serinasmor skriver:
Jeg er fuldt ud fuldkommen ligeglad med forventet lønniveau
Penge er ikke det, der gør mig lykkelig. Men jeg kan godt høre, at det ikke er der, du er i dit liv.
Hvis du tror og mener at du bliver lykkelig og får et godt liv af et par 1000 om måneden mere eller mindre så by all means vælg efter det. Jeg siger bare, at man kan ikke mærke forskel i livskvalitet om man får 25.000 eller 55.000 kr
Jeg kan i hvert fald ikke.
Jeg gik på en kreativ ingeniøruddannelse, hvor studiet typisk var i døgndrift. Det blev for meget aldrig at have fri og lidt for tørt i længden. Jeg elskede ikke teorierne omkring materialer og beregningerne på, hvornår metal bliver træt. Grundlæggende så passede det ikke til mig.
Jeg endte med at tage en mindre tør uddannelse som grafisk designteknolog. I dag er jeg selvstændig grafiker og marketingnørd.
Jeg synes godt nok, du er nedladende over for TS.
Det lyder ikke, som om hun vælger uddannelse efter lønniveau.
Du tillægger hende nogle motiver, som hun ikke har - i hvert fald ikke, som jeg læser det.
Det lyder, som om hun har stor interesse i at blive ingeniør. At hun netop vælger uddannelse efter interesse.
At hun spørger til, hvilket lønniveau hun kan forvente, er da ganske naturligt.
For nogle er livskvalitet bl.a. at have mulighed for at vise deres børn andre dele af verden ved at tage dem med ud at rejse.
Jeg tror ikke, du finder ret mange mennesker, der ikke mest at alt ønsker, at deres kære er sunde og raske, men derfor er det da alligevel rart, at man ikke sidder for hårdt i det økonomisk.
Anmeld
Citér