Er der nogen uddannede Ingeniører herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.908 visninger
62 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2019

Anonym trådstarter

Hejsa herinde

Jeg går med tankerne om at søge ind på en ingeniøruddannelse, men jeg finder flere af dem interessante. 

Nu har jeg så et spørgsmål til lønnen. 

Hvilken ingeniøruddannelse tog du, og hvordan lå din løn i starten/ligger den nu? Og hvilket felt arbejder du indenfor, med den ingeniøruddannelse du har valgt? 

Er du glad for dit valg om netop denne uddannelse, eller ville du have valgt anderledes? Hvordan finder du sværhedsgraden af studiet, og hvor meget fylder samt hvor tungt er matematikken? 

(Der kan svares anonymt!)  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa herinde

Jeg går med tankerne om at søge ind på en ingeniøruddannelse, men jeg finder flere af dem interessante. 

Hvilken ingeniøruddannelse tog du, og hvordan lå din løn i starten/ligger den nu? Og hvilket felt arbejder du indenfor, med den ingeniøruddannelse du har valgt? 

Er du glad for dit valg om netop denne uddannelse, eller ville du have valgt anderledes? Hvordan finder du sværhedsgraden af studiet, og hvor meget fylder samt hvor tungt er matematikken? 

Jeg er ikke bygningsingeniør, men det er min mand. Han blev uddannet i 2014 og i dag tjener han 45.500 brutto inkl. pension. Han er 29. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke bygningsingeniør, men det er min mand. Han blev uddannet i 2014 og i dag tjener han 45.500 brutto inkl. pension. Han er 29. 

Er han glad for sin uddannelse, og den retning har har valgt? 

Hvilke arbejdsområder har han haft, og finder han det nemt at få arbejde? Har I haft overvejet job i udlandet, eller hørt nærmere omkring dette på nogen måde, måske fra din mands kollegaer?

Det er nemlig også en af mine store overvejelser, at jeg/vi måske gerne vil søge udenlandsk med tiden :-) 

Jeg selv har bygningsingeniør, proces og innovation, byggeri og infrastruktur samt mobilitet, transport og logistik i tankerne, men det er ikke helt nemt at vælge  

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Hvilke arbejdsområder har han haft, og finder han det nemt at få arbejde? Har I haft overvejet job i udlandet, eller hørt nærmere omkring dette på nogen måde, måske fra din mands kollegaer?

Det er nemlig også en af mine store overvejelser, at jeg/vi måske gerne vil søge udenlandsk med tiden :-) 

Jeg selv har bygningsingeniør, proces og innovation, byggeri og infrastruktur samt mobilitet, transport og logistik i tankerne, men det er ikke helt nemt at vælge  

Han er enormt glad for det! Og det er nemt at få jobs. Han har fået så mange tilbud efter at være blevet færdiguddannet. Vi var ved at flytte til Oslo i 2016, men sprang fra, da han fik et bedre tilbud herhjemme. Men det er bestemt muligt med job i udlandet er mit indtryk. 

Men han arbejder en del, men han har flekstid, så han får udbetalt alt over 37 timer. Det giver 2 ekstra månedslønnen om året. 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Hov, nu er jeg så ikke anonym længere. Det ville jeg gerne have været eftersom at det er min mands løn vi snakker om. Når men han arbejder med jord

Anmeld Citér

27. maj 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

jeg sprang fra en ingeniør uddannelse efter 3 års uddannelse i sin tid ... 

Jeg ved ikke meget om lønniveau - men vil lige huske at fortælle dig at du ikke skal vælge uddannelse efter lønnen ... 

Pengene er ikke det værd, hvis du ender med hver eneste dag at lave noget du hader  

Det kan meget bedre betale sig i det lange løb at vælge uddannelse efter, hvad du har interesse indenfor. På den måde vil du også naturligt blive bedre hele tiden - fordi du vil fodre din naturlige interesse  

Min blog og shop

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

jeg sprang fra en ingeniør uddannelse efter 3 års uddannelse i sin tid ... 

Jeg ved ikke meget om lønniveau - men vil lige huske at fortælle dig at du ikke skal vælge uddannelse efter lønnen ... 

Pengene er ikke det værd, hvis du ender med hver eneste dag at lave noget du hader  

Det kan meget bedre betale sig i det lange løb at vælge uddannelse efter, hvad du har interesse indenfor. På den måde vil du også naturligt blive bedre hele tiden - fordi du vil fodre din naturlige interesse  

Det håber jeg bestemt heller ikke, at der er nogen, som gør!  Nu er jeg i den situation, at jeg har interessen! :-) Og for flere af linjerne endda, og ved nogle er interessen lige stor, hvori dilemmaet opstår. Så det er selvsagt, at jeg skal til at vælge min prioriteringsliste :-) 

At vide, hvilken løn man kan forvente på et kommende arbejdsmarked, er på ingen måde en dum ide at undersøge, jeg vil nærmere sige det omvendte

Må jeg spørge dig, hvorfor du hoppede fra så sent i uddannelsen? Var det ikke dig alligevel?

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hov, nu er jeg så ikke anonym længere. Det ville jeg gerne have været eftersom at det er min mands løn vi snakker om. Når men han arbejder med jord

Jeg har skrevet til baby.dk og bedt dem om at anonymisere dig, det ser ud som om de har lyttet :-) 

Dejligt! Der er så mange retninger inde for det, og mulighederne er jo mange! :-) 

Anmeld Citér

27. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa herinde

Alle mændene i min familie er ingeniører og de elsker det. Men altså der bliver også lagt mange arbejdstimer og rent familiemæssigt herhjemme er det mig der står for rigtig meget da min mand er hjemme efter 17 hver dag. Min bror er bygningsingeniør og i sidste uge havde han 48 timer fra onsdag morgen til fredag aften. Så lønnen er god og jobbet er spændende men der kræves også noget ude på arbejdsmarkedet. 

Min mand får tit job tilbud, men indtil videre har han takket nej. Min bror fik tilbudt et job i Dubai på et år, men takkede nej - men muligheden for uland er der bestemt. 

Pøj pøj med beslutningen 

Anmeld Citér

27. maj 2019

kamikaze

Profilbillede for kamikaze
Anonym skriver:

Alle mændene i min familie er ingeniører og de elsker det. Men altså der bliver også lagt mange arbejdstimer og rent familiemæssigt herhjemme er det mig der står for rigtig meget da min mand er hjemme efter 17 hver dag. Min bror er bygningsingeniør og i sidste uge havde han 48 timer fra onsdag morgen til fredag aften. Så lønnen er god og jobbet er spændende men der kræves også noget ude på arbejdsmarkedet. 

Min mand får tit job tilbud, men indtil videre har han takket nej. Min bror fik tilbudt et job i Dubai på et år, men takkede nej - men muligheden for uland er der bestemt. 

Pøj pøj med beslutningen 

Nu er jeg ikke ingeniør, men uddannet inden IT/matematik, og arbejder på et universitet hvor jeg underviser ingeniørstuderende.

Jeg vil gerne nuancere det med arbejdstiderne. Som universitetsansat har jeg meget frihed til selv at styre min arbejdstid. Jeg har nogle opgaver der skal udføres uanset hvad, men hvis jeg har barn syg kan jeg være hjemme med mindre det overlapper med undervisning. Min mand har samme job og fleksibilitet, så vi har altid kunnet hente tidligt ved at skiftes om at arbejde tidligt/sent.

Den samme fleksibilitet kan man (i hvert fald inden IT) også sagtens få i det private, man skal bare vælge sin arbejdsgiver med omhu.

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.