Jeg læser, at du rigtig gerne vil være ingeniør, og at du spørger til erfaringer. Det er helt naturligt også at spørge til lønniveau.
Ingen af os ved, hvordan dit liv har været, eller hvilken "rejse" du har været på.
Du kan have alvorlig sygdom eller andre store problemer i bagagen.
Du kan have drømme, som vil øge din livskvalitet.
Jeg har selv været igennem en voldsom depression, som desværre har resulteret i, at jeg i dag er fleksjobber.
Jeg er på den gamle ordning, og det betyder, at jeg får fuld løn. Hvis jeg skifter job og kommer på den nye ordning, så vil det give visse usikkerheder økonomisk og pensionsmæssigt.
Blæs på andres fordomme og vælg den uddannelse, der giver mening for dig.
Nej det er nemlig lige det, ingen ved, hvad man har i bagagen, og jeg har lidt af hvert, det har mange af os.
Jeg har tidligere prøvet og stå enormt usikkert økonomisk, og med et hus, der var ved at ryge på tvang pga en række kedelige faktorer, blandt andet sygdom og dødsfald. SU, som jeg er på nu er også hårdt, men med en drøm for øje bliver det forhåbentlig det værd. Det har været voldsomt hårdt på mange områder. Jeg er dog igang med en videregående uddannelse nu, men min tidligere drøm om ingeniør banker hele tiden på, så jeg er ude i at skulle skifte fag. At jeg så har et par forskellige ingeniørlinjer, som alle har min interesse, gør, at jeg må finde ud af, hvilken rækkefølge jeg ønsker dem mest, til når jeg søger ind.
Jeg er lidt ked af, at jeg er blevet misforstået, men jeg har trods alt fået et par gode svar med på vejen, som var det, jeg ønskede