dermed næppe abortmodstandere over en bred kam - det store flertal er jo for. 

De har mig bekendt heller ikke ytret, at antallet skal være nul - men at det skal ned. Det er i mine øjne en legitim holdning, selv om jeg absolut er fortaler for fri abort. 

Jeg støtter ikke KD, men de er om ikke andet konsekvente i deres politik, idet de reelt prioriterer at gøre livet for børnefamilierne lettere/bedre. 

Jeg mener at hun sagds i mød partierne at den slulle på 0

Anmeld Citér

28. maj 2019

Abracadabra

Man skal overveje, hvad der kommer til at betyde noget i fremtiden: For mig er daginstitutioner, skole/uddannelse, sundhedsvæsen og klima vigtigt. Derfor kommer jeg aldrig til at stemme blåt. 

Jeg betaler min skat med glæde for at leve i et trygt samfund, hvor vi passer godt på de mindste og de svageste. 

Jeg tror ikke, at flygtninge/indvandrere repræsenterer de største udfordringer fremover. Og jeg mener oprigtigt ikke, at hverken DF eller Venstre kan løse de opgaver, der venter os. 

Mvh Klimatossen

Anmeld Citér

28. maj 2019

Loa

Sprit25 skriver:

Alternativet

Det vil så alligevel aldrig ske

Anmeld Citér

28. maj 2019

Loa

SK85 skriver:

Enhedslisten er faktisk dem der har kæmpet i længst tid for minimumsnormeringer. De havde forslaget oppe for flere år siden inden de andre partier hoppede med på vognen her op til valget. Så det er lidt ærgerligt at SF får hele æren for det.

Her kan I se en graf over hvem der ønsker minimumsnormeringer, og hvor mange penge de ønsker afsat til det:

Helt generelt kan man sige at hvis man vil sætte sin stemme ud for hvem der vil kæmpe for de bedste forhold og normeringer i vores daginstitutioner, så er det Alternativet eller Enhedslisten.

Men SF, Kristen demokraterne og Radikale er bestemt også et bedre alternativ end alle andre partier på det punkt.

Alternativet og Enhedslisten er alligevel bare for langt ude i den anden grøft for mig, så bliver sgu nok radikale venstre.

Anmeld Citér

28. maj 2019

Sprit25

Loa skriver:

Det vil så alligevel aldrig ske

Jeg tager en tur på uffe bølgen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.