Hck skriver:
Jeg tror at man bruger ordet “livskvalitet” forskelligt . Bevares ja, penge er da rare af have og kan gøre flere ting nemmere, men det gør som sådan ikke min livskvalitet bedre, forstået på den måde, at jeg er da ikke blevet gladere og har fået et bedre liv efter jeg er gået fra su til et ordinært job ( godt nok lavtlønnet). Jeg er helt indforstået med at man kan mere hvis man har flere penge, men alt efter hvem man er, behøver det ikke at gøre livskvaliteten bedre. Eller misforstår jeg helt ordet livskvalitet ??
Jeg tror du har helt ret i at man kan forstå og tolke ordet livskvalitet meget forskelligt og med flere og forskellige nuancer.
Jeg tror på at man sagtens kan opnå at blive gladere hvis man ikke skal bekymre sig økonomisk, jo færre bekymringer, jo gladere er man nok i det i det generelle. Men nej man bliver ikke lykkelig, men man kan blive mindre bekymret.
For mig selv kan jeg sige at min livskvalitet jo først og fremmest afhænger af mine kære, men penge forringer bestemt ikke min livskvalitet, men forhøjer den, da jeg så kan få og opleve mere med netop mine kære, og har færre økonomiske bekymringer.
Giver det mening 
Anmeld
Citér