Anonym skriver:
Det synes jeg lyder rigtig spændende, at man har et ansvar for sin del, og samarbejdet mellem de andre parter skal fungere for et færdigt "produkt" :-)
Kender du til nogen, som har valgt at rive teltpælene op, og bruge sin uddannelse i udlandet- og gerne hvor?
Kan du fortælle lidt om eksamenerne på uddannelse, hvor tit er de og hvordan fungerer de?
Og hvor svært vil du beskrive niveauet på uddannelsen og hvordan med afleveringer? Hvor mange studiedage har man i gennemsnit på skolen om ugen?
Håber det er okaj, jeg spørger, ellers må du sige til hihi 
Du er meget velkommen til at stille alle de spørgsmål, du kan komme i tanke om 
Jeg har en tidligere kollega, der bor i Oslo i dag, og en medstuderende der blev så glad for sin praktikplads på Phillipinerne mener jeg det var, så han endte med at tage tilbage efter endt uddannelse. Og så har jeg selvfølgelig læst med udlændinge, der er taget hjem efterfølgende.
Jeg har læst på DTU i Lyngby. Der var året bygget sådan op, at der var 13 ugers semester fra september til start december, afsluttet af eksaminer. Typisk mellem 3 og 5 fag Pr. semester. Herefter 3 ugers kursus i januar, hvor man kun havde et fag intensivt, afsluttet af en mundtlig fremlæggelse.
Samme gjalt for forårssemestret, 13 uger fra start februar til maj, afsluttet af eksaminer. Herefter 3 ugers kursus i juni.
Jeg har læst den retning, der hed Bygningsdesign, og her var tekniske fag typisk med skriftlig eksamen (matematik, konstruktion, indeklima, osv), hvor projektfag og arkitekturfag enten var med mundtlig fremlæggelse eller bedømmelse af afleveringer.
Et typisk semester er bygget op af 25 ETCS point, hvor 5 point svarer til en ugentlig arbejdstid på 9 timer. Heraf er de 2 timer typisk undervisning, 2 timer med lektiecafe eller lignende samt 5 timers selvstudium. Jeg brugte typisk tiden fra 8-17 på DTU hver dag, og så 4-5 timer hjemme om ugen ved siden af. Under 3-ugers kurserne brugte jeg væsentligt mere tid. Men det kan godt gøres med mindre tid end jeg lagde.
Niveauet er højt, men i forhold til fx gymnasiet er alle de "irrelevante" fag jo sorteret fra, så det hele er jo super spændende. Jeg fik væsentligt højere karakterer på DTU end på HTX.